Problemik....a własciwie wielki problem z malutką częścią...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Winkiel, ten potencjometr w 205 GTi działa bardzo prosto, właściwie to "rozpoznaje" tylko 3 stany otwarcia przepustnicy: zamknięta, w pełni otwarta i wszystko co pomiędzy :wink: . Dlatego można go sprawdzić bez wyjmowania z samochodu, używając jedynie prostego miernika oporności. W ten sposób można zaoszczędzić te parę złotych.
Ex 205 GTi...
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

To ze rozpoznaje 3 stany to wiem. ALE :) W moim przypadku jest taki problem, ze nawet jak skrece silnik tak, ze powinien zdechnac to on nadal chodzi, co znaczy ze mam zasyfiona przepustnice i i tak przepuszcza.... nie wiem jak to fachowo wytlumaczyc :(
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

A moze masz lewe powietrze? Dziurawy przewod jakis, najczesciej to ten od wlewu oleju , czaem nawet ten korek nie jest szczelny...
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

My wlasnie mielismy problem ze jak zatykalismy (szczelnie :) ) przeplywomierz to silnik nadal pracowal , zeby jezdzil normalnie musial miec wolne obroty 2000 , a jak mial ok 1000 to skakal jak sie jechalo ...
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Winkiel to wyciągaj tą przepustnicę, szmatka i benzynka w łapkę :lol: :wink: i do roboty. To naprawdę niewiele pracy a efekt może zaskoczyć (pozytywnie).

Samer ma rację - poszukaj czy gdzieś nie bierze "dodatkowego" powietrza. Ja o tym że bierze obce powietrze dowiedziałem się przy okazji zrzucania głowicy i demontażu kolektora ssącego. Okazało się że pod spodem przepustnica ma takie małe 2 rurki, które są zupełnie otwarte. Ponieważ nie wiedziałem do czego mogłyby służyć (może to było do jakiegoś sterowania podciśnieniowego, ale u mnie to niepotrzebne), to je zaślepiłem łącząc wzajemnie kawałkiem elastycznego przewodu. :D Falowanie obrotów silnika i ciekawe wolne obroty na poziomie 1200 zniknęły jak ręką odjął.
Ex 205 GTi...
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Dzieki za podpowiedzi chlopaki, bede walczyl!
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Obrazek

Ten pojedynczy dzinks jest od odpowetrzenia skrzyni korbowej , drugi jest w gumowym kolanku

Te dwa to sa do ogrzewania przepustnicy , przeplywa tam goraca woda



Obrazek

Pzodrawiam
DUŻY

Post autor: DUŻY »

U mnie poza skakaniem pojawia sie czasem inny problem. Jak silnik dostanie troszke w pędzel zaczyna sie dziac dziwnie. Silnik nie chce sie kręcić powyżej 3000 strzela straszliwie, charczy, chyba nie przepala benzynki. Wie ktoś co to może być? Nie dzieje sie tak za kazdym razem.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Moze go dusic nie zmierzone powietrze , ale dlaczego raz tak a, raz nie , to nie wiem , nie zalezy to moze od temperatury silnika ? bo moze masz zwalony zawor dodatkowego powietra i nie zamyka sie...
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Jak juz przy temacie lewego powietrza to mam pytanko.Koncowka bagnetu od mierzenia oleju troche mi sie rozleciala i nie zatyka szczelnie tej rurki, w ktorej jest bagnet. Czy tedy moze sie zasysac lewe powietrze? NA niskich obrotach (zwlaszcza na dwojce) czasami troche mi szarpie i ktos mi powiedzial, ze moze to byc przyczyna zasysania lewego powietrza.
205 XS 1.4 grafit metalik
DZIKU

Post autor: DZIKU »

to może mieć jedynie wpływ na ciśnienie oleju ale napewno nie ma wpływu na powietrze w układzie zasilania
DUŻY

Post autor: DUŻY »

U mnie zatyczka tez jest walnięta na pół...troszkę ją posklejałem...na razie się trzyma
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Ten przeplywomierz to czesc z silniczkiem w srodku czarkej plastikowej obudowy,ktory ustawia sie w rozych pozycjach i odpowiada m.in.za uatomatyczne ssanie??
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Marshal pisze:Jak juz przy temacie lewego powietrza to mam pytanko.Koncowka bagnetu od mierzenia oleju troche mi sie rozleciala i nie zatyka szczelnie tej rurki, w ktorej jest bagnet. Czy tedy moze sie zasysac lewe powietrze? NA niskich obrotach (zwlaszcza na dwojce) czasami troche mi szarpie i ktos mi powiedzial, ze moze to byc przyczyna zasysania lewego powietrza.
Nie wiem jak jest w 1.4 , ale w 1.6 gti ma to wplyw , poniewaz wlew oleju jest smieszny , z jego korka ida przewody od odpowietrzenia skrzyni korobowej , a gdzie ida? wlasnie do przepustnicy (to widac na zdjeciu kilka postow wyzej)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

robakkk pisze:Ten przeplywomierz to czesc z silniczkiem w srodku czarkej plastikowej obudowy,ktory ustawia sie w rozych pozycjach i odpowiada m.in.za uatomatyczne ssanie??
Przeplywomierz mierzy powietrze dzieki temu wie ile paliwa dawkowac (aby byla dobra mieszanka). Takie cos spotykamy w silnikach z wtryskiem.
ODPOWIEDZ