Turbo w Pugu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

samer pisze: Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku, a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Piweł pisze: Hmmm czy mamy kiszkowate silniki? No ja bym nie powiedział - imo taki "cross flow" to najlepszy patent z możliwych (chodzi o napełnianie i opróżnianie cylindrów).
Oczywiscie ze to kiszkowate ulozenie (jesli chodzi o turbo).
glowica cross flow to ideal w silnikach NA, ale nie jesli chodzi o prostote konstrukcji turbo...
jakis czas temu a kanale ogladalem wydech patrzac pod wzgledem miejsca na montaz, na ewentualne rury... Mozna sie za glowe zlapac jak tam miejsca jest malo :(

Co do konstrukcji slabego dolu...
Milo ze ma kute korby, ale czemu mi raz panewki juz przekrecilo a kumplowi w dwoch roznych silnikach to samo? Poziom oleju pilnowany :D
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dla chcacego nic trudnego ;)

Obrazek

Bardzo ladnie, i starannie wykonane!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Kaktus pisze:Dla chcacego nic trudnego ;)

Bardzo ladnie, i starannie wykonane!
To jest bodajze turbo z 205.gti...oczywiscie ze ladnie, ja tylko mowie o zwiekszeniu stopnia skaplikowania konstrukcji (tutaj "tylko przeniesiono zbiorniczek wyrownawczy" no i rzezba z dlugaaaachnym dolotem... na oko z 0.3 bara idzie na neiszczelnosciach i mocno gorace powietrze wynikajace z samego sprezenia powietrza jak i latania go w okolicach wydechu.
Mimo wszystko piekna robota (na 205gti jest ich kilka...)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Otoz to :)

Z toba sie zgadzam w 100%

tylko chcialem pokazac fotke, ze jest to wykonalne, i mozna to ladnie zrobic... ale z cala pewnoscia parenascie razy latwiej bylo by to zrobic w jakims Japoncu czy innym Niemcu, ktory ma inaczej rozwiazana glowice a dokladnie chodzi o dolot i wydech.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Mav309 pisze:
samer pisze: Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku, a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...
No tak , ale jezeli damy doladowanie 0.3bara to ile bedize mial taki GTI KM , zaluzmy ze to ten 1.9 8v

Widac na tym zdjeciu ile roboty trzeba wykonac , ludzie to robia, bo wkoncu turbo (jak to brzmi !) ale czy nie byloby prosciej i moze nawet taniej i bardziej trwale , zakub glowicy 16v i ja dlubnac wsadzic walek wyczynowy ? Mysle ze 170 KM by bylo a moze i wiecej

Chcialbym tu porownac koszty zalozenia turbo i mocy osiagnietej oraz glowicy 16v z walkiem i mocy , co bardziej sie oplaca

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