troche skomplikowane pytanko:) GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

sciagnij sobie ksiazke etzolda ze strony -masz tam opisane jak sprawdzic kod bledu i co on oznacza -uzyj "szukaj"

ps -nie pisz w "quotation" :wink:
piorunek
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty ndz, 2006 10:34 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: żyrardów

Post autor: piorunek »

dzięki za odpowiedź ale gdy podłaczam furkę pod komputer diagnostyczny, ten nie wykazuje błędu, może znasz kogos kto ma możliwośc spojrzenia i ocenienia tego problemu.bo ja już nie wiem co mam zrobić
pomóżcie mi doprowadzić moje gti do stanu satysfakcjonującego, baaaardzo proszę
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

skoro pali ci sie kontrolka to sprawdz sobie te bledy tak jak pisze w etzoldzie i olej komputer diagnostyczny :wink:. Jezeli nie wykaze nic to pewnie po prostu masz zwarcie w lampce :)
piorunek
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty ndz, 2006 10:34 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: żyrardów

Post autor: piorunek »

dzięki postaram się ogarnąć tą etzoldę
pomóżcie mi doprowadzić moje gti do stanu satysfakcjonującego, baaaardzo proszę
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 27 gru śr, 2006 4:41 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

To tak jak byś zapytał czy jak dodasz 2+2 najpierw na liczydle, a później 2+x na kalkulatorze, to za którym razem wyjdzie Ci 5
eeee kierunek humanistyczny... osssoochozzzii ?? :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
zowa

Post autor: zowa »

Piweł pisze:
zowa pisze:
Kaktus pisze:Masz 1.9 105KM najprawdodpodbniej, na Jetronicu z Katem i Sonda, komp masz pewnie z koncowka 345.
kompa mam 0 261 200 160 kat byl ale zostal wyciety.zaponmialem dodac ze auto to skladak:)
Mam dla Ciebie niespodziankę - masz komputer z Motronica, więc nic dziwnego, że miałeś też katalizator. Alternatywnie masz tylko obudowę kompa z Motronica, może sprawdź po prostu ile rzędów pinów ma wtyczka komputera: Motronic ma 3, Jetronici 2 (demontaż kompa to 2 śruby i 10 min roboty + odpięcie rzeczonej wtyczki). Najlepiej by też było jakbyś podał numer przepływomierza i chociaż kolor wtryskiwaczy (a najlepiej też ich numer, ale do tego chyba trzeba zdemontować listwę), to przynajmniej będzie mniej więcej wiadomo co tam teraz jeździ.
zowa pisze:I teraz moje pytanie. wlasnei bedzie sie wkladal motor na jetronicu 128KM czy to ograniczenie 105 KM wynika z oprogramowania czy z konstrukcji silnika??chodzi mi o to czy beda jakies prblemy z przekladka silnika?? czy to wszystko bedzie razem ze soba ladnie dzialalo tak jak powinno dzialac.tzn moj "nowy" motor na jetronicu 128KM ale na tym kompie ktory posiadam i z sonda bedzie chodzil jak 128KM czy jak 105? :roll:
Co do konstrukcji silników 1,9 w kontekście różnic w mocy odpowiedź już dostałeś.
Co do tego jak to będzie chodzić, to nikt Ci tutaj nie powie. To tak jak byś zapytał czy jak dodasz 2+2 najpierw na liczydle, a później 2+x na kalkulatorze, to za którym razem wyjdzie Ci 5 :wink:
Jeszcze jedno - sonda L: takie nieduże podobne do świecy zapłonowej "z kablami", siedzi wkręcone w wydech przed katalizatorem (jak ktoś posiada :lol: )
Czujnik obrotów w Motronicu: takie małe z kablem zakończonym wtyczką z trzema pinami, siedzi wkręcone w obudowę skrzyni na górze, zaraz przy łączeniu z silnikiem.

Pozdr
Piweł
a czym roznia sie kola zamachowe w motronic/jetronic???? jakos mozna rozpoznac po kole zamachowym ze jeden to motronic a drugi jetronic tylko jak??
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Motronic -> na obudowie skrzyni biegów, przy łączeniu z blokiem, jest czujnik, kostka do niego podpięta.
Jetronic -> zaślepka lub dziura :wink:
P.S. Zrób tak, jak Piweł pisze. Sprawdz jaki masz komputer, 2 (Jetronic), czy 3 rzędowy (Motronic).
zowa

Post autor: zowa »

juz wiem.mam motronica. na kole zamachowym sa zeby do GMP + komp o ktorym pisal piwel ktory pochodzi z motronica.drugi silnik ktory czeka na przekladke to tez motronic poniewaz ma zeby na kole tak jak ten w aucie,ma wklesle tloki i na tabliczce nr DKZ

ps.wielkie dzieki skladam Banicie za pomoc i pogaduche:) i kaktusowi:)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Raczej nie Kaktusowi ale Samerowi, to on wczoraj z toba na GG rozmawial.

Piwel - sa Motroniki 2 rzedowe, bynajmniej takiego ostatnio widzialem, pochodzi z silnika Mi16 - to chyba ten 4.1, ale nigdy takie nie byly montowane w 205.

Zowa - czyli wkladasz silnik 122km?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Wiem wiem, dlatego wlasnie napisalem "ale nigdy takie nie byly montowane w 205." majac na mysli fakt, ze wogole tego kompa nie brales pod uwage.

Napisalem tylko to jako ciekawostke.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Zowa, dzisiaj bylem u kumpla, co ma BXa na motronicu 122KM i otworzylem maske, tez ma cewke kolo serwo. Czyli tak wynika ze pierwsze motronici nie mialy cewki na kolektorze.

Pozdro
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Owszem, roznie bywa! Cewka nie jest zadnym wyznacznikiem.

Byly przeciez 1.6 GTI na Jetronicu a cewke mialy na kolektorze ssacym, to byly te 1.6 115KM.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
zowa

Post autor: zowa »

sluchajcie... sprawa wyglada tak.silnik ktory mam w aucie ma kompa o nr-ach ktore podalem.jak napisal samer i piwel te nr-y naleza do motronica.nastepnei kolo zamachowe posiada dodatkowe zeby do czujnika gmp. mam takze czujnik gmp.mam sonde lambde i zolte wtryski. wiec wiele wskazuje na motronica. ale moje pytanie polega na tym czy moze byc zrobione tak ze silnik to rzezba(jetronic) z przelozonym kolem zamachowym od motronica i podpiete to wszystko na elektronice od motronica i dodatkowo dodany czujnik gmp?? moze byc taka rzezba u mnie zrobiona??bedzie takie cos w ogole dzialalo????
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

jasne, moze byc nawet pojemnosc 1,6 albo i mniej! Wszystko jest mozliwe. Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.

Fabrycznie oczywiscie takiej mozliwosci nie ma, ale jezeli ktos cos kombinowal to mogl tak zakombinowac.

Juz jeden taki silnik "1.9 122km" rozebralismy i okazalo sie ze byl to 1.6 z kolem z motronica, z sonda, z wiazka i kompem od motronica ze skrzynia z turbo diesla.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