205 4x4
też tak uważam. Dlatego to są narazie luźne rozmowy na forum przecież na podstawie wypowiedzi ludzi z forum nie będę budował fury. Chcę się poprostu rozeznać jakie macie na ten temat opinie a projekt będzie gotowy niedługo. Z tą turbiną rzeczywiście może być lipa chociaż t16 od 405 wkładali do 205 zobaczymy. Czytałem gdzieś że silnik od s16 wchodzi jak ulał nie trzeba go pochylać i że kolektor wydechowy pasuje w sam raz do 205
No już lepiej! W Peugeotach prawie wszystko do siebie pasujespoko dzięki za radę. narazie chcemy upchnąć silnik od gti6 do tej 205 jak wszystko już będzie na mejscu to zaczniemy się głowić nad reszta. Podobno zawieszenie z przodu pasuje od 306? Ktoś coś wie więcej?

No widzisz, ton Twoich wypowiedzi nie sugeruje "luźnej rozmowy" tylko zwierzenia szaleńca wpatrzonego w swoją ideęteż tak uważam. Dlatego to są narazie luźne rozmowy na forum przecież na podstawie wypowiedzi ludzi z forum nie będę budował fury. Chcę się poprostu rozeznać jakie macie na ten temat opinie a projekt będzie gotowy niedługo. Z tą turbiną rzeczywiście może być lipa chociaż t16 od 405 wkładali do 205 zobaczymy. Czytałem gdzieś że silnik od s16 wchodzi jak ulał nie trzeba go pochylać i że kolektor wydechowy pasuje w sam raz do 205

Co do upychania 2-litrowych silników w komorze 205-tki "na luzie" też bym nie przesadzał - już seryjne 1,9 8v dobrze zapełnia tam przestrzeń. Nie widziałem też nigdy na żywo kolektorów z 306 GTi6, ale podejrzewam, że wydechowy jest zupełnie lub pseudo-rurowy, co skądinąd nie ułatwia przeważnie zadania. Jednak TO jest wykonalne i nie wymaga wyważania otwartych drzwi - na pewno parę już takich 205 jeździ (może nawet i u nas, kto wie).
Podsumowując - zacznij od czegoś normalnego. Jak Ci się spodoba, nabędziesz doświadczenia w praktyce, będzie Ci mało itp. to zaczniesz większą rzeźbę. A na dowód, że to wszystko nie jest proste i tanie, proponuję zapoznać się dokładnie z konstrukcją 205 T16

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
Swego czasu w gazecie "Fast Car" (jakieś 6 lat temu) była opisywana 205 z Anglii z napędem od Eskorta Cosworta (289 KM, 4x4) ale porócz wygladu zewnętrznego (tyle o ile został seryjny dach i drzwi, z tego co pamietam) to resztę było zaadoptowane z Cossie.
Jak pisze Piweł i Kaktus koszty bedą niebotycze, a ponadto w naszym kraju często coś nietypowego znaleść graniczy czasami z cudem......
Jak znajdę gdzieś artykuł to podeślę skany.
Tomek
Jak pisze Piweł i Kaktus koszty bedą niebotycze, a ponadto w naszym kraju często coś nietypowego znaleść graniczy czasami z cudem......
Jak znajdę gdzieś artykuł to podeślę skany.
Tomek
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak w GB w Rajdach jezdzi nawet 306 Cosworth, i ma to naped i silnik z Coswortha, ale nawet buda sie rozni od seryjnej!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jest w Krakowie za 18 tys.elmroko pisze:szacuneczek dla wszystkich posiadaczy i wielbicieli hf-ki. Jestem zakochany w tym samochodzie i zbieram na evo bo to trochę kosztuje ostatnio się nawet podpaliłem na 16v bo była do sprzedania w wawie ale nie wyszło. głównie dla tego że jak ją kupię to spełnię swoje marzenia

Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
No łatwiej to z pewnością, bo jakiś tam rynek wtórny istniejePara... pisze:no ciekawe ciekawe...na waszym miejscu zatrudnił bym KAktusa i Piwła niech wam koordynuja całe to przedsięwzięcie...
ps. moze byłoby łatwiej i taniej zakupić oryginalne 205 t16


Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Elmroko...ja rozumiem ze masz wspaniale plany...ale z tym 4x4 to po prostu zupelnie nie trafiles...
Da sie jezdzic 300konna oska i to dosyc sprawnie (vide: kitcary) jesli, podkreslam JESLI w ogole wytrzasniecie z tego silnika wiecej niz 250koni stawiam wam pomnik.
A narazie, bez urazy, jestes jednym z wielu utopijnych kolesi, przedstawiajacych swoje projekty, nie majac pojecia o czym tak naprawde mowia.
