Strona 1 z 1
Jak prawidłowo naładować akumulator prostownikiem??????
: 24 sty wt, 2006 6:38 pm
autor: sroger
Witam.
Tj w temacie.
Mam prostownik ,nie bede ukrywał ruski.
Na skali jest wskazówka i kreseczki a górna skala jest 7,5A.
Mam diesla i mój akumulator ma 66Ah 550A , jakim prądem mam go ładować , czytałem że 10% wartości czyli 6,6.
Czy to prawda???
Czy mogę go ładować np. 3A lub 4A.
Wytłumaczcie mi to.
: 24 sty wt, 2006 9:40 pm
autor: woocash
z tego co wiem... to najpierw możesz tymi 10 % a potem, tak przynajmniej dzieje się w automatycznych prostownikach, natężenie musi maleć...
myśle że możesz ładować tymi 4, czy nawet 3 A.. po prostu bedzie to dłużej trwać.. ale nie wiem nawet czy to nie jest "zdrowsze" dla aku..
: 24 sty wt, 2006 10:40 pm
autor: Pagi
Taka jest zasada... aku ladujemy pracem max 10% jego pojemnosci, czyli w Twoim przypadku tak jak piszeswz 6,6A wtedy aku przy calkowitym rozladowaniu ladowalby sie 10godzin..
Ocxzywisce mozesz ladowac pracem mniejszym odpowiednio dluzej.
To ze prad maleje w trakcie ladowania to normalna sprawa i swaidczy o tym ze aku sie laduje.
Aku powinnismy ladowac do osiagniecia na nim napiecia ok 14,4 V.
Nalezy tak dobrac prostownik zeby jego napiecie nie bylo wyzsze niz wspomniane 14,4V. Wtedy po naladowaniu aku prad powinien byc bliski zeru.
Nie nalezy dopuszczac do gazowania aku (widoczne i slyszalne babelki w celach). Zbyt wysokie napiecie to bedzie powodowac.
Jak aku ma korki to lepiej je odkrecic.
Jak ktos chce to mam prosty schemat ladowarki z regulacja wlasnie progu wylaczenia tych 14,4V, nie trzeba wtedy pilnowac ladowania.
JA sam wczoraj ladowałem UPSem

: 25 sty śr, 2006 9:36 am
autor: Pieraś
korki obowiazkowo musza byc odkrecone, nie musza byc wyjete ale musza byc poluzowane znacznie.
im dluzsze ladowanie mniejszym pradem tym lepiej dla aku.
jak sie da duzy prad to sie naladuje krocej ale takze zywotnosc jego sie skraca.
: 28 sty sob, 2006 10:02 pm
autor: szmergiel
tak jak koledzy napisali. dodam tylko ze jak masz czas to ustaw go na mały prad, np 1 A na półtora dnia. szybkie ładowanie powoduje zasiarczenie <obniża to sprawność, aku siada szybko>. i właśnie przez powolne , długotrwałe ład. małym pradem odsiarczasz go, więc jak nie musisz to sie nie śpiesz

pozdro!!
: 29 sty ndz, 2006 1:28 am
autor: Pagi
Nie zasiarczysz aku jesli nie dopuscisz do gazowania.
Odsiarcza sie aku stosujac naprzemian po sobie cykle ladowania i rozladowania, nie pamietam w jakim stosunku czasu i pradu.
: 29 sty ndz, 2006 3:38 am
autor: aule
Odsiarczenie akumulatora można uzyskać po kilkakrotnym ładowaniu i rozładowaniu małym prądem. Można do tego wykorzystać ładowanie cykliczne przy jednoczesnym zapewnieniu prądu rozładowania 0,5-1A. Uzyskuje się to przez dołączenie równolegle do zacisków akumulatorów odpowiedniej rezystancji lub żarówki samochodowej o mocy 6-12W. Cyklicznie przez 45s akumulator jest ładowany a przez 15 s rozładowywany. Przy znacznym zasiarczeniu operacja ta może trwać 3 do 5 dób.

: 29 sty ndz, 2006 12:39 pm
autor: Pagi
dokladnie o to mi chodzilo

ciekaw jestem tylko czy w praktyce to cos daje...
: 29 sty ndz, 2006 12:55 pm
autor: woocash
można też próbować zrobic to tak...
wylewasz elektrolit
płuczesz wodą destylowaną wszystkie cele
wlewasz znowu wode
ładujesz aku
wylewasz syf
wlewasz znowu
ładujesz
wylewasz syf
wlewasz elaktrolitu nowego
i ponoć pomaga... ale są różne zdania na ten temat
poszukaj na grupach dyskusyjnych google, tam od dawna toczy się dyskusja na ten temat

: 29 sty ndz, 2006 3:22 pm
autor: Pagi
tylko ze ten syf to wlasnie masa czynna stanowiaca pojemnosc akumulatora... IMHO plukaniem mozna wyplukac za duzo... niz tylko syf juz odpadnięty...
: 29 sty ndz, 2006 4:30 pm
autor: woocash
od dawna toczy się dyskusja na ten temat
własnie
