Problem ze skrzynia...??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

I jeszcze jedno-czy mozna to zdiagnozowac bez wyjmowania skrzyni,zeby miec 100% pewnosci i ewentualnie jak to zrobic:)
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Polosie czy sa proste?? Hmm nie mam pojecia. Ja bym, na twoim miejscu wyjal obie poloski, i sprawdzil czy nie maja luzu, jak maja jakis maly luz to to juz moze byc przyczyna.

Co do wyskakiwania biegow, to tam w skrzyni masz wodzidelka, ktore przesuwaja walki, i wbijaja odpowiednie przelozenia. Te wodzidelka sa nalozone na taki "pret" ... ten pret ma wglebienia... a w wodzidelkach jest kulka dociskana do pretu za pomoca sprezyny. Jak wbijasz bieg... to wlasnie wodzidelko jest tam gdzie w precie jest dziurka.. kulka tam wskakuje i blokuje aby wodzidelko sie nie przesuwalo. Jak masz walniete sprezynki, to biegi beda wyskakiwaly same.

Aby to zrobicm, nie raz nie trzeba nawet wyciagac skrzyni.. u mnie jednak (silnik XU) trzeba bylo cala skrzynie wyjmowac, i cala rozbierac. Rozbierajac skrzynie warto zwrocic uwage na lozyska i ewentualnie je wymienic (dosc drogie sa)...

Jak skrzynie rozbierzesz to bedziesz wiedzial co jest nie tak.. to widac zazwyczaj.

Jak sie skrzynie wyciaga z TU?! Nie mam pojecia :(
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ariel

Post autor: ariel »

No nie no.... Kaktus jesteś ekspertem w rzeczy samej :wink: Jestem pod wrażeniem, że można tak dokładnie opisywać takie rzeczy... Chyba,że masz przed sobą skrzynię i piszesz na kompie :wink: No nieźle nieźle... To mam nadzieję, że jak mi się bedzie coś działo to też mogę liczyć na fachową porade...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie no ;) Skrzynki przed soba nie mam... no chyba ze e-mailowa ;)

Poprostu juz raz to robilismy, i wiem jak to wyglada.

Jak juz sie rozbiera skrzynie to warto spawnac dyfer... te duze kolo zebate sklada sie z 2 czesci.. i jest skrecane srubami- czasami w trudnych warunkach potrafi te sruby zerwac... i traci sie naped :(

W rajdach rzecz niezbedna! (Aha nie mylic ze SZPERA!! - bo ta operacja nie wplywa na prace mechanizmu roznicowego!)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