zakonserwowałem sobie Puga :P

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

ekolodzy to pewnie jedno ale wyobraź sobie plame oleju na ulicy .... Hmm może ona spowodowac wypadek a to już zdecydowanie mniej ciekawe...
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

kto mówi ze ja tam tonami tego nawaliłem? ;/ ludzie... cienka warstwa oleju... a ciekawe co powicie na tych którym z silnika az ciurkiem leci olej... wiec nie mówcie mi, ze ja jak gdzies stane to odrazu plamy oeju są... ;/ nic nie ma, ale to nic!!! :|
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
rodzynek

Post autor: rodzynek »

Widziałem warczyburga, który był zaraz po kupie zabezpieczony w wojsku zabezpieczony olejem. Auto ma ponad 15 lat i wszystko sie trzyma ja należy :!: Nie ma śladu rdzy :!:
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

no widzicie... rodzynek dobrze gada...
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
majpio

Post autor: majpio »

przerobiony olej to naprawde dobre zabezpieczenie przed rdzą, i faktycznie nałożony cienką warstwą nie skapuje.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

no wreszcie jacys ludzie co wiedzą co mówią... ojoj :| i to do tego olej zagęszczony... ze on prędzej zaschnie niz skapie... (dobra pierwsze 2-3 godz kapało- ale to stał u mnie w garazu nad tunelem...)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

uhm, jasne...
to mam pytanie, za ile planujesz go znowu tym potraktować??
w sumie ok , zamień puga na wartburga :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

za rok... no moze dwa... zresztą, co za różnica... zardzewieje i sie rozleci to sie jakis inny załatwi... a po drugie mam jeszcze drugie auto. a Wartburga to raczej nie... choc ten posmarowany olejem nie był by zły <hahaha>
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

poczekaj az Ci ten Twoj olej piasku łapnie ;)
invictus

Post autor: invictus »

jak zlapie soli w zime to juz bedzie po oleju :wink:
rodzynek

Post autor: rodzynek »

Najbardziej narażona są profile zamkniete i nadkola. Innych częsci nie ma sensu smarować. Stan w jakim był ten wartburg to unikat. Zreszta, na fotkach widać jak wygląda to cuda mimo upływu lat
http://www.msl.com.pl/modules/aktu/index2.php?img=24
http://www.msl.com.pl/modules/aktu/index2.php?img=134
http://www.msl.com.pl/modules/aktu/index2.php?img=138
Fotek spodu nie mam :( Moge powiedzieć, że piach się nie czepia.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

I co w tym wartburgu niespotykanego?
To co widać na zdjęciach to napewno nie spalony olej!!
Wartburg jest napewno po 88r i jest poprostu solidnie zakonserwowany.
Mniej lub bardziej podobne z wyglądu środki to normalka w tematyce konserwacji profili(choćby nasz fluidol lub Valvoline tectyl) i każdy jeden wartburg był tym wypaćkany tylko trochę mniej :wink:
Olej ogólnie ma właściwości konserwujące ale:
1.zużyty ma w sobie dużo siarki
2.poprostu się wypłucze (nie ma właściwości wypierania wody, wręcz odwrotnie)
Zresztą są specjalne oleje penetrujące z inhibitorami korozji i są stosowane zgodnie z przeznaczeniem..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

e tam, moze racja, zamiast smaru margaryna, zamiast silnikowego oleju kujawski z pierwszego tłoczenia, a zamiast benzynki siki po chlaniu :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

hmmmm. gdzieś kiedyś czytałem ze przepracowany olej sam z siebie powoduje korozje.... wg mnie to zmyje ci to wszystko i tyle. no ale zycie pokaże. pozdro!!
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

przecież mam silnie kwaśny odczyn, więc coś w tym jest :)
poczytaj na stronie jakiegoś producenta oleju
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