Strona 1 z 3
Półosie - w czym problem????
: 21 maja sob, 2005 4:49 pm
autor: Mad Max
Hello
Dzisiaj wymieniełem sobie wahacze przód i pojawił się dziwny problem...
Chodzi o półosie. Przed robotą stukały sobie tylko przy mocnych skrętach.
A po wymienie wahaczy ciekawostka, stukają gdy się przyspiesza na prostej drodze

Jadąc spokojnie cisza, hamując silnikiem cisza, wciskam gaz i zaczynają terkotać...
Czy może wie ktoś w czym problem???
: 21 maja sob, 2005 5:30 pm
autor: woocash
a przebuby wewnętrzne dobrze wciśnięte ?
: 21 maja sob, 2005 6:26 pm
autor: tomek
Też się przyłącze, przy jechaniu na wprost przy przyspieszaniu głównie na delikatnych łukach stukalo, przy ostrych łukach i mniejszych prędkościach cisza.
Stwierdziłem luzy wewnetrznych przegubów... czy przeguby mogą mieć wyczuwalny ręką luz??
Podejrzewam, że problem u mnie może tkwić w bardzo niskim zawieszeniu-wewnętrzne przeguby pracują ciągle mocno wygiete... czy od tego mogły się uszkodzić przeguby??
Dodam, że oś obrotu półosi w skrzyni jest duuuużo niżej od osi obrotu koła
: 21 maja sob, 2005 6:31 pm
autor: woocash
jasne.
: 21 maja sob, 2005 6:51 pm
autor: tomek
jasne niejasne.... rozumiem ze jasne jest, że mogą się od tego sypać ...
Ale czy każdemu na niskim zawiasie sypia się wewnętrzne przeguby??
A co z tymi luzami? może być coś wyczuwalne? a pomijając półosie przy próbie toczenia przód- tył na biegu może wystepować luz czy jest to uszkodzenie skrzyni??
: 21 maja sob, 2005 6:53 pm
autor: Yahoo
to jest luz dyferencjału
: 21 maja sob, 2005 6:54 pm
autor: woocash
no da się to wyczuć w ręce, jedną stroną kręcisz w jedną stronę i vice versa, a luz podczas toczenia samochodu to normalka (przynajmniej u mnie..)
ja nie mam niskiego zawiasu (patrz profil

) więc nie wiem, ale na chłopski rozum jak przegub jest non stop wygięty to musi się szybciej zużywać.
póki nic nie chrobocze, ociera, bzyczy , brzdąka, gulgula, to jest OK.
_________________________
u mnie po wyjmowaniu sworzni stabilizatora (czy jak to się nazywa) mocnym odchylaniu koła by wymienić półośki zrąbały się poduszki McPersonów i stuka na każdej dziurze

: 21 maja sob, 2005 7:00 pm
autor: tomek
Napewno dyferencjału i pewnie całej reszty przez którą przekazany jest moment z wału korbowego przy włączonym danym biegu... Ale czy taki luz to norma czy raczej powinno byc tam ciasno?? Miałem troche zapuszczony napęd przez kilka lat..., teraz rozebrałem wszystko i wszędzie jest wyczuwalny luz

a chcę teraz zlikwidować wszelkie wibracje i stuki z napedu.
Kolejne pytanie czy półosie od dieseli sa wzajemnie wymienne z GTI 1,6? 1,9? czym sie różnią? czy w GTI są wymienne same przeguby?
: 21 maja sob, 2005 7:01 pm
autor: woocash
eee ja się na Gitach nie znam

a luzy, no wiesz ciasno też nie może być...
po prostu LUUUZ

: 21 maja sob, 2005 7:09 pm
autor: tomek
Byłby luuz gdyby nie było właśnie stukania i chrobotania i wibracji:) niestety musze dojśc w czym problem.... a wyczuwalny luz mam na każdym przegubie głównie na wewnętrznych i oczywiście na samym dyferencjale... A przy seryjnym zawieszeniu półoś idzie prosto od skrzyni??
: 21 maja sob, 2005 7:18 pm
autor: woocash
mi się wydaje, że przy normalnym obciążeniu półosie idą w miarę prosto
: 21 maja sob, 2005 7:44 pm
autor: Kaktus
Tomek - a ile masz obnizony samochod? Na pewno jezeli jest obnizony ekstremalnie to przeguby beda sie zuzywaly szybciej, jednak watpie aby dzialo sie to ekstremalnei szybko.
Przy kreceniu kolem owszem moze byc luz - ale to jest luz dyferencjalu, badz luz kol zebatych w skrzyni.
Jezeli wyjmiesz polos, to recznie nie powinien byc wyczuwalny luz na przegubach! Moze to byc luz w granicach 1mm bo przeciez ciasno kamienie w kielichu tez siedziec nie moga. W kazdymbadz razie kazdy ciut wiekszy luz niz minimalny swiadczy o tym ze powoli przegub sie zaczyna konczyc.
: 21 maja sob, 2005 7:49 pm
autor: tomek
posadzony jest mocno.... kolumny WEITEC znacznie obniżały oryginalnie benzyniaka TU jednak teraz przy XU miska olejowa jest 8,5 cm nad ziemią.... wahacze idą od wózka sporo do góry... półoś jest mocno wygieta... chyba czas pójśc w górę kilka cm...
: 21 maja sob, 2005 7:52 pm
autor: tomek
ogólnie nie było z tym żadnych problemów stukow itp. i po roku pojawiły sie drgania wibracje i stuki i dziwne dzwięki związane z napędem.... wyjąłem wszystko i na wszystkim są małe luzy

a jak jest z tymi półosiami gti vs diesel?? przeguby w gti sa wymienne?
: 21 maja sob, 2005 7:55 pm
autor: Kaktus
tak w Gti sa wymienne.
Radzilbym auto podniesc do gory... bo rzeczywiscie jest bardzo mocno zglebione!