W dodatku gdy ktos ich prostuje, buntowali sie ze co tam ludzie wiedza, ze oni to sobie poradza ze wszystkim...
Mowisz ze macie 15 tys... moze starczy na prerzutke wszytstkiego i jakies _male_ turbo... nic wiecej...
Pionierami nie bedziecie... silniki 300konne w malutkiej budzie sa przynajmniej dwa (GEKO i combolot) nie wspomne o colinowym swifcie gti z turbina homemade...
A jesli juz tak rozmawiamy...macie jakies doswiadczenia mechaniczne?
Da sie jezdzic 300konna oska i to dosyc sprawnie (vide: kitcary) jesli, podkreslam JESLI w ogole wytrzasniecie z tego silnika wiecej niz 250koni stawiam wam pomnik.
A narazie, bez urazy, jestes jednym z wielu utopijnych kolesi, przedstawiajacych swoje projekty, nie majac pojecia o czym tak naprawde mowia.
W dodatku gdy ktos ich prostuje, buntowali sie ze co tam ludzie wiedza, ze oni to sobie poradza ze wszystkim...
Mowisz ze macie 15 tys... moze starczy na prerzutke wszytstkiego i jakies _male_ turbo... nic wiecej...
Pionierami nie bedziecie... silniki 300konne w malutkiej budzie sa przynajmniej dwa (GEKO i combolot) nie wspomne o colinowym swifcie gti z turbina homemade...
A jesli juz tak rozmawiamy...macie jakies doswiadczenia mechaniczne?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Co do naszych doświadczeń mechanicznych. Nikt z nas nigdy nie próbował przerabiać jednonapędowego auta na dwuosiówkę ale mieliśmy napewno jakiś mniejszy szy większy kontakt z samochodami i taka jest prawda że jesteśmy na tym punkcie wariatami. Ps. Żadko kto normalny w dzisiejszym świecie studiuje mechanikę dlatego nie dziwcie się naszym pomysłom my jesteśmy poprostu szaleni. I mam do was proźbę choć pewnie jak zwykle zrozumiecie mnie źle. Wpadłęm na to forum żeby porozmawiać z optymistycznie nastawionymi ludźmi a cały czas otrzymuję pesynistycznie nastawione wypowiedzi. Chciałem porozmawiać z ludźmi którzy potrafią zrobić coś szalonego ale albo tacy nie czytają moich postów albo takich na tym forum nie ma. Myślałem że w polsce są osoby które wkłądają jakieś mocniejsze motory do swoich 205 ale widzę że jak pojawia się na forum temat w którym swap nie ogranicza się do wsadzenia mi16 spotyka się z negatywnymi wypowiedziami a na gg ludzie do mnie piszą jak wymienić żarówkę w desce rozdzielczej. Przestaję postować czyba że będę miał problemy z wymianą klocków albo żarówki w tylnej lampie. Może wtedy znajdzie się ktoś kto to robił poza serwisem
wszystkich urażonych z góry przepraszam ale myślałem że dowiem się o jakiś konkretach na forum. Tym czasem poza besztaniem mnie w błocie i porównywaniu mojego pomysłu do rzeźbienia w g... niczego sie nie dowiedziałem.
Pozdro!

Pozdro!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej!
Ja jestem normalny! A mechanike studiuje, jak narazie coprawda jestem dopiero na II roku, ale z tego co sie nauczylem (inzynierskie podejscie do sprawy), wiem ze takie podejscie jakie masz, do niczego nie prowadzi, i na pewno nie uda ci sie przerobic 205 GTI na 4x4, choc chcialbym sie mylic.
Szalonym mozna byc skaczac na Bungee, ale zabierajac sie za powazne projekty, trzeba byc "inzynierem" (pisze w cudzyslowiu, bo chodzi mi o podejscie do sprawy a nie jakies tam wyksztalcenie, bo to nie jest najwazniejsze) ktory wszystko sobie zaplanuje, zaprojektuje, przemysli, rozwazy za i przeciw, znajdzie wszystkie problemy z jakimi moze sie spotkac i szuka na nie odpowiedzi i dopiero pozniej sie za to bierze.
Ludzie robiac klatki do samochdow, czesto projektuja je w AutoCAD'ie itp.
Jest tutaj na forum wiele osob ktore mechanika zajmuja sie na codzien, i poprostu to co ty piszesz ich smieszy.
Gdybys napisal np.
"Hej, chcemy zbudowac Peugeota 205 4x4 ale wiemy ze bedzie to trudnie, i liczymy na wasza pomoc, jak narazie chcemy:
- Wsadzic silnik z S16 - jakie moga byc problemy?
