Świece

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Ja też czytałem na jakichś świecach tego typu ze iskra idzie w miejscu w którym gromadzi się w danym momęcie najwięcej mieszanki
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

up.
mam kupione trzy komplety nowych świec
-NGK V-Line Japan
-Valeo France
-Bosh Super Plus Niemcy

i będe testował na których najlepiej odpala, pracuje i jeździ
po testach dam znać
:)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

Wartość cieplna i wskaźnik cieplny
Współczesna świeca zapłonowa musi być zaprojektowana dla konkretnej konstrukcji silnika oraz odpowiednich warunków jazdy. Nie jest możliwe skonstruowanie takiej świecy, która działałaby prawidłowo we wszystkich typach silników.

Temperatury osiągane w komorach spalania poszczególnych typów silników różnią się od siebie i z tego względu do każdego typu silnika stosuje się świece z różnymi wartościami cieplnymi.

Wartość cieplną wyraża się za pomocą tak zwanego współczynnika cieplnego. W starych jednosezonowych typach świec, do podawania różnych wartości cieplnych stosowano dwu- lub trzycyfrową kombinację.

Wartości te, wyrażane poprzez współczynnik cieplny, przedstawiają średnią i odpowiadającą określonemu obciążeniu silnika temperaturę, mierzoną na elektrodach i izolatorze. Temperatura robocza na stożku izolatora powinna wahać się między 400°C a 850°C, przy czym korzystniejsze są temperatury powyżej 400°C, ponieważ zapewniają one wówczas samooczyszczenie się świecy z sadzy i osadów węgla, odkładających się na stożku izolatora.
Temperatura na izolatorze powyżej 850°C jest niekorzystna z tego względu, że powyżej 900°C może dochodzić do występowania samozapłonu. Poza tym przy bardzo wysokich temperaturach elektrody narażone są dodatkowo na działanie chemicznie żrących związków oraz inne uszkodzenia. Wszystko to nie tylko doprowadziło do rozwoju nowoczesnych świec zapłonowych odbiegających jakością i wytrzymałością znacznie od starych jednosezonowych, ale również miało więcej konsekwencji: Bezpośredni wpływ na wytworzenie nowych materiałów w szczególności do izolatorów lub też zapoczątkowanie stosowania wysokiej jakości rdzeni miedzianych w elektrodach środkowych, które są w stanie sprostać obecnym wymaganiom jakościowym odnośnie wartości cieplnych.
Wymienione powyżej zalety techniczne doprowadziły do zmiany sposobu oznaczania świec zapłonowych. Nowoczesne wielosezonowe świece zapłonowe czołowych producentów, wśród których znajduje się NGK, rozróżniane są wyłącznie za pomocą jednej lub dwóch cyfr. Nowe oznaczenia nie wskazują już na "stary" współczynnik cieplny. Jednocześnie dokumentacje sprzedaży dla każdego silnika wskazują na odpowiedni typ wielosezonowej świecy zapłonowej.

temat zaczerpniety z neta
ODPOWIEDZ