Strona 1 z 1
Felgi z GARROSA nie pasuja...?
: 28 maja sob, 2005 1:10 pm
autor: tomek
Ciekawostka, założyłem do diesela felgi z garrosa i koła z przodu nie da sie obrócić bo oparło się na zacisku ham.
Wszystko jest seryjne więc o co chodzi?
: 28 maja sob, 2005 3:28 pm
autor: iveras
z tymi felami to jest tak, one nie mają otworu centrującego i czasem założysz je krzywo, przykręcisz i wszystko wydaje się być w porządku. Możliwe że przy dokręceniu krzywo założonych felg piasta koślawo weszła w ten pseudo otwór centrujący i zagięła go. Potem felga dokręca się jak chce.
Druga opcja to że tarcze dokręcone są do piasty nieodpowiednimi śrubami, tzn takimi z wypukłą główką (powinny być płaskie) i felga nie opiera się o piaste a o te właśnie wystjące śrubki. O dziwo śrubki takie nie przeszkadzają jak założone masz felgi stalowe (wiem z autopsji)
Dzieje się tak z obu stron?
: 28 maja sob, 2005 8:57 pm
autor: tomek
Po pierwsze nie wiem co ma otwór centrujący do tego? mi tam brak otworu w niczym nie przeszkadza a ładnie te POLOPIRYNY z tym wyglądają
Po drugie tarcz nie mam wogóle przykręconych, a przecież jakby nawet cos wystawało, to raczej felga by odsadziło i oddaliło od zacisku....
Koła były prawidłowo przykręcone, dzieje się tak z obu stron...
Zaciski BENDIXA i z takiego zestawienia felgi były zdjęte

: 28 maja sob, 2005 9:27 pm
autor: Yahoo
zaciski w dieslu są większe przecież
: 29 maja ndz, 2005 5:35 am
autor: deejay
: 29 maja ndz, 2005 3:21 pm
autor: tomek
W dieselu sa większe zaciski??? jakto.....? Dlaczego miałyby być większe?
Wydaje mi się, że cały układ ham. jest ten sam... A jednak zacisk jest kilka mm bliżej i blokuje koło.....poprostu odlew zacisku troche się różni...
Jak najbardziej chodzi o ET-offset ale jak pisałem wcześniej są to seryjne alu z garrosa a do mojej 205 nie wchodzą... dadam że dystans 5mm wystarcza.
Nie chodzi mi bynajmniej o porady jak załozyć, najbardziej ciekawi mnie ta ciekawostka-zagwostka

: 29 maja ndz, 2005 3:42 pm
autor: Yahoo
ta jasne, jeżeli odlew zacisku trochę się różni to zacisk jest taki sam

: 29 maja ndz, 2005 4:01 pm
autor: tomek
Skoro wiesz coś na temat różnic w hamulcach diesela to napisz, bo to że powodem blokowania była nieznaczna różnica odlewu było oczywiste i nic nowego nie wymyśliłeś
Pisząc większe miałes na myśli kilka mm grubsze jarzmo?? w jakim niby celu miałoby to być typowe dla diesela?
Dla mnie jest to typowy system BENDIXA, zwykłe tarcze niewentylowane, średnica tłoczka ta sama co w benzynie, te same klocki serwo i pompa, jednym słowem standart...
Mam natomiast pytanie techniczne:
1.czy zamontowanie serwa z GTI (większa średnica) poprawi skuteczność ham. ??
2.W dieselu podczas szybkiego pulsacyjnego hamowania czuć, że pompka vacum nie nadąża robić podciśnienia w efekcie pedał robi się twardszy.... czy w związku z tym przy wiekaszym serwie może być z tym jeszcze gorzej??