olej w tłumiku! (???)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
rally205
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 31 gru ndz, 2006 3:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

olej w tłumiku! (???)

Post autor: rally205 »

Od paru dni zauważyłem że w tłumiku mojego puga pojawia się olej:/ co może być tego przyczyną??
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty są dla szybkich kierowców...
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Jak przy okazji zaczął bardziej kopcić zwłaszcza przy odpalaniu to pewnie uszczelniacze zaworów. Mogły oczywiście tylko wydechowe sie zdefasonować i dletego olej dostaje sie do układu wydechowego.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

na garaż na garaż i rozbieraj prędziutko :lol:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Ja tak mam od poczatku od kiedy mam auto czyli od czerwca 2005r i do tej pory było wiele wiecej wazniejszych spraw. Przez to nie powinno się nic strasznego stać. Olej Ci ucieka pomalutku.

Mnie bardziej wywala przez simering wału (nawet po wymienie na nowy) wiec tym się martwię a uszczelniacze zaworów bedą robione przy całym remoncie silnika jak do tego dojdzie.

Do uszczelniaczy trzeba zdejmowac głowicę. Jak juz jest zdjeta to docieramy zawory i planujemy. Uszczelka tez jest do wymiany. A jak zrobisz gurę silnika (doszczelnisz) to przy słabych pierścieniach szybciej je wydmucha wiec trzeba też się za nie zabrać. A jak już się odkreca korbowody to przy okazji panewki......

Więc remont generalka jak nic.
Markizzz

Post autor: Markizzz »

Ja ostatnio robiłem wymiane pierscieni, wymiane uszczelaniaczy. Z tym ze mialem wczesniej robiona uszczelke pod głowiaca bo olej do wody sie dostawał, to mi odpadło planowanie głowicy.

A co do wymiany uszczelaniczy to można zrobic to i bez sciagania głowicy.
Dodatkowo koszt mi samych cześci wyniusł mnie niecałe 250zł. Tylko że robiłem to sam z tatem :) i trzeba na to troche czasu poswiecic i miec odpowiednie narzedzia.
Spontan90

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: Spontan90 »

Witam,

Przy odpalaniu samochodu a zwłaszcza przy dodaniu gazu z rury wydechowej wydobywa się ciemniejszy dym, a zapach jest mocno siarkowaty. Doradzono mi bym wymienił termostat. Chciałbym się upewnić czy napewno jest to dobra decyzja i czy pieniądze nie pojdą na marne.

Pozdrawiam :W
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: Orfister »

WItaj,
Jedno z drugim nie ma bezpośredniego związku. Czarny dym i zapachu spalenizny ( przepalonego oleju ) to efekt złej kondycji silnika, czyli albo pierścienie do wymiany, albo uszczelniacze na zaworach skończyły żywot.
A termostat nie ma tu nic do rzeczy.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: Manwe »

Jezeli dym jest rzeczywiscie czarny, a nie niebieski, to staial,bym na prblemy z dawka paliwa/jej spalaniem(zaplon), jezeli jest niebieski to tak jak wyzej, wtedy odpowiedz co dalo za wygrana moze da pomiar kompresji z proba olejowa
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Spontan90

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: Spontan90 »

Dziś np wszystko ładnie chodziło, zero smierdzacych spalin. Uwzględniłem termostat z tego wzgledu ze machnik powiedzial mi, ze za szybko nagrzewa sie samochod. Dziś za to poznałem nowy problem dotyczacy dwoch rzeczy :

1. Skrzynia biegów zaczeła zgrzytać najgorzej przy włączeniu 2 i 5 biegu
2. Przy puszczaniu gazu podczas jazdy slysze jakieś piski z silnika

Mam ten samochód tydzień a już sie zastanawiam czy go nie sprzedać, ale szkoda mi go :(
Awatar użytkownika
psyk0_pl
Junior
Posty: 377
Rejestracja: 23 paź czw, 2008 12:32 am
Posiadany PUG: 205 Mi16 205 Forever 205 Indiana 205 Cti
Numer Gadu-gadu: 8890753
Lokalizacja: Gdańsk

Re:

Post autor: psyk0_pl »

aule pisze: Mnie bardziej wywala przez simering wału (nawet po wymienie na nowy)

trzeba było wsadzić grubszy np. zamiast 7MM to wcisnąć 9MM widocznie masz wał wyślizgany w tym miejscy
Awatar użytkownika
MichalOsw90
Junior
Posty: 129
Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: MichalOsw90 »

Podepne sie pod temat zeby nie zasmiecac mam nadzieje ze autor nie bedzie mial mi tego za zle O-) branie oleju + na rozgrzanym silniku na postoju czuc bardzo olej co za tym idzie bardziej kopci to uszczelniacze zaworow czy pierscienie na cylindrze?
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: krzyska »

W moim xu winne byly uszczelniacze. Końcówka tłumika upaprana olejem
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: MichalKowalski »

krzyska pisze:W moim xu winne byly uszczelniacze. Końcówka tłumika upaprana olejem
I ten olej tak przez katalizator, czy juz go nie miałeś?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: olej w tłumiku! (???)

Post autor: krzyska »

W gti już go nie było, pierścienie były jeszcze ok ale uszczelniacze się rozpadły.
Forever puszczał niebieskiego dymka po zimnym starcie, pierścień olejowy starty, uszczelniacze puszczały ale nie taki złom jak w gti. Kat nadal na swoim miejscu
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