Pytania o silniki :)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Lars

Pytania o silniki :)

Post autor: Lars »

Panowie:

P205, silnik 1,4 rok 1985

P309, slinik 1,3 rok 1987


Takie mam opisy - co to są za silniczki (gaźnik czy wtrysk, moc, ile biegów)?

Będę wdzięczny za pomoc. Patrzyłem na stronie ale nie jestem pewien...
otello

Post autor: otello »

To i ja sie przyłacze
P205, silnik 1,3 benzyna,gaźnik. 1987 rok (napewno nie rally).Silnik leżący.Co najdziwniejsze oznaczenie na tylnej klapie to XR :?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Pytania o silniki :)

Post autor: samer »

Lars pisze:Panowie:

P205, silnik 1,4 rok 1985

P309, slinik 1,3 rok 1987


Takie mam opisy - co to są za silniczki (gaźnik czy wtrysk, moc, ile biegów)?

Będę wdzięczny za pomoc. Patrzyłem na stronie ale nie jestem pewien...
P205, silnik 1,4 rok 1985 -

XY7 (wersje SR/GR/XR) - jeden gaznik jedno gardzielowy, 60KM przy 5tys obr/mon ,5 biegowa skrzynia

XY8 (wersje XT/GT)- dwa gazniki jedno gardzielowe, 80KM , 5 biegowa szkrzynia


P309, slinik 1,3 rok 1987 -

G1A (wersje XR/GR, XL/GL) jeden jednogardzielowy gaznik , 65KM , 5 biegow
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

otello pisze:To i ja sie przyłacze
P205, silnik 1,3 benzyna,gaźnik. 1987 rok (napewno nie rally).Silnik leżący.Co najdziwniejsze oznaczenie na tylnej klapie to XR :?
W 87 roku XR mial silniki:

XW7 - 1124 ccm (1.2) - 50 KM
XY7 - 1360 ccm (1.4) - 60KM

1.3 (TU 24/k - 1294 ccm) to dopiero byly od 88 roku i te modele nazywaly sie wlasnie rallye

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
_Ryba_
Junior
Posty: 427
Rejestracja: 27 wrz sob, 2003 3:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytania o silniki :)

Post autor: _Ryba_ »

Lars pisze:Panowie:

P205, silnik 1,4 rok 1985

P309, slinik 1,3 rok 1987


Takie mam opisy - co to są za silniczki (gaźnik czy wtrysk, moc, ile biegów)?

Będę wdzięczny za pomoc. Patrzyłem na stronie ale nie jestem pewien...

a ja mam silniczek 1.4 rok 1985 80 KM jedno gaznikowy :D
<<<Moja Furka SPRZEDANA!!!!>>>
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ciekawe , jednogaznikowy, ale dwugardzielowy ma 85 KM , jedno gaznikowy ,jedno gardzielowy 60 KM , a dwa gazniki jedno gardzielowe 80KM ,a dwa gazniki dwugardzielowe 103KM

Co ty masz ? heh Moze masz jakas jedna z nie standardowych wersji ? W 205 duzo takich jest (patrz Nadia)

Pozdraiwma

PS. Kiedys myslalem ze z polonezow narobili mnostwo modeli , ale odkad zaczolem sie interesowac 205 to chyba bile poldka :)
Awatar użytkownika
_Ryba_
Junior
Posty: 427
Rejestracja: 27 wrz sob, 2003 3:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: _Ryba_ »

to w takim razie mam jedno gaznikowy dwu gardzielowy , bo dwoch gaznikuf u siebie nie widzialem :D
<<<Moja Furka SPRZEDANA!!!!>>>
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

To w takim razie wychodzi na to ze masz model silnika TU3S i ma on 85KM ? Te silniki wprowadzili od 88roku i montowali je w modelach XT/GT oraz XS

jaki ty masz model ?
majpio

Post autor: majpio »

samer to może określ przy okazji mój rodzaj silnika 1,4 kat. 60KM a rocznik 88 albo 89 tego na sto procent nie moge okreslić bo jak sprowadzałem auto to na szwajcarskim dowodzie data rejestracji była 01.01.89 dlatego trudno mi powiedzieć jaki to rok produkcji no bo jak mozna zarejestrować auto w Nowy Rok . Wswoim dowodzie mam date produkcji 89.czekam na odpowiedz
Lars

Re: Pytania o silniki :)

