Strona 1 z 2
co sie dzieje??:)
: 03 lut czw, 2005 8:16 pm
autor: Heniek
Witam wszystkich!!:)
Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem wlascicielem Peugeota 205 1.1 CAT (1991r.)i jestem pod jego olbrzymim wrazeniem.

Bardzo swietne auto.

Zafascynowalo mnie Wasze forum. Bardzo bogata w informacje lektura

Mam jeden problem. Podczas jazdy ,na wolnych obrotach zapalaja mi sie jednoczesnie kontrolki od oleju i od chlodnicy. Zawsze zapalają sie jednocześnie, gdy zdejme noge z gazu. Myslalem, ze moze czujnik w silniku, wiec go wymienilem wraz z filtrami i olejem, ale nic. Jak bylo tak jest. Plyn w chlodnicy rowniez wymienilem.

Nie wiem co robic?? Przewertowalem cale forum i nic konkretnie na ten temat nie znalazlem

Pomoscie mi, bo wszyscy rece rozkladaja, nawet mechanik
Dzieki za jakiekolwiek informacje

pozdrawiam
: 03 lut czw, 2005 8:28 pm
autor: Spayky
witam
sprawdz poziom oleju na bagnecie, są tam takie dwa nacięcia dolne to minimum górne maks. najlepiej jakby pokazywał środek. Sprawdź poziom płunu w zdiorniku wyrównawczym, jak wsadzisz tam palca to powinien być mokry. Jak to nie pomoże to przeczyść styki te na zbiorniku wyrównawczym. Napisz czy jak się troche zagrzeje to gasną czy dalej się palą te kontrolki ale najpierw sprawdz to powyżej
pozdro
: 03 lut czw, 2005 8:31 pm
autor: Spayky
ale stawiam raczej na zbyt mało płynu w zbiorniku wyrównawczym, ja zawsze leję w ten sposób że koniec palca mam zawsze mokry
: 03 lut czw, 2005 8:39 pm
autor: Heniek
Dzieki za odpowiedz:)
Poziom oleju w zboirniku wyrownawczym jest oki MAX, siegam palcem. Kontrolki swieca sie tylko na goracym silniku!! Wystarczy, ze troche wdepne mu i tak po np. 10 min kontrolki mi sie zapalaja ( tylko na wolnych obrotach ). Jak tylko minimalnie dodam gazu , gasna.

Na zimnym silniku nic sienie dzieje.
: 03 lut czw, 2005 8:49 pm
autor: deejay
"Poziom oleju w zboirniku wyrownawczym jest oki MAX" - chyba płynu chłodniczego

: 03 lut czw, 2005 8:59 pm
autor: Heniek
jasne, ze płynu clodniczego

: 03 lut czw, 2005 8:59 pm
autor: putbill
Jak Ci sie zapala kontrolka od oleju na wolnych obrotach a przy wyższych gaśnie, to moze być: pompa oleju podaje za male ciśnienie i przy wyższych obrotach cisnienie wzrasta i gasnie kontrolka, ale dlaczego zapala sie kontrolka od plynu chledniczego

, może coś jest namieszane z elektryką konkretnie z czyjnikami i kontrolkami, mam nadzieje ze to niema nic wspolnego z uszczelką pod glowicą .
A ile ma przejechany twoj silnik?
to tyle co przychodzi mi do glowy.
: 03 lut czw, 2005 9:08 pm
autor: Heniek
: 03 lut czw, 2005 9:15 pm
autor: deejay
Heniek poszukaj książki zwanej etzold'ą. Jak będę miał chwilkę (raczej w nocy to przedrukuje co tam piszą) ale jak spojrzałem to o równoczesnym zapalaniu się tych dwóch nic nie było, zobacz te kontrolki czy nie są połączone razem
: 03 lut czw, 2005 9:16 pm
autor: przemo
Dziwne jest to ze te kontrolki- zbyt niskiego cisnienia oleju i -zbyt niskiego poziomu plynu chlodniczego nie zapalaja sie razem ze STOPem (bo ta kontrolka jest powiazana z wszystkimi innymi czerwonymi kontrolkami,ktore "mowia" ze dalsza jazda jest niemozliwa) Moze to w jakis sposob jest pomieszane.Niemniej auto daje sygnal ze cos trzeba sprawdzic.
: 03 lut czw, 2005 9:20 pm
autor: Heniek
dzieki

deejay

Szukalem tej ksiażki wszedzie. Prosilem o nia ludzi na forum, przeslal mi ja PioTr, ale nie mam jakiegos woluminu i nie moge jej rozpakowac

Może ją masz w postaci elektronicznej i chcialbys przeslać potrzebującemu

. Kontrolki zobacze w wekkend, bo bede na warsztacie. dzieki .pozdrawiam

: 03 lut czw, 2005 9:21 pm
autor: camel
stawiam na niskie ciśnienie oleju. Tylko czemu nie zapala się stop to juz nie wiem. U mnie też sie zapały na ciepłym silniku, ale razem ze stopem:), jak ustawiłem wolne obroty na 1000 nie zapalaja się wcale.
: 03 lut czw, 2005 9:25 pm
autor: Heniek
qwa
sorki chlopaki. nie napisalem, ze razem z nimi zapala sie "STOP" sorki

Pomimo zapalenia się tych kontrolek na wolnych obrotach ja jeżdżę dalej. Niekiedy pokonuje ponad 100km i nic sie z samochodem złego nie dzieje, poza tymi kontrolkami.
: 03 lut czw, 2005 9:38 pm
autor: przemo
A nie mowilem ze one sa polaczone

w kazdym badz razie nie bagatelizuj tej sprawy,
"Jesli cisnienie oleju jest za niskie w dolnym zakresie predkosci obrotowej to zawor przelewowy zawiesza sie w stanie otwartym z powodu zanieczyszczenia.Sposob postepowania: wymontowac i sprawdzic zawor." tyle pisza w ksiazce, moze to Ci jakos pomoze-powodzenia!!
: 03 lut czw, 2005 10:05 pm
autor: Heniek
Dzieki przemo

sprawdzę i się odezwę.pozdrawima
