Strona 1 z 2

Szczęki

: 04 lut śr, 2004 6:11 pm
autor: grzanos
Czy ktos wie jakie jakie w pug 205,1.1-wtrysk,r.93 sa z tylu hamulce.Bendix,czy Girling.
Ręczny nie trzyma mi prawie wcale,mimo prób regulacji,więc podejrzewam,ze okladzina na szczekach sie skonczyla.Ile może kosztowac komplet szczęk?

: 06 lut pt, 2004 3:10 pm
autor: grzanos
Nie zniechęcam sie brakiem odpowiedzi i pytam dalej:)Czy da sie nabić okładzine na szczęki i ile to moze kosztowac?Robil ktos z Was cos takiego?

: 06 lut pt, 2004 3:35 pm
autor: Para
Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Ale jak chcesz sprawdzić jakie masz hamulce z tyłu to ściągnij sobie książke Etzolda, (gdzieś jest na forum) i tam jest opisany BEndix i Girling

: 06 lut pt, 2004 7:31 pm
autor: grzanos
Ściągnałem,czytałem i nie jestem w stanie zgadnąć jaki rodzaj mam bez zaglądania tam.

: 06 lut pt, 2004 7:58 pm
autor: HERO
wymieniałem miesiac temu i cena szdzek to 130 zł kpl. miedzy typami jest niewielka różnica w cenie

: 06 lut pt, 2004 8:00 pm
autor: HERO
Sprawdz tez stan linek. Warto wymienic płyn , bo niewiadomo kiedy było to robione ostatnio , a przy okazji odpowietrzyc hamulce

: 06 lut pt, 2004 8:09 pm
autor: krynio
prosta sprawa jak odrużnić z tyłu rodzaj hamulców bez zdejmowania bębna, wystarczy zobaczyć jakie masz cylinderki od strony przewodu i odpowietrznika jak owalne to Girling a jak okrągłe to Bendix, chodzi mi o otwór w jakim sa osadzone w tarczy z tyłu. Ja bym stawiał na Girlinga też takie kiedyś miałem i nih..ja nie było ręcznego mimo nowych linek, teraz mam ten drugi i nie narzekam.

: 08 lut ndz, 2004 12:17 pm
autor: grzanos
To jesli mam Girlinga to moge bez problemu wsadzic Bedixa,czy tez wymaga to jakis przeróbek większych?

: 08 lut ndz, 2004 1:05 pm
autor: krynio
Ja wymieniałem cała belke tylna tylko od girlinga zapodałem cylinderki po małej przerubce. ale jeżeli byś miał gdzies całe tarcze wraz z szczękami i cylinderkami to wystarczy je pozamieniać przykręcone sa na 4 śruby eystarczy je odkręcić i ci cała tarcza schodzi ze szczękami i tym wszystkim i wtedy zakładasz bendiksa i w drogę, a ja jeszcze do tego przetoczyłem bębny, mały wydatek.

: 08 lut ndz, 2004 2:09 pm
autor: grzanos
Ha!Kolega z lubelskiego:),serdecznie Witam.
Nie planuje przeróbek żadnych.Chce tylko mieć hamulec ręczny,czy o tak wiele prosze...:)))))))))))))))))))))) Podejrzewam,ze wymiana linki nic nie da.Ostatnio troche trzymal,jak jechalem sam,ale ostatnio juz bardzo mu sie pogorszylo.A ciekawostka jest taka,ze do przodu to nigdy nie trzymal,tylko nachylony w tył. :?

P.S. Kolega mówil mi,ze w zeszlym tygodniu w Lublinie widzial fantastycznie "zrobioną" niebieską 205tkę.Moze to Twoja:)

: 08 lut ndz, 2004 4:58 pm
autor: krynio
Nistety nie :( mój jest nadal biały. a jakie masz wreszcie te hamulce ?

: 08 lut ndz, 2004 6:47 pm
autor: Ninja
Mysle ze kolega Hero udzielil dobrej rady. Wymien szczeki (nie wazne czy bendix czy girling, majatku nie wydasz), sprawdz linki, wymien plyn, odpowietrz uklad i fura bedzie ci deba stawala :wink:

Pozdrowionka

: 08 lut ndz, 2004 7:28 pm
autor: krynio
SZczera prawda, tylko niewiem czy nie będzie różnicy pomiędzy girlingiem a bendixem w cenie. a;e to najlepsze wyjście.

: 08 lut ndz, 2004 11:27 pm
autor: ariel
Jam mam 1.1 na monowtrysku 94 rok i mam bendixa na całym aucie... Wymiana szczęk + linek i płynu wyniosła mnie około 140 zł... I teraz jest ręczny jak cholera.... :wink:

: 09 lut pn, 2004 6:05 pm
autor: grzanos
Chyba Bendix jest,ale pojawil sie inny problem.Sruba,która trzeba wykrecic by dostac sie do bębna jest troche zdewastowana.Ktos tak z nia walczyl kiedys.ze koncówka sruby jest ciut ulamana,a nakretka poniszczona.Jakby ktos w nia uderzela przecinakiem,czy innym cudem.Widac nie mogl odkrecic,ciekawe czy mi sie uda..........dzis mi sie nie udalo.Ktos ma jakis pomysl na walke z takimi opornymi rzeczami?