Strona 1 z 2

urwana śruba odpowietrznika hamulców...

: 02 lis śr, 2005 10:48 pm
autor: sroger
dzisiaj wymieniałem uszczelkę tłoczka zacisku hamulca i wszystko było ok.
później chciałem odpowietrzyć hamulce zaczęłem od tyłu i chciałem odpowietrzyć przód no i urwałem śrubę odpowietrznika hamulców przy zacisku.
Hamulcy prawie nie mam , nie hamuje mi prawy przód.
Wiem że nie wykręce tej reszty odpowietrznika,wiec muszę jechać do warsztatu.
Czy w Shellu robią takie rzeczy???
Operacja wykręcenia odpowietrznika i odpowietrzanie całego układu , ile może to kosztować w Shellu???

Proszę o pomoc.

: 03 lis czw, 2005 10:21 am
autor: Sebek
mozesz to sobie zrobić z pomoca kumpla. jednen pompuje pedałem hamulca a drugi kreci kluczem bo nie wiem czy ta srube wykręcisz czy nie bedziesz musiał zmieniac całej cześci!

: 03 lis czw, 2005 10:38 am
autor: blaszka
NO NIESTETY URWANE ODPOWIETRZNIKI POWODUJA NAJCZĘSCIEJ TO ZE TRZEBA WYMIENIC CAŁY ZACISK LUB CYLINDEREK ALE JAK NIE CIEKNIE TO ODPOWIETRZ UKŁAD POPRZEZ ODKRĘCANIE WEZYKA DOPROWADZAJACEGO PŁYN JA TAK ROBIŁEM U SIEBIE GDYZ NIE MOGŁEM ODKRECIC ODPOWIETRZNIKA A NIE CHCIAŁEM GO URWAĆ

: 03 lis czw, 2005 12:03 pm
autor: invictus
jjjasne -urwany odpowietrzenik da sie wykrecic z zacisku, chyba ze komus sie nie chce bawic. U mnie w miescie jest nawet dziadzio co sie tym zajmuje

: 03 lis czw, 2005 12:12 pm
autor: blaszka
ALE Z ALUMINIOWYMI CZESCIAMI TO CIEZKO PEWNIE ZE NIERAZ SIE UDA ALE ZADKO NAJLEPSZY PATENT NA TO ZEBY NIE URWAĆ TO DUZO ODRDZEWIACZA LUB SOBI EKUPIC NA ALLEGRO PALINIK (KOSZT 6ZŁ) I ROZGRZAC DOBRZE I ELEGANCKO SIE ODKRECI

: 03 lis czw, 2005 12:14 pm
autor: invictus
hmmm, a nie latwiej po palnik skoczyc do np. reala ??

poza tym jezeli obie czesci sa alu, to raczej problemu nie ma... gorzej stal+alu lub stal+stal

: 03 lis czw, 2005 12:15 pm
autor: blaszka
NO WŁASNIE ZE STALA NIE JEST TAK ZLE NIZ Z ALU

: 03 lis czw, 2005 12:18 pm
autor: invictus
alu nie koroduje pod wplywem zwyklego powietrza -potrzeba soli
czyli alu koroduje w zime a stal caly rok :D

: 03 lis czw, 2005 12:21 pm
autor: Ninja
Ja mialem identyczna sytuacje 2 miechy temu.
Pekl mi gumowy przewod przy kole i trzeba bylo go wymienic a potem odpowietrzyc uklad.
Oczywiscie oba zaworki sie zapiekly i pourywaly przy odkrecaniu (i zaden palnik nie pomogl). Generalnie wydobyc tego bez uszkodzenia gwintu sie nie dalo a odpowietrzenie przez przewody nie przynosilo rezultatow.
Final: "nowe" zaciski po 80zl = 160zl i hamulce dzialaly bez zarzutu

: 03 lis czw, 2005 12:23 pm
autor: invictus
bo do tego trzeba miec taki "specjalniejszy" wiertelek 8)7

: 03 lis czw, 2005 12:25 pm
autor: Ninja
I spawarke na podwójnym gulgulatorze z bambusową elektrodą 8)7

: 03 lis czw, 2005 12:25 pm
autor: blaszka
alu nie koroduje pod wplywem zwyklego powietrza
NI EMUSI KORODOWAĆ ALU MA TAKIE COS ZE SIE ZAPIEKA (SKLENIA , NIE WIEM JAK TO FACHOWO OKRESLIĆ) I SIE UKRECA ALE PRAWDE MÓWIAC TO I STAL I ALU TO JEDNA WIELKA LIPA W TYCH ODPOWIETRZNIKACH NAJCZESCJEJ SIE ZAPIEKA I DUPA POWINNI TO JAKOS INACZEJ ROZWIAZAĆ

: 03 lis czw, 2005 12:32 pm
autor: invictus
no wlasnie statry o tym mowie jak masz stal+alu to sie zapieka
alu+alu sie nie zapieka

: 03 lis czw, 2005 12:37 pm
autor: Ninja
Moze i alu+alu sie nie zapieka ale zacisk masz stal a odpowietrznik alu wiec sie zapieka. Te odpowietrzniki to moze mosiezne powinni robic?

: 03 lis czw, 2005 12:52 pm
autor: invictus
wiem!! ze tak jest i sie zapieka, ale moj post tyczyl sie tego co blaszka napisal -ze alu jest be
nie alu jest be, tylko pomieszanie z poplataniem jest be

co do gulguwarki z elektroda kokosowo-bambusowa -to moznaby opatentowac i kase trzepac :twisted: