Strona 1 z 1

Ssanie automatyczne w dieslu.

: 09 mar śr, 2005 12:49 am
autor: Pagi
Generalnie chodzi i dzwigienge tuz obok dzwigienki od gazu, podlaczona linką gdzieś tam do pompy chłodzenia. Powinna ona chyba być naciągnieta rano na zimnym silniku zwlaszcza zimą ? Bo u mnie jest w stanie spoczynku a poruszenie jej powoduje przynajmniej zwiekszenie obrotow...

Jesli tak to co tam moze byc uszkodzone?

: 09 mar śr, 2005 1:11 am
autor: narcodrive
No bo to jest tzw. "dawka" czyli wiecej ropy a jak więcej ropy to obroty wyższe

: 09 mar śr, 2005 1:15 am
autor: Pagi
No dobra, ale to chyba powinno byc wlaczone na zymnym silniku skoro jest sterowane z pompy chlodzenia???

Aha... i to ma miec taki matutenki skok ? u mnie to sie rusza tak 2-3 mm.

: 09 mar śr, 2005 9:26 am
autor: waldemarek_b
powinno być naciągnięte na zimnym silniku na 100% ponieważ nie zwiększa dawki ropy ale zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu co ułatwia dieslowi zapłon przy niższych temperaturach otoczenia

: 09 mar śr, 2005 11:25 am
autor: przemo
po dluzszych przebiegach moze nie dzialac :P jak u mnie, ale przekonali mnie ze wymiana tego nie jest konieczna, zwlaszcza ze auto nie ma problemow z odpalaniem rano i przy minusowych temperaturach

: 09 mar śr, 2005 3:43 pm
autor: Pagi
No wlasnie u mnie niby odpala... ale po odpaleniu przez chwile pracuje rowno, pozniej zaczyna troche szarpac silnikiem...

Z paliwem juz patrzylem i powietrza napewno nie ma... wody w filtrze tez nie...
Filtr powietrza zmieniany niedawno...

Stad pomyslalem ze to moze w tym problem...

: 09 mar śr, 2005 10:58 pm
autor: waldemarek_b
[quote="Pagi"]No wlasnie u mnie niby odpala... ale po odpaleniu przez chwile pracuje rowno, pozniej zaczyna troche szarpac silnikiem...

quote]

też to mam i podobno to wina pompy - nieszczelności powodują cofanie się ropuchy z pompy i zapowietrzanie

: 09 mar śr, 2005 11:12 pm
autor: Pagi
mozna temu jakos, tanio :-), zaradzić ?

: 10 mar czw, 2005 3:20 am
autor: tomek
To ustrojstwo z linką wkręcane w obudowe termostatu to koszt kilkudziesięciu złotych..
Jak nie pracuje to jest pewnie do wywalenia. Dźwigienka w pompie BOSCHA ma mały skok i powinna w rezultacie podnosić obroty o jakieś 200obr/min i posiada regulowane obie granice wychylenia gdzie jedna to obroty biegu jałowego, druga to podwyższone.
Linke reguluje się tak żeby na ciepłym silniku był luz kilka mm.

: 10 mar czw, 2005 9:45 am
autor: waldemarek_b
Pagi pisze:mozna temu jakos, tanio :-), zaradzić ?
chyba jedynie mały remont pompy - ale nie wiem na 100%