- Wsadzic do tego silnika Turbine, a co za tym idzie, odprezyc silnik poprzez wlozenie uszczelki aluminiowej (jaka powinna byc grubosc uszczelki, i gdzie takie cos mozna wykonac?)
- Czy seryjne elementy silnika sa w stanie wytrzymac turbine ktora bedzie sprezala powietrze do 1,4 bara?
- Czy bedzie trzeba zmieniac uklad napedowy? Czy seryjny wytrzyma moc 300Koni?
Jak z tym sie uporami, chcielibysmy zrobic naped na 4 kola i sie zastanawiamy jak to zrobic, ale chcemy zapozyczyc naped tylny z Sierry RWD, a skrzynie z Peugeota 405 4x4 - czy taka skrzynie spasuje do silnika S16, i czy uda nam sie to polaczyc z napedem tylnym? Czy seryjne sprzeglo wytrzyma obciazenia jakie beda przenoszone na kola?
Aby zamontowac naped z tylu, chcemy usunac seryjna belke, wyciac otwory w podlodze, wspawac kielichy, i zaadoptowac do tylu kolumny McPhersona.
Itp itd!!"
Chodzi o szczegoly!!! A ty zadnych szczegolow nie podales! Mowisz "Chce zrobic 205 T16 4x4 300KM i juz.... zrobie bo zrobie..."
Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi?
A pozatym, swoimi wypowiedziami ani razu nie udowodniles ze masz wogole jakakolwiek wiedze na temat mechaniki, a tym bardziej czy masz pojecie o mechanice samochodowej.
Powiedz mi jaki chcecie z tylu zastosowac naped?
Sztywny most, czy moze naped tradycyjny?
A moze inaczej, napisz jezeli wiesz jaka jest roznica pomiedzy tymi napedami, i jakie sa minusy badz plusy jednego i drugiego.
Ja jestem normalny! A mechanike studiuje, jak narazie coprawda jestem dopiero na II roku, ale z tego co sie nauczylem (inzynierskie podejscie do sprawy), wiem ze takie podejscie jakie masz, do niczego nie prowadzi, i na pewno nie uda ci sie przerobic 205 GTI na 4x4, choc chcialbym sie mylic.
Szalonym mozna byc skaczac na Bungee, ale zabierajac sie za powazne projekty, trzeba byc "inzynierem" (pisze w cudzyslowiu, bo chodzi mi o podejscie do sprawy a nie jakies tam wyksztalcenie, bo to nie jest najwazniejsze) ktory wszystko sobie zaplanuje, zaprojektuje, przemysli, rozwazy za i przeciw, znajdzie wszystkie problemy z jakimi moze sie spotkac i szuka na nie odpowiedzi i dopiero pozniej sie za to bierze.
Ludzie robiac klatki do samochdow, czesto projektuja je w AutoCAD'ie itp.
Jest tutaj na forum wiele osob ktore mechanika zajmuja sie na codzien, i poprostu to co ty piszesz ich smieszy.
Gdybys napisal np.
"Hej, chcemy zbudowac Peugeota 205 4x4 ale wiemy ze bedzie to trudnie, i liczymy na wasza pomoc, jak narazie chcemy:
- Wsadzic silnik z S16 - jakie moga byc problemy?
- Wsadzic do tego silnika Turbine, a co za tym idzie, odprezyc silnik poprzez wlozenie uszczelki aluminiowej (jaka powinna byc grubosc uszczelki, i gdzie takie cos mozna wykonac?)
- Czy seryjne elementy silnika sa w stanie wytrzymac turbine ktora bedzie sprezala powietrze do 1,4 bara?
- Czy bedzie trzeba zmieniac uklad napedowy? Czy seryjny wytrzyma moc 300Koni?
Jak z tym sie uporami, chcielibysmy zrobic naped na 4 kola i sie zastanawiamy jak to zrobic, ale chcemy zapozyczyc naped tylny z Sierry RWD, a skrzynie z Peugeota 405 4x4 - czy taka skrzynie spasuje do silnika S16, i czy uda nam sie to polaczyc z napedem tylnym? Czy seryjne sprzeglo wytrzyma obciazenia jakie beda przenoszone na kola?
Aby zamontowac naped z tylu, chcemy usunac seryjna belke, wyciac otwory w podlodze, wspawac kielichy, i zaadoptowac do tylu kolumny McPhersona.
Itp itd!!"
Chodzi o szczegoly!!! A ty zadnych szczegolow nie podales! Mowisz "Chce zrobic 205 T16 4x4 300KM i juz.... zrobie bo zrobie..."
Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi?
A pozatym, swoimi wypowiedziami ani razu nie udowodniles ze masz wogole jakakolwiek wiedze na temat mechaniki, a tym bardziej czy masz pojecie o mechanice samochodowej.
