Strona 1 z 2

luzy zaworowe

: 25 paź pn, 2004 5:11 pm
autor: IGI
witam mam takie pytanko, czy ma ktos jakies dane na temat luzow zaworowych w GTI 1.9, jakis link czy cos? narka

: 26 paź wt, 2004 7:38 am
autor: majpio
jakie są objawy żle wyregulowanych zaworów?

: 26 paź wt, 2004 9:48 am
autor: IGI
chodzi mi o to jaki fabrycznie jest luz zaworowy ssacego i wydechowego zaworu bo przecierz nie sa hydraulicznie regulowane

: 26 paź wt, 2004 5:11 pm
autor: Pieraś
z tego co ja slyszalem to zle wyregulowane zawory sie slyszy..... taki metaliczny dzwiek pod maska jakby ktos na fortepianie klepal po klawiszach

: 26 paź wt, 2004 7:49 pm
autor: IGI
o tym to ja wiem bo mam taki odglos ale potrzebne mi sa dane do tego zeby je wyregulowac

: 27 paź śr, 2004 3:41 pm
autor: IGI
ale oczywiscie na zimnym silniku?

: 04 lis czw, 2004 1:36 pm
autor: IGI
serwis twierdzi ze 0.2 na ssacym i 0.3 na wydechu na zimnym silniku,wiec nie wiem kto ma racje

: 15 lut wt, 2005 8:05 am
autor: tomb
Witam,

Co do luzów zaworowych to wg mnie tak aby nie klepały zawory to najlepszymi nastawami sa 0.15 dla ssącego i 0.30 dla wydechowego. Ponad to odpowiednie wyprzedzenie kata wyp. zapłonu oraz odpowiednie napiecie paska rozrządu. Z wiekiem traci na sile spręzyna napinajaca rolkę. Warto wymienić na nową.

Tomek

: 15 lut wt, 2005 8:58 pm
autor: Kaktus
Tymbardziej ze kosztuje tylko 13 zl :-)

: 14 kwie czw, 2005 12:19 am
autor: waflo
Chcialem zapytac o zawory wiec podlaczylem sie do tego tematu :)

Od kilku tysiecy kilometrow dosc glosno dzwonia mi zawory, chcialbym to sam wyregulowac (bo jestem za granica, a tu za byle robote kasuja jak za zboze) ale jeszcze nie robilem tego w Pugu. Czy potrzebuje cos specjalnego zanim zabiore sie do roboty ?...mam oczywiscie szczelinomierz, uszczelke pod pokrywe zaworow (wymiana bedzie konieczna?), no i komplet kluczy...jeszcze cos potrzeba ? Ile to mniej wiecej zajmie czasu ?

Silnik mam TU3M. Czy ustawienie 0.2/0.4 bedzie tu najlepsze.

Pozdawiam

: 14 kwie czw, 2005 3:53 pm
autor: zawodowiecleon81
nie radze ustawiac mniejszych luzow niz w ksiazce ( gti 0,2/0,4 ) szczególnie przy gazie bo sie gniazda wypala! Wlasnie zawory 3 dni temu mi ustawiali i lwiatko smiga jak glupie !

: 14 kwie czw, 2005 4:02 pm
autor: blaszka
tak luzy powinny miec
ssący 0,2
wydech 0,4
tak zalecają informacje techniczne peugeot

: 12 maja czw, 2005 8:20 pm
autor: iveras
mam ten sam problem co waflo. Może ktoś odpowie na jego pytania?
1) Co potrzeba do wyregulowania zaworów?
2) Co należy wymienić podczas tej operacji?
3) Czy da się zrobić to w warunkach polowych?
Podobno kupuje się jakieś płytki (?) a wymiana trwa 20 minut (???) :roll:

: 12 maja czw, 2005 8:25 pm
autor: JoT_JoT
No zawory mozńa bez problemu wyregulować samemu jest do tego potrzebne (hmm jak to sie nazywa) no takie blaszki o odpowiednich grubościach ;) 0.2 0,4 itd jakiś dobry silikon do silniów śrubokręt i ze 2 klucze hmm to chyba wszystko jak coś to mnie poprawić :)

: 12 maja czw, 2005 8:35 pm
autor: NMike
Zależy jaki silnik, w tu ustawiasz srubokrętem, a w xu musisz podkładać płytki+inne problemy.
Do ustawienia potrzebujesz 2 klucze jakiś opis kolejnosci ustawiania, szczelinomierz i chwile czasu.
Ustawiamy na zimnym silniku i to cała filozofia- do silnikow TU.