Strona 1 z 1
!!!! [HELP]sprężyny z XS, AMORKI
: 10 cze pt, 2005 8:11 pm
autor: woocash
no właśnie, czy w XS są jakieś twardsze, niższe niż w innych wersjach (niż w moim greenie ?)
: 10 cze pt, 2005 10:51 pm
autor: Yahoo
nie mam pojęcia ale lepiej od razy zmienić na sprężyny od gti - wtedy zauważysz różnicę, a jeśli chciałbyś aby stał niżej przed zamontowaniem obetnij po jednym zwoju
: 10 cze pt, 2005 11:20 pm
autor: woocash
hmm mam okazję, kupić całe Makpersony

więc nie chce robić sobie dodatkowej roboty, ale nie ukrywam, że byłoby miło mieć twardszego

: 10 cze pt, 2005 11:21 pm
autor: Yahoo
twardsze i troszkę niżej, ale jeśli masz okazję ...
: 11 cze sob, 2005 10:09 am
autor: woocash
czyli te z XS są twardsze i niższe, dobrze rozumiem??
: 11 cze sob, 2005 11:04 am
autor: Yahoo
miałem na myśli te z gti, ale z xs-a powinny być nieco twardsze - zobacz na tych z xs ile mają zwojow i jaką grubość w porównaniu do Twoich
: 11 cze sob, 2005 1:31 pm
autor: woocash
hmm jeszcze jedno pytanie, bo właśnie wyjąłem pod blokiem sprężyne

nie wiesz jaką długośc powinna mieć taka rozprężona sprężyna?? (wyjęta)
i jescze, czy amortyzator powinien sam się jakoś wysuwać, czy można dobry amortyzator dowolnie wsuwać i wysuwać (oczywiście z oporem

: 11 cze sob, 2005 5:32 pm
autor: JoT_JoT
Powiem tak niestety nie miałem możliwości zobaczenia sprężyn od XSa aby je porównać jednak rozmawiałęm raz z Łukaszem22 który najpierw miał zwykłą 205tke a teraz ma XSa 1,6 i mówi że różnica w prowadzeniu jest znacząca autko się tak nei przechyla itd co do wysokości hmm to byłą dośc podobna do mojego autka jednak ja mam obcięty jeden zwój a po drugie kwestia jest jeszcze ciężaru silnika wiadomo że 1,6 będzie cięższym silnikiem i też bardziej posadzi autko istotnym lelementem w XSie wpływającym na jego lepsze trzymasię się w zakrętach jest stablilizator z tyłu ale pewnie to nie tylko jego zasługa nie chcę mówić zbyt wiele bo nie jestem pewien jak bardzo się róznią te spręzyny

niestety nie miałęm porównania poza tym jak to okazja i nei drogo to zapasowe amorki też możńa mieć

skoro to całe kolumny mc phersona a spręzyny od Gti zawsze można jeszcze dokupić

pozdro JJ
: 11 cze sob, 2005 5:35 pm
autor: JoT_JoT
aha amortyzator powinien blokowąć możliwośc zbyt gwałtownych ruchów tak więc nei musi się sam wysuwać on ma amortyzować

czyli starać się aby spręzyna nie pływała miałęm rozpręzoną spręzyne nawet chyba mi jeszcze jakaś została

ale jakoś tego nie mierzyłęm wiem tylko że u mnie od nadkola do gleby bez ścięcia spręzyny jest jakieś 62 cm a sprężyne moze jescze kiedyś zmierze ale to nei tak prędko bo nei mam teraz zbyt wiele czasu

: 12 cze ndz, 2005 1:54 pm
autor: woocash
dzięki jot_jot

jade dzisiaj po te kolumny od XS

ja myślicie... 100 zł to nie dużo?? (za parę)
: 12 cze ndz, 2005 2:02 pm
autor: JoT_JoT
No 100 za parę kolumn MC Phersona to myśle, żę jak są w dobrym stanei to nei tak dużo spręzyny to zazwyczaj koszti 20-40 zł za uzywki a amorki

też tanie nie są

a jest to jednak część która się zużywa w aucie

i jak przyjdzie Ci kupić je keidyś to albo nie bedize już okazji albo trza będzie kupić nowe

a to już dużo większe koszta

Jak będziesz miałte kolumny i je zamontujesz to daj znać jak to wygląda

czy jest to faktycznei twardsze i jak to dokłednie z tym jest

: 14 cze wt, 2005 6:08 pm
autor: woocash
ok więc tak.
wymiana Mc phersonów to bułka z masłem. (jak się ma 50 cm szpilkę rozmiar 6mm)
sprężyny są w XS inne, mają jeden zwój mniej, i są grubsze, inne są także oznaczenia sprężyn, z oznaczeń wnioskuje, żę w stanie rozprężonym są o 12 cm krótsze.
ogólnie, różnica jest cholernie duża, twardo jest, jak siadam na masce, to siada mi samochód o jakieś 2 cm. na zakrętach
