: 20 cze wt, 2006 7:14 pm
no właśnie widze
Forum o Peugeocie 205 i wszystkim co z nim związane
https://forum.peugeot205.pl/
Na środkowym pinie wtyczki mam 12V (tylko nie pamiętam czy +12 czy -12V ). Jak wcześniej pisałem, zwieranie wtyczki nie załącza wentylka. Czy ktoś może pokazać prosty schemacik jak idą te przewody. Czy te boczne piny idą wprost do wentylatora czy jest jakiś przekaźnik ? Jeśli tak to gdzie jest . Prosze o proste wyjaśnienie (mam pojęcie o elektrotechnice/elektonice) jak to działa i gdzie idą przewody.ERA pisze:domel!!
Jak wykręcisz czujnik wetyla z chłodnicy to płyn Ci się wyleje do tego poziomu.
Ale zanim to zrobisz zdejm wtyk z czujnika ma on trzy przewody, po jednym na
wentylator i plus 12V. Wyczaj kontrolką który jest plus i zewrzyj go po kolei z przewodami bocznymi powinny Ci się włączyć wentylki! tzn że jest z instalacją
OK! sprawdzenie czujnika to już "pryszcz"
powodzenia
trzeba dokładnie czytać ze zrozumieniemERA pisze:domel!! witam
W pierwszej części piszesz że zwarcie wtyku nie załącza wentyla, a później piszesz
że zwarcie wtyczki załączyło wentyl i czujnik jest dobry. To jaki jest stan na teraz
a 12V na wtyku to zawsze + Napisz to bardziej jednoznacznie - będziemy
myśleć. A wentyle chodzą naprawdę cicho
pozdrawiam
W puszce miałem dwa zielone przekaźniki. Oba są sprawne i załączają obwody po podaniu napięcia. Jak zwieram obwód który powinien być jest załączany przekaźnikiem wszystko działa (wentyl kręci). Mój problem leży w tym, że na przekaźnik nie jest podawane 12V, które ma go załączać. Widocznie obwód idacy od termowłącznika , lub akumulatora ma przerwę ale jak znajdę czas dojdę który. Na środkowym pinie przewodu od termowłacznika mam -12V.ERA pisze:Witam!!
Przewody z wtyku idą do skrzynki z przekaźnikami jest ona powieszona obok
prawego reflektora (stojąc przodem do maski) czarne pudełko przykręcone śrubą
bez łba, po otwarciu puszki będą dwa zielone przekaźniki lub jeden,ja mam dwa
bo są dwa wentyle. Sprawdź przekaźniki czy "tykają" jeśli zwierasz wtyk.
jeśli nie to podmień przekaźnik na taki sam, wydaje mi się że to będzie "to"
odezwij się
No bez przesady, czujnik był sprawdzany dwa razy we wrzątku miernikiem, bo na słuch to sobie można ... Czujka 100% sprawna.ERA pisze:Witam !!
Domel, moja rada sprawdź jeszcze raz czujnik wykręć z chłodnicy i do gara z
gorącą wodą, ale podłącz miernik, nie na słuch bo może być taki "myk" że
będzie psztykał, ale nie załączał.
pozdrawiam
Wiązka prowadzi do kostki 706E (wtyk 1) głównego zespołu przekaźników w kabinie. Napięcie +12V pojawia się po zapłonie ACC, bez zapłonu jest masa.