Strona 1 z 4
Czemu taka różnica?
: 11 cze sob, 2005 11:00 pm
autor: zen
Mam pytanko, dlaczego mój silnik jak nie jest nagrzany czyli swiezo po odpaleniu ma leprze odejście i lepiej sie wkręca, niz jak jest juz nagrzany.
Nie wiem czy dobrze to wyraziłem ale na zimnym silniku lepiej mi sie jezdzi.
czy tak powinno być? czy mam cos rozjebane?
: 11 cze sob, 2005 11:04 pm
autor: JoT_JoT
Zacznij od tego jaki masz silnik czy masz wtrysk

itd to pomoże w odpowiedzeniu na pytanie przy wtrysku ssanie jest automatyczne i autko jak jest zimne to dostaje więcej paliwa

ale u mnie wtedy wcale ono aż tak super nie idzie bo co za dużo to też nie zdrowo i sie czasem troche dławi

jednak najlepiej się jeździ jak już jest rozgrzany
: 12 cze ndz, 2005 12:10 am
autor: zen
mam diesla 1.8
ssanie mam reczne, po odpaleniu po 30 sekundach spuszczam ze ssania i jade
: 12 cze ndz, 2005 9:57 am
autor: invictus
Zimny dolot= zimne powietrze+wiecej paliwa
Poza tym mozliwe ze masz juz padniete piersicienie i jak sie rozgrzeja to wiecej puszczaja ale tym sie nie przejmuj bo to tylko tak ode mnie

: 12 cze ndz, 2005 11:04 am
autor: zen
Ale ja jestem po wymianie pierścieni

Czyzby mój mechanik coś nie tak wtedy zrobił. Od wymiany przejechałem 3tys km. i oleju mi jeszcze ubywa
Moze pojade do niego i powiem jak sprawa wygląda
: 12 cze ndz, 2005 11:08 pm
autor: invictus
a to dziwne... moim zdaniem po wymianie pierscieni moze troche slabiej chodzic ale ze olej ubywa??...tego nie kumam
: 12 cze ndz, 2005 11:44 pm
autor: blaszka
im bardziej zimne sprzegło tym bardziej auto jest zrywne sprzęgło wtedy nie ma tendencji slizgania sie
: 12 cze ndz, 2005 11:45 pm
autor: invictus
moje i tak nie ma tendencji do slizgania sie a na pol-zimnym (jak temp plynu przekroczy 70) ma najwiekszego kopa ze wzgledu na dolot
: 13 cze pn, 2005 12:02 am
autor: blaszka
to ci sie tylko tak zdaje ze sie nie slizga
sprawdz np czas od 0 do 100 na zimnym i na ciepłym tylko najlepiej miec dobry przyrzad pomiarowy i zobaczysz róznice
: 13 cze pn, 2005 12:22 am
autor: samer
Ja stawiam na pierscienie ,olej sie rozgrzewa i silnik traci kompresje. Pali olej. Sprawdz kompresje!
: 13 cze pn, 2005 10:33 am
autor: Mały
A pro pos tego postu-
czy wszystkie disle 1,8 mają ssanie ręczne i jak to wygląda bo umnie chyba takiego nie ma (nie mam żadnej dodatkowej wajchy) a mam silnik z 1988

Dodam że silnik mam od prawie roku ( 10 miesięcy 22 dni 53 minuty)

: 13 cze pn, 2005 10:35 am
autor: DJPreZes
W 405 (1,9d) ssanie jest automatyczne i w moim przypadku odlaczone, bo zepsute od kilku lat

: 13 cze pn, 2005 11:05 am
autor: invictus
Sprzeglo sie u mnie nie slizga(jak tego nie chce8) ) mowie ci stary na bank czas miedzy pol-zimnym a na max rozgrzasnym to kolo 1s ale mam ogrzewany od kolektora filtr powietrza,a poza tym ten wielki kolektor ssacy w GTi sie mocno nagrzewa po pewnym czasie, silnik moj ma juz 218 tys wiec pierscienie tez juz swoje przezyly wiec ta 1s to NIE JEST SPRZEGLO!! (ktore de facto ma przejechane 8 tys) a tak na marginesie nie moge przy zmianie na 2 strzelic lub nawet bardzo szybko puscic sprzeglo bo traci przyczepnosc...
: 13 cze pn, 2005 3:40 pm
autor: rafi
blaszka pisze:
sprawdz np czas od 0 do 100 na zimnym i na ciepłym tylko najlepiej miec dobry przyrzad pomiarowy i zobaczysz róznice
Super rada kręcić zimny silnik na maxa no no i pisze to mechanik

: 13 cze pn, 2005 3:50 pm
autor: invictus
On wie ze tego nie zrobie to jest taki skrot myslowy
Ale ktos faktycznie moze to wziac doslownie i... sie przejechac
Wiec od razu:
SILNIKA ZIMNEGO SIE NIE PALUJE A ZARAZ PO ODPALENIU NIE GAZUJE!!!
a wiekszosc ludzi tak robi... odpalaja i bruum bruuuum albo raczej bzzz, bzzzzz
(no chyba ze ma sie zle wyregulowany gaznik, problemy ze ssaniem itp. ale i wtedy delikatnie)