Powiedz mi jaki chcecie z tylu zastosowac naped?
Sztywny most, czy moze naped tradycyjny?
A moze inaczej, napisz jezeli wiesz jaka jest roznica pomiedzy tymi napedami, i jakie sa minusy badz plusy jednego i drugiego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
siemasz Kaktus!
Ktoś mi pisał że w takich sprawach jak jakie kolwiek przeróbki najlepiej jest się zgłosić do ciebie albo do jeszcze kogoś ale za cholerę nie pamiętam do kogo.
Nie dziwię się także że totalnie nie wierzysz w jaką kolwiek moją wiedzę w kierunku motoryzacyjnym ale spoko jakoś przełknę tą łyżkę goryczy i chyba się nie pochlastam.
Co prawda egzaminy od ostatnich kilku lat zwykło mi zdawać jedynie na uczelni ale jak żeś taki ciekawy to odpowiem. Może nie będzie ta moja wiedza zawarta szczegółowo w podpunktach i może nawet nie kompletna nie na codzień zajmuję się zawieszeniami w samochodach a co za tym idzie także napędami.
Wracając do autka 205 ma być konstrukcją na rajdy przełąjowe, chcemy wsadzić resorowany tylny most chociaż nie tak to powinienem sformuować bo w takim wypadku jest to jedna z mas nieresorowanych w aucie. Nadmiar mocy będzie dosyć spory więc trzeba trochę przymulić samochodzik zbędnym balastem z tyłu (306 miała za lekki tyłek i zawinąłem się na latarni).
A teraz poważnie. Jak to zwykło się stosować w samochodach czysto osobowych napewno wsadzimy most szczątkowy. Co do zawieszenia myśleliśmy o 405 a nawet o bx gti 4x4 bo jak wiadomo hydropnełmatyczne zawieszenie znacznie poprawia komfort jazny który i tak już przez samo zastosowanie takiego rozwiązania przeniesienia napędu znacznie poprawimy.
Rzeczywiście zgodzę się z tobą słyszałem że ludzie wkłądali tylne napędy od ścierki i to nawet z powodzeniem
Co do napędów z przodu ktoś mnie ostro przykatował że skąd ja wezmę do tego półośki. Powiem tak jeżeli ktoś mial okazję kiedyś widzieć półoś od gti6 to podejrzewam że będzie wiedział o czym mówię. Ale nie ma najmniejszych szans żeby seryjne 193Nm były w stanie sciąć taką średnicę (chyba że peugeot zrobił to z plasteliny) ale z tego co wiem to na półosie są odpowiednie stopy. jeszcze ktoś z was próbował mi udowodnić że półosie od 306 będą za długie. Tego nie wiem bo nie mierzyłęm ale jak będą to napewno niewiele. Dla niewtajemniczonych dodam że część czynna wielowkustu na półosi to 2/3 jej długości więc jeżeli okaże się że będzie biła po ogranicznikach to się ją delikatnie skróci o parę mm.
Co do mojego studiowania nie wiem z jakiej ty choinki kaktus spadłeś i jaką mechanikę przyszło ci studiować ale moja średnio się wiąże z samochodami bo studiuję na wydziale "samochodów i maszyn roboczych".
Zapomniałbym o jednym jakiś wielki znawca sprężarek stosowanych w peugeocie oskarżał mnie o brak wiedzy chcąc mi wmówić że "w 405 mi16 jest garett vat 25 a to zupełnie co innego niż t25" mam dla ciebie przykrą informację kolego w peugeot 405 t16 jest garett t25 vat wiec jeżeli kiedykolwiek miałeś coś wspólnego z logicznym myśleniem zastanów się czasem nad tym co piszesz jak chcesz komuś ubliżyć.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ktoś mi pisał że w takich sprawach jak jakie kolwiek przeróbki najlepiej jest się zgłosić do ciebie albo do jeszcze kogoś ale za cholerę nie pamiętam do kogo.
Nie dziwię się także że totalnie nie wierzysz w jaką kolwiek moją wiedzę w kierunku motoryzacyjnym ale spoko jakoś przełknę tą łyżkę goryczy i chyba się nie pochlastam.
Co prawda egzaminy od ostatnich kilku lat zwykło mi zdawać jedynie na uczelni ale jak żeś taki ciekawy to odpowiem. Może nie będzie ta moja wiedza zawarta szczegółowo w podpunktach i może nawet nie kompletna nie na codzień zajmuję się zawieszeniami w samochodach a co za tym idzie także napędami.
