jaki wydech????

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: ---

Post autor: Mav309 »

NMike pisze:Kurde, ti jaki mam daćcały wydech- od puga z silnikiem 1,9, czy 1,6? Może 1,9 i 1,6 mają taki sam układ?
seryjnie maja identyczny uklad...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Globus205

Post autor: Globus205 »

sprawdzał to na hamowni w ZASTECu

a KORASZEWSKI to nie jest jakis wiejski garaż tylko facet zajmujący sie przygotowywaniem samochodów do sportu i jestem pewny ze dajac wydech według ariela czyli jakis remus na koncu i rura nie osiagniecie takiego efektu jak cały N-grupowy układ wydechowy z nierdzewki od pana Koraszewskiego :wink: :roll:
ariel

Post autor: ariel »

Mowiąc o wiejskim garażu nie miałem na myśli akurat warsztatu pana K. Sam to sobie skojarzyłes... Więc bez urazy... Może masz i racje... Ale w obniżenie mocy przez Michaela i tak nie wierze...
ariel

Post autor: ariel »

Aha....i nie wiejskim tylko podwórkowym...Ale to i tak nie było o tym... Napisalem tylko,że sam nie podjąłbym sie montażu lepszego sprzetu, ktory ma podniesc moc i dac odpowiedni efekt... A jesli pan K.ma w tym doswiadczenie to spoko i polecam...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Wydech to bardziej skomplikowana rzecz jak mogłoby się wielu wydawać. Zachodzą tu skomplikowane zjawiska fizyczne, i nawet takie firmy jak 'sebring' popełniają gafy. Czytałem nawet ostatnio własnie o przypadku kiedy to cały układ sebringa (nie pamiętam dokładnie do czego i jakiej grupy-w każdym bądz razie do sportu) czyli kolektor-strumienica-tłumik końcowy no i rury, okazało się że ten sam układ bez tej ostatnio 'modnej' strumienicy miał ładnych pare koni więcej...Może to właśnie wynik tej mody na strumienice, które w sensie fizycznym nie są nawet żadnymi strumienicami.....Podstawową zasadą dobrego wydechu jest jak najlepsze opróżnianie komór ze spalin, producentom aut nakłada się oczywiście dodatkowo wymagania akustyczne. W układzie wydechowym zachodzą zjawiska falowe które trzeba odpowiednio wykorzystać bo w innym przypadku wszystko popsują. Kolektor ma umożliwić jak najłatwiejsze wydostanie się spalin ale muszą one się przecież spotkać w jednej rurze i pozostać niezakłócone stąd długość rury od każdego cylindra powinna być jak najbardziej do siebie zbliżona. Następnie rura oczywiście nie za szeroka bo spaliny stracą dynamikę, i kluczowy element naszego wydechu jakim jest środkowa puszka!!! Te elementy w głównej mierze mają wpływ na osiągi auta (wskażniki robocze silnika) pomijając akustyke:) przednia puszka pełni role głównie sekcji rozprężnej i musi być umieszczona dokładnie w odległości odpowiadającej odległości rezonansowej!!! Inaczej możemy wszystko popsuć!!! Spaliny zaczną się gubić i nie będą płynnie opuszczać cylindrów...Taka odległośc jest zachowana w iluś tam % w oryginalnym wydechu i zależy ona od wielu czynników m.in. pojemność, kąty otwarcia zaworów i obroty przy jakich chcemy osiągnąć rezonans który będzie najlepiej ssał spaliny-a to zależy od naszych wymogów i przeróbek...
Część druga wkrótce(nie mam czasu:))
madafaka

Post autor: madafaka »

:shock: :shock: :shock: łoł jestem pod wielkim wrażeniem...........
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

nie do konca podstawowa zasada jest oproznienie komor spalania...
Wykozystuje sie wlasciwe zjawisko fali zwrotnej , ktora wysysa spaliny z komory spalania, a dodatkowo w oparciu o moment wspolotwarcia zaworow, moze momoc zassac nowa mieszanke paliwa...
Dlugosc kolektorow rowniez jest tak dobrana, by impulsy tentnien sie na laczeniach nie spotkaly, bo sie beda odbijac...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
_Ryba_
Junior
Posty: 427
Rejestracja: 27 wrz sob, 2003 3:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: _Ryba_ »

a ja sobie dzisiaj na praktykcha zrobilem koncówke do tlumika "dwururka" z blachy chromowo - niklowej wypolerowaniej ba błysk. Jestem z siebie dumny. a wygląda zarąbiscie
<<<Moja Furka SPRZEDANA!!!!>>>
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

olo

Post autor: NMike »

Może wiecie, czy w pugu 1,6 z silnikiem 1,6 był środkowy tłumik?
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: olo

Post autor: Mav309 »

NMike pisze:Może wiecie, czy w pugu 1,6 z silnikiem 1,6 był środkowy tłumik?
W gti jest taki maly owalny plaski
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
niuszka

Post autor: niuszka »

jest na pewnika tłumik środkowy :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

olo

Post autor: NMike »

Wysłałem maila do sklepu z częściami, a koleś odpisał, że nie było środkowego-dziwna sprawa.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

jest na 100 %
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

olo

Post autor: NMike »

Aha, macie może na skupie układ wydechowy do GTI 1,6?
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

ja sam musze kupic przednią czesc wydechu - rura od kolektora ze środkowym tłumikiem a dalej znowu rura - ale to dopiero latem
ODPOWIEDZ