Post autor: Lars »

samer pisze: P205, silnik 1,4 rok 1985 -

XY7 (wersje SR/GR/XR) - jeden gaznik jedno gardzielowy, 60KM przy 5tys obr/mon ,5 biegowa skrzynia

XY8 (wersje XT/GT)- dwa gazniki jedno gardzielowe, 80KM , 5 biegowa szkrzynia


P309, slinik 1,3 rok 1987 -

G1A (wersje XR/GR, XL/GL) jeden jednogardzielowy gaznik , 65KM , 5 biegow

Dzięki :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

majpio pisze:samer to może określ przy okazji mój rodzaj silnika 1,4 kat. 60KM a rocznik 88 albo 89 tego na sto procent nie moge okreslić bo jak sprowadzałem auto to na szwajcarskim dowodzie data rejestracji była 01.01.89 dlatego trudno mi powiedzieć jaki to rok produkcji no bo jak mozna zarejestrować auto w Nowy Rok . Wswoim dowodzie mam date produkcji 89.czekam na odpowiedz
Od 88 zastopiono XY na TU w 1.4. Moce silnikow wzrosly o 5KM

Katalizator montowali w 1.4 dopiero od 93r i mialy 75KM i to byly juz na wtrsku

Nie wiem co ty masz, moze twoje auto zostalo sprowadzone do polski w 95r(po 1 pazdziernika) , wtedy byl obowiaqzek ze kazde auto rejestrowane ma miec kat. (wszystkie auto rejestrowane po raz pierwszy w Posce po 1 pazdiernika 95r musza miec katalizator)
Czyli zaluzmy ze masz silnik TU3 65KM bez kat. Ktos go sprowadza do polski, zaklada kat i go rejestruje i mowi ze ma 60 KM bo niby kat tyle zabira

Czyli masz TU3 (65KM - 88r) albo TU3A/K (70 KM 89r-91r) jedno i drugie na jednym gazniku jedno gardzielowym i bez katalizatora.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
_Ryba_
Junior
Posty: 427
Rejestracja: 27 wrz sob, 2003 3:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: _Ryba_ »

samer pisze:To w takim razie wychodzi na to ze masz model silnika TU3S i ma on 85KM ? Te silniki wprowadzili od 88roku i montowali je w modelach XT/GT oraz XS

jaki ty masz model ?

:? :? dziwna sprawa bo albo to jest XT albo GT bo XS ma zderzaki od Gita(GTI), tyle ze rok produkcji mojego to 1985 to teraz juz sam nie wiem. moze to cos pomoze. mam niebieska wykładzinke starą tapicerke, zegary bez obrotomierza i w sumie nic wiecej charakterystycznego dla danego modelu :? :? kolejny dylemat na forum :)
<<<Moja Furka SPRZEDANA!!!!>>>
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
majpio

Post autor: majpio »

samer moje auto sprowadzone zostało w 2002 roku i ja sam to robiłem auto jest albo z 88 albo z 89 roku tego nie wiem bo tak jak mówiłem na dowodzie rej.rok produkcji to był 01.01.89 (troche mi się w to nie chce wierzyć) ale to nie ma znaczenia auto na 100% ma kata i nie jest z 93 roku.a jeszcze jedno ludzie mówią że to model na monowtrysku co to znaczy mi się wydaje raczej że tam jest gażnik ale tak mówili mechanicy już sam nie wiem.licze na pomoc
madafaka

Post autor: madafaka »

ja sie nie znam ale w Oplu jednopunktowy wtrysk idzie właśnie do gaźnika, więc jeżeli w Pugu jest tak samo to jedno nie wyklucza drugiego. Dopiero silnik z wielopunktowym wtryskiem nie ma gaźnika a wtrysk idzie bezpośrednio do garów. zaznaczam że tak jest w Opelku, inaczej może byc w Pugu.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Monowtrys? Pewnie taki BOSCH Mono-Jetronic A2.2. A taki wtrys maja silniki TU3M/Z i byly one wprowadzone w 93r i wsadzana je az do konca! tzn do 31.12.1998r , ten silnik ma 75KM i ma katalizator

Wiec sobie teraz tak mysle, jak w szwajcarii jezdza takimi furami (jak to napisal ZoNNk w teamcie "co to za model 205?") to znaczy ze lubia sobie szybko pojezdzic. Wiec mysle ze pierwszy wlasciciel zajechal silnik i kupil nowy , dlatego w dowodze 89 a silnik juz na monowtrysku(ktory montowali od 93r)

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