Wracając do autka 205 ma być konstrukcją na rajdy przełąjowe, chcemy wsadzić resorowany tylny most chociaż nie tak to powinienem sformuować bo w takim wypadku jest to jedna z mas nieresorowanych w aucie. Nadmiar mocy będzie dosyć spory więc trzeba trochę przymulić samochodzik zbędnym balastem z tyłu (306 miała za lekki tyłek i zawinąłem się na latarni).
A teraz poważnie. Jak to zwykło się stosować w samochodach czysto osobowych napewno wsadzimy most szczątkowy. Co do zawieszenia myśleliśmy o 405 a nawet o bx gti 4x4 bo jak wiadomo hydropnełmatyczne zawieszenie znacznie poprawia komfort jazny który i tak już przez samo zastosowanie takiego rozwiązania przeniesienia napędu znacznie poprawimy.
Rzeczywiście zgodzę się z tobą słyszałem że ludzie wkłądali tylne napędy od ścierki i to nawet z powodzeniem
Co do napędów z przodu ktoś mnie ostro przykatował że skąd ja wezmę do tego półośki. Powiem tak jeżeli ktoś mial okazję kiedyś widzieć półoś od gti6 to podejrzewam że będzie wiedział o czym mówię. Ale nie ma najmniejszych szans żeby seryjne 193Nm były w stanie sciąć taką średnicę (chyba że peugeot zrobił to z plasteliny) ale z tego co wiem to na półosie są odpowiednie stopy. jeszcze ktoś z was próbował mi udowodnić że półosie od 306 będą za długie. Tego nie wiem bo nie mierzyłęm ale jak będą to napewno niewiele. Dla niewtajemniczonych dodam że część czynna wielowkustu na półosi to 2/3 jej długości więc jeżeli okaże się że będzie biła po ogranicznikach to się ją delikatnie skróci o parę mm.
Co do mojego studiowania nie wiem z jakiej ty choinki kaktus spadłeś i jaką mechanikę przyszło ci studiować ale moja średnio się wiąże z samochodami bo studiuję na wydziale "samochodów i maszyn roboczych".
Zapomniałbym o jednym jakiś wielki znawca sprężarek stosowanych w peugeocie oskarżał mnie o brak wiedzy chcąc mi wmówić że "w 405 mi16 jest garett vat 25 a to zupełnie co innego niż t25" mam dla ciebie przykrą informację kolego w peugeot 405 t16 jest garett t25 vat wiec jeżeli kiedykolwiek miałeś coś wspólnego z logicznym myśleniem zastanów się czasem nad tym co piszesz jak chcesz komuś ubliżyć.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No Elmroko - dales sie podpuscic 
O to chodzilo
A teraz czekamy w koncu na konretne pytania, czego nie wiesz, co wiesz, co chcesz sie dowiedziec.
Zarowno Ja, jak i Piwel, Mav309, Ari i wielu innych z tego forum, mamy jakas tam wiedze na temat Peugeota 205/309 wiec jezeli bedziesz mial z czyms problem to ja na pewno postaram sie pomoc.
Ale jest pare ale, ciezko bedzie z silnika S16 wycisnac 300KM nawet na turbinie, Jest to przyrost mocy o 100% - naprawde duzy przyrost mocy. Pozatym bedzie ciezka ta turbine tam zmiescic... ale jezeli spawanie nie jest wam obce, a nie powinno byc to takze dacie rade, bo mozna troche sciane grodziowa przerobic.
Jak juz uporacie sie z silnikiem, to zdecydowanie wiekszym problemem bedzie ten naped. Musi przyjsc odpowiednia skrzynia, najlepiej z T16 z centralnym wiskotycznym dyferencjalem o rozkladzie mocy 53/47 (tak nawiasem mowiac, T16 ma turbo-sprezarke Garetta T25 ktora ladowala 1 bar, a w trakcie overboosta 1.3 bara, auto posiadalo moc 200KM a w trakcie Overboosta 220KM trwalo to 45 sekund) Zawieszenie takze zaadoptowalbym z T16, chociaz bedzie trzeba sie uporac jeszcze z pompa hydrauliczna, i odpowiednimi zaworkami trzymajacymi cisnienie. - Wsadzenie takiego zawieszenia ulatwi wam robote, poniewaz nie bedziecie musieli az tak rzezbic w podlodze tylnej 205, poniewaz nie bedziecie musieli robic miejsca dla szerokiej sprezyny (zawias hydropneumatyczny nie ma sprezyn, ma natmiast gruszki z plynem, ktore gdzies bedzie trzeba upchnac).
Na pewno bedziecie musieli usunac z pod samochodu bak paliwa, i przerzucic go do srodka, a takze bedziecie musieli wykonac swoj uklad wydechowy, tak aby nie przeszkadzal on walowi napedowemu.
Dysponujac taka moca, auto bedzie musialo stanac na conajmniej 16 calowych kolach, wiec trzeba bedzie sie pobawic takze w blacharza i odpowiednio przygotowac pod takie kola nadkola zarowno z tylu jak i z przodu.
Co do polosi, to rzeczywiscie, wieczne polosie, sa dosc mocne, zwlaszcza te w 306 Gti6, wiec wytrzymac powinny, tymbardziej ze moment zostanie rozlozony na 4 kola.
Musicie takze pomyslec o intercolerze i chlodnicy oleju, przy takiej mocy sa to niezbedne elementy. Zreszta bez duzego intercolera na pewno 300KM nie wyciagniecie. Nie obejdzie sie takze bez ingerencji w komputer.
15tys zl to naprawde za malo aby zrealizowac ten projekt. Ale moze uda Wam sie uzbierac wiecej.
Pozatym dobrze robicie wybierajac na baze silnik S16 a nie Mi16, bo do Mi16 nie podpielibyscie skrzyni z T16.
Aha, co do odprezania silnika, to musicie go odprezyc do stopnia sprezania 8.0:1 dla mocy rzedu 250KM, dla 300 mysle ze moze to byc nawet 7.5:1.
Z trubina takze bym uwazal, aby jednak nie byl zbyt duza, bo bedzie miala zbyt duza bezwladnosc, i powstanie OGROMNA turbo dziura na niskich obrotach!
Czasami lepiej jest miec 250KM niz 300KM, a polega to na charakterystyce silnika, silnik majacy 250KM moze miec te 250KM powiedzmy w przedziale obrotow od 3500 do 5800 natomiast majac 300KM z tego silnika, poprzez wlozenie wiekszego turbo moze spowodowac ze MOC MAX wzrosnie do 300, ale bedziemy wtedy od 3500 do 4500 mieli moc 200KM, a od 4500 do 5800 moc nagle urosnie do 300KM.
Rzecza oczywista jest ze auto dyponunace moca 250KM a takim przebiegiem momentu i mocy, bedzie lepiej przyspieszalo od samochodu 300Konnego. Prostym przykladem moga byc nowe Hondy Civic Type-R, ktore maja po 200KM a wcale osiagami nie bryluja.
To wszystko wymaga zwyklego wyliczenia, bo charakterystyke silnika mozna obliczyc, zrobic komputerowa symulacje, i bedzie wiadomo czy wieksze turbo jest oplacalne. Sprawa mialaby sie inaczej, gdyby wsadzic nowoczesna elektronike do takiego autka, i doposazyc go w Anti Lag System, ale to juz naprawde ogromne wyzwanie, na bardzo glebokie portfele.

O to chodzilo

A teraz czekamy w koncu na konretne pytania, czego nie wiesz, co wiesz, co chcesz sie dowiedziec.
Zarowno Ja, jak i Piwel, Mav309, Ari i wielu innych z tego forum, mamy jakas tam wiedze na temat Peugeota 205/309 wiec jezeli bedziesz mial z czyms problem to ja na pewno postaram sie pomoc.
Ale jest pare ale, ciezko bedzie z silnika S16 wycisnac 300KM nawet na turbinie, Jest to przyrost mocy o 100% - naprawde duzy przyrost mocy. Pozatym bedzie ciezka ta turbine tam zmiescic... ale jezeli spawanie nie jest wam obce, a nie powinno byc to takze dacie rade, bo mozna troche sciane grodziowa przerobic.
Jak juz uporacie sie z silnikiem, to zdecydowanie wiekszym problemem bedzie ten naped. Musi przyjsc odpowiednia skrzynia, najlepiej z T16 z centralnym wiskotycznym dyferencjalem o rozkladzie mocy 53/47 (tak nawiasem mowiac, T16 ma turbo-sprezarke Garetta T25 ktora ladowala 1 bar, a w trakcie overboosta 1.3 bara, auto posiadalo moc 200KM a w trakcie Overboosta 220KM trwalo to 45 sekund) Zawieszenie takze zaadoptowalbym z T16, chociaz bedzie trzeba sie uporac jeszcze z pompa hydrauliczna, i odpowiednimi zaworkami trzymajacymi cisnienie. - Wsadzenie takiego zawieszenia ulatwi wam robote, poniewaz nie bedziecie musieli az tak rzezbic w podlodze tylnej 205, poniewaz nie bedziecie musieli robic miejsca dla szerokiej sprezyny (zawias hydropneumatyczny nie ma sprezyn, ma natmiast gruszki z plynem, ktore gdzies bedzie trzeba upchnac).
