hamulce tyl
Orfister pisze:Samoregulator i regulator ciśnieina w cylinderkach to dwie różne sprawy, dwa mechanizmy niezależne od siebie...
Pierwszy czuwa nad tym, by w miarę zużywania się powierzchni bebnów i szczęk..automatycznie niwelować odległosć powierzchni ciernych szczęki i bębna...

Mowiles, zeby nie mylic pojecW przypadku gdy np. do puga wrzucimy 500 kilo ziemniaków lub posadzimy grubą teściową z tyłu...obniża sie karoseria i poprzez odpowiednia dźwignię wywiera nacisk na samoregulator, co powoduje zwiększone przepuszczanie ciśnienia i większą siłę hamowania kół...

Dodano po 3 minutach:
Nie da sie -mam 2 rodzaje w garazu i mozna to co najwyzej pociac, a pozniej na poxipolPiweł pisze: model z 1,9 GTi jest raczej nierozbieralny i "nieregulowalny" (trudne słowo) choć ktoś tu kiedyś twierdził że się da.

- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
aha... czyli im tył niżej i przód wyżej, tym siła hamowania (ilość przepuszczanego płynu) większa, bo niby tył bardziej obciążony, i teoretycznie koła bardziej przyczepne... no oki
u mnie przód jest wysoko, a tył nisko, co jest spowodowane ustawieniem belki.. i w takim nawet ustawieniu koła z tyłu nie chcą się zablokować...
regulator może sie zepsuć??
u mnie przód jest wysoko, a tył nisko, co jest spowodowane ustawieniem belki.. i w takim nawet ustawieniu koła z tyłu nie chcą się zablokować...
regulator może sie zepsuć??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mam podobny problem z tylnymi hamulcami (ręczny OK, ale przy zwykłym hamowaniu tył nie łapie nawet na szutrze).
Przód hamulce Girling 1.9GTI, pompa z wyjściem na 4 przewody, ale tył belka z bębnami, obecnie z XS (wersja bodajże na szwajcarski rynek).
1) Czy poza opisanymi w powyższych postach, przyczyną może być brak współpracy układu pod tarcze z hamulcami bębnowymi? Dodam, że jakieś 15-20 tyś km belka była robiona, hamulce też i w XS działały bez zarzutu. No i co ewentualnie można zrobić aby hamulce jednak były
2) Zakupiłem szersze bębny z okładzinami - czy da się je zamontować w miejsce wąskich bębnów i co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić?
W pierwszy weekend mam ciekawy KJStec w Kraśniku (zapraszam serdecznie - pula nagród 5 tyś. PLN) i lepsze heble by się przydały. Co prawda przód na EBC (tarcze/klocki) sprawuje sie całkiem, całkiem, ale czasem przydaje się tył aby autko sobie do zakrętu ustawić
Przód hamulce Girling 1.9GTI, pompa z wyjściem na 4 przewody, ale tył belka z bębnami, obecnie z XS (wersja bodajże na szwajcarski rynek).
1) Czy poza opisanymi w powyższych postach, przyczyną może być brak współpracy układu pod tarcze z hamulcami bębnowymi? Dodam, że jakieś 15-20 tyś km belka była robiona, hamulce też i w XS działały bez zarzutu. No i co ewentualnie można zrobić aby hamulce jednak były

2) Zakupiłem szersze bębny z okładzinami - czy da się je zamontować w miejsce wąskich bębnów i co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić?
W pierwszy weekend mam ciekawy KJStec w Kraśniku (zapraszam serdecznie - pula nagród 5 tyś. PLN) i lepsze heble by się przydały. Co prawda przód na EBC (tarcze/klocki) sprawuje sie całkiem, całkiem, ale czasem przydaje się tył aby autko sobie do zakrętu ustawić

- Jaca1984
- Junior
- Posty: 121
- Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
witam! moim zdaniem inne hamulce na jednej z osi mają wpływ na drugą. Montując na przód zaciski z większym tłoczkiem zmniejszasz ciśnienie potrzebne do wywołania tej samej siły co na mniejszym tłoczku. A że ciśnienie w pompie na przód i tył jest takie same,i może na tył być zbyt niskie. Trzeba jeszcze brać pod uwagę współczynniki tarcia ale zakładam, że są takie same... Zmieniając na szersze bębny powinno się poprawić- bo zwiększysz właśnie wsp. tarcia- pytanie czy nie bedziesz musial zamontowac korektora. ale moze problem z odstepem szczek od bebnow? Nie wiem czy w xs jest samoregulator ?
A jesli chodzi o szerokie bebny to musisz tez miec chyba "tarcze" do ktorej sa mocowane szczeki i cylinderek; no chyba, że podziałasz wyobraźnią i przerobisz swoją, ;p aha i wydaje mi się, że rozstaw tylnej osi się zwiększy - więc weź to pod uwagę. Pozdr
A jesli chodzi o szerokie bebny to musisz tez miec chyba "tarcze" do ktorej sa mocowane szczeki i cylinderek; no chyba, że podziałasz wyobraźnią i przerobisz swoją, ;p aha i wydaje mi się, że rozstaw tylnej osi się zwiększy - więc weź to pod uwagę. Pozdr