Strona 1 z 2
Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??
: 30 sty ndz, 2005 11:58 pm
autor: Lcf
Witam,
jestem tu nowy. Zastanawiam sie czy da rade ten silnik wstawic do 205/309 i do ktorej wersji silnikowej bedzie najlatwiej. Mam P306 ale bez tylu (caly zmasakrowany), ale silnik jest OK.
Czy P309 GTi jest duzo ciezszy od 205 GTi ??
Czy ten silnik (XU10J4RS - 124kW) da rade jeszcze jakos podkrecic ?? I czy przelozyc go lepiej ze skrzynia (6 bieg) czy wstawic do skrzyni 205/309 GTi (5 bieg). Jakich osiagow mozna sie psodziewac po takim swapie ??
: 31 sty pn, 2005 1:55 am
autor: Michal gti
Da rade. Poszukaj na forum, niedawno o tym było

: 31 sty pn, 2005 2:36 am
autor: Lcf
Michal gti pisze:Da rade. Poszukaj na forum, niedawno o tym było

Nowy jestem i nie jestem jeszcze tu oblatany. Daj moze jakis namiar. Jestem cholernie ciekaw czy ktos juz tego dokonal.
: 31 sty pn, 2005 2:40 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
jeśli się nie myle to o czymś podobnym myślał 'elmroko'...
: 31 sty pn, 2005 9:13 am
autor: Mav309
jak chcesz sie scigac np. na 400 m to tylko 205 ma sens (jest lzejsza.
309 jest szersza i stabilniejsza niestety kosztem 80kg ekstra
: 31 sty pn, 2005 12:44 pm
autor: Michal gti
Daj moze jakis namiar
Prosze bardzo

tutaj było o tym wspomniane
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 06&start=0
i tu trochę znajdziesz
http://www.205gti.com
Pozdrawiam
: 31 sty pn, 2005 3:07 pm
autor: Piweł
...
: 31 sty pn, 2005 3:12 pm
autor: Ari
Masz racje Piweł N-kowe 306tki miały ponad 190 KM, np obydwa bolidy Grześka Grzyba, ale nie były one zbyt "czyste". Tak naprawde niewiele było tam zrobione, ale jednak. Powiększane kanały dolotowe i wylotowe, kanały w głowicy, specjalny nkowy wydech i pare rzeczy których Wozowicz nie zdradzil. Wprawdzie to niewiele, ale jednak ciezko samo elektronika zrobic ponad 190 KM. Realne wydaje się być pod 180, oczywiscie o ile wszystko inne jest sprawne
: 31 sty pn, 2005 3:14 pm
autor: Ari
Ale dobrze ze Cie złapałem Piweł. Mam pytanko
Wszedłem na stronke
http://gti.peugeot205.pl i wyczytałem w dziale tuning takie zdanie napisane przez Piwła: "Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki różnią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca !), przekręca kluczyk i odjeżdża"
W związku z tym mam pytanie: 1. Jakie to czujniki (czy jeden z nich to podciśnieniowy bączek do wolnych obrotów?) 2. Czy trzeba je podłączać - jeśli tak to do czego (dorabiac kabelek czy lepiej przełożyć oryginalną wiązkę, a jeśli nie trzeba to czy nie będzie jakiś anomalii??
Pozdro
_________________
: 31 sty pn, 2005 3:46 pm
autor: Piweł
...
: 31 sty pn, 2005 4:12 pm
autor: Ari
Baaardzo dziękuję za odpowiedz. Bardzo mi pomogłeś. Faktycznie nieściśle się wyraziłem

. A powiedz mi jeszcze jedno, jakbyś był tak dobry. Bo rozumiem ze odcialeś kabelki od wiązki z miga i wpiąles ja do wiazki z 8v. Jeden koniec do poszczególnych czujników, a drugi jak sadze idzie do kompa a tam jest taka szeroooka wtyczka. Jak włożyłeś te kable w te wtyczke, w które miejsce. Czy moze te kable maja isc gdzie indziej??
: 31 sty pn, 2005 6:30 pm
autor: Piweł
...
: 31 sty pn, 2005 7:07 pm
autor: Ari
Wielkie dzięki jak tylko będę się mógł odwdzięczyć jestem do dyspozycji
: 01 lut wt, 2005 8:20 pm
autor: stef
Piwel napisal:
"Po osobistych przykrych doświadczeniach

z 205-tką (ciężki silnik z przodu i lekki tył) polecałbym jednak pchać ten motor raczej do 309 - różnica masy na korzyść 205 nie rekompensuje moim zdaniem możliwości zbyt łatwego przeniesienia się na tamten świat"
Wydaje mi sie ze troche przesadziles z tym dociazeniem przodu! Bo o ile wzrosnie masa silnika wzgledem seryjnego 1.9 GTi - 20 gora 30kg - czy to az taka "zabojcza" roznica - a moze to byla kwestia "wysluzonego tylnego zawieszenia" lub techniki jazdy w owych warunkach!
Przeciez jezdza 205 16V w rajdach, rally crossie itp! - czy specjalnie im dociazaja tyl (klatka bezpieczenstwa, akumulator)
LCF - na pewno bedzie trudniej upchac XU10J4RS w 205-tce niz w 309-tce, ale jezeli chcesz miec samochod o super osiagach wybierz wlasnie 205 !
: 02 lut śr, 2005 7:45 pm
autor: Piweł
...