Na pewno bedziecie musieli usunac z pod samochodu bak paliwa, i przerzucic go do srodka, a takze bedziecie musieli wykonac swoj uklad wydechowy, tak aby nie przeszkadzal on walowi napedowemu.
Dysponujac taka moca, auto bedzie musialo stanac na conajmniej 16 calowych kolach, wiec trzeba bedzie sie pobawic takze w blacharza i odpowiednio przygotowac pod takie kola nadkola zarowno z tylu jak i z przodu.
Co do polosi, to rzeczywiscie, wieczne polosie, sa dosc mocne, zwlaszcza te w 306 Gti6, wiec wytrzymac powinny, tymbardziej ze moment zostanie rozlozony na 4 kola.
Musicie takze pomyslec o intercolerze i chlodnicy oleju, przy takiej mocy sa to niezbedne elementy. Zreszta bez duzego intercolera na pewno 300KM nie wyciagniecie. Nie obejdzie sie takze bez ingerencji w komputer.
15tys zl to naprawde za malo aby zrealizowac ten projekt. Ale moze uda Wam sie uzbierac wiecej.
Pozatym dobrze robicie wybierajac na baze silnik S16 a nie Mi16, bo do Mi16 nie podpielibyscie skrzyni z T16.
Aha, co do odprezania silnika, to musicie go odprezyc do stopnia sprezania 8.0:1 dla mocy rzedu 250KM, dla 300 mysle ze moze to byc nawet 7.5:1.
Z trubina takze bym uwazal, aby jednak nie byl zbyt duza, bo bedzie miala zbyt duza bezwladnosc, i powstanie OGROMNA turbo dziura na niskich obrotach!
Czasami lepiej jest miec 250KM niz 300KM, a polega to na charakterystyce silnika, silnik majacy 250KM moze miec te 250KM powiedzmy w przedziale obrotow od 3500 do 5800 natomiast majac 300KM z tego silnika, poprzez wlozenie wiekszego turbo moze spowodowac ze MOC MAX wzrosnie do 300, ale bedziemy wtedy od 3500 do 4500 mieli moc 200KM, a od 4500 do 5800 moc nagle urosnie do 300KM.
Rzecza oczywista jest ze auto dyponunace moca 250KM a takim przebiegiem momentu i mocy, bedzie lepiej przyspieszalo od samochodu 300Konnego. Prostym przykladem moga byc nowe Hondy Civic Type-R, ktore maja po 200KM a wcale osiagami nie bryluja.
To wszystko wymaga zwyklego wyliczenia, bo charakterystyke silnika mozna obliczyc, zrobic komputerowa symulacje, i bedzie wiadomo czy wieksze turbo jest oplacalne. Sprawa mialaby sie inaczej, gdyby wsadzic nowoczesna elektronike do takiego autka, i doposazyc go w Anti Lag System, ale to juz naprawde ogromne wyzwanie, na bardzo glebokie portfele.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nie jestesmy pesymistami... Jestesmy realistami. a to spora roznica.
Torpedujemy lekko Twoj projekt, bo jest lekko nierealny.
Owszem wszystko sie da (po forum.tuning.pl kraza juz zdjecia 309 AWD) ale ja sie pytam...naprawde warto?
Sprzedaj ten silnik, za jego wartosc kupisz audi quattro, te 15 tys to wam starczy na silnik od S2, turbina 2.2 litra pojemnosci i 200 kucy z potencjalem na 300 z palcem w...nosie
I gotowe, bez rzezby, bez cudow, w zasadzie nizniszczalne...
No i bedziecie mieli boskiego torsena a nie badziewna poniekad wiskoze.
To byla rada realisty...
Rada PUGmaniaka - zrobcie 205T16...ale tak naprawde, silnik centralnie, tak jak to bylo w starych dobrych 205T16!
Rajdy przelajowe powiadacie...chmmmm cos a'la wertep? Uuuuu i kolega planuje z turbo 2.0 300km tam pojechac....ze sporym lagiem? powodzenia...
A.....widze ze sie rzucamy na turbine z podwojnym BB....ciekawe kto ci to w polsce zregeneruje jak padnie albo za duzo bedziesz nia sapal...
Potraktuj te moje pytania jako wstep do problemow, bo bez urazy, nie macie zbytnio pojecia... Wiedza czysto teoretyczna oparta na zasadach "to sie dopasuje, tam sie przytnie" itp.
To nie zlosliwosc...w bardzo latwy sposob mi to wszystko wytlumaczycie,jesli jestescie w stanie wytrzasnac z silnika XU10J4RS( bo zakladam ze macie RSa skoro skrzynia jest gti6) 300 kucy
jestescie lepsi od peugeota... a oni caly silniczek zakuli od gory do dolu... Nie...o respekt..i wszystko za 15 tysiakow? to chyba fundusz na sam silnik, prawda? 
Torpedujemy lekko Twoj projekt, bo jest lekko nierealny.
Owszem wszystko sie da (po forum.tuning.pl kraza juz zdjecia 309 AWD) ale ja sie pytam...naprawde warto?
Sprzedaj ten silnik, za jego wartosc kupisz audi quattro, te 15 tys to wam starczy na silnik od S2, turbina 2.2 litra pojemnosci i 200 kucy z potencjalem na 300 z palcem w...nosie

I gotowe, bez rzezby, bez cudow, w zasadzie nizniszczalne...
No i bedziecie mieli boskiego torsena a nie badziewna poniekad wiskoze.
To byla rada realisty...
Rada PUGmaniaka - zrobcie 205T16...ale tak naprawde, silnik centralnie, tak jak to bylo w starych dobrych 205T16!
Rajdy przelajowe powiadacie...chmmmm cos a'la wertep? Uuuuu i kolega planuje z turbo 2.0 300km tam pojechac....ze sporym lagiem? powodzenia...
A.....widze ze sie rzucamy na turbine z podwojnym BB....ciekawe kto ci to w polsce zregeneruje jak padnie albo za duzo bedziesz nia sapal...
Potraktuj te moje pytania jako wstep do problemow, bo bez urazy, nie macie zbytnio pojecia... Wiedza czysto teoretyczna oparta na zasadach "to sie dopasuje, tam sie przytnie" itp.
To nie zlosliwosc...w bardzo latwy sposob mi to wszystko wytlumaczycie,jesli jestescie w stanie wytrzasnac z silnika XU10J4RS( bo zakladam ze macie RSa skoro skrzynia jest gti6) 300 kucy


P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pod wpływem tych rozważan, postanowiłem sprawdziś czy rzeczywiście da sie założyć naped AWD w moim samochodzie! podłoga wygląda tak samo jak w integrali "prawie" i jest to "prawie" jest najwiekszym problemem, jest miejsce na wał, na dyfer tez by sie znalazło po ogromnych przeróbkach karoserii ( miejsce na koło zapasowe, zbiornik paliwa), wszystkie zawiasy na wachacze są w innym miejscu, u mnie jest tylko jeden plus, a mianowicie kolumny McPhersona.
W Lanci da sie to wszystko zrobić ale po podliczeniu wszystkich kosztów wyszło mi ok. 8000 jak bym robił wszystko sam, a oryginalna integralke widziałem za 15tys.
Moim skromnym amatorskim zdaniem kombinowanie czegoś bez argumentów popierajacych naszą teze, jest bez sensowne.
Nie mam pojecia czemu chcesz rozmawiać z optymistami, skoro przy ich pomocy to mozesz sobie co najwyżej zagmatwać sprawe.
Szczerze mówiąc Kaktus jest dla mnie jak wyrocznia w sprawach mechanicznych, i dziwi mnie to ze studiujesz mechanike i nie podchodzisz do sprawy technicznie a filozoficznie???
A poza tym jak widze z odpowiedzi na twoje posty Elmroko, każdy chce ci pomóc jak potrafi i to jest chyba wartościowsze jak polemizowanie o gwiazdkach na niebie.
Ja nie jestem zadnym mechanikiem ale jak juz z czyms wyjezdzam to staram sie poprzec to jakimis argumentami, które sa na bierząco korygowane przez osoby które sie znają lepiej ode mnie....
Pozdro dla inżynierów a nie dla marzycieli
W Lanci da sie to wszystko zrobić ale po podliczeniu wszystkich kosztów wyszło mi ok. 8000 jak bym robił wszystko sam, a oryginalna integralke widziałem za 15tys.
Moim skromnym amatorskim zdaniem kombinowanie czegoś bez argumentów popierajacych naszą teze, jest bez sensowne.
Nie mam pojecia czemu chcesz rozmawiać z optymistami, skoro przy ich pomocy to mozesz sobie co najwyżej zagmatwać sprawe.
Szczerze mówiąc Kaktus jest dla mnie jak wyrocznia w sprawach mechanicznych, i dziwi mnie to ze studiujesz mechanike i nie podchodzisz do sprawy technicznie a filozoficznie???
A poza tym jak widze z odpowiedzi na twoje posty Elmroko, każdy chce ci pomóc jak potrafi i to jest chyba wartościowsze jak polemizowanie o gwiazdkach na niebie.
Ja nie jestem zadnym mechanikiem ale jak juz z czyms wyjezdzam to staram sie poprzec to jakimis argumentami, które sa na bierząco korygowane przez osoby które sie znają lepiej ode mnie....
Pozdro dla inżynierów a nie dla marzycieli

Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--