Strona 1 z 3

a co ze skrzynią....

: 14 lip pn, 2003 9:06 am
autor: DZIKU
Zauważyłem , że chyba w GTI sa różne skrzynie biegów - uważam że u mnie biegi sa zdecydowanie za krótkie, i tak zastanawiam się nad zmianą skrzyni, tylko zastanawiam się od jakiego modelu. A jak jest u was? I jakie macie spostrzeżenia w tej sprawie?

: 14 lip pn, 2003 6:12 pm
autor: Para

: 14 lip pn, 2003 10:41 pm
autor: maciaveli
mój XS też ma strasznie krótkie przełożenia . Na 2 biegu maksymalnie rozpędze się do 70 km/h (6300 obrotów)

: 14 lip pn, 2003 11:30 pm
autor: WINKiel
U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 :D to tak na oko :)

: 15 lip wt, 2003 2:17 pm
autor: DZIKU
WINKiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 :D to tak na oko :)
a na jakich obrotach?

: 15 lip wt, 2003 4:20 pm
autor: Para
U mnie gdzieś też tak jak u Winkla ale nie sprawdzałem dokładnie. Prawie za każdym razem wam wyjdą inne pomiary.

: 15 lip wt, 2003 10:23 pm
autor: Piweł
Winkiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 to tak na oko
No na 1. to chyba nawet troszkę szybciej :wink:

Dziku co chcesz osiągnąć przez wymianę skrzyni?

: 15 lip wt, 2003 10:38 pm
autor: DZIKU
szybkość - zdedcydowanie szybkość, jak się z kimś drapne, za dużo czasu poświęcam na zmiany biegów, są krótkie, a wiem ze silniczek sobie smiało poradzi przy dłuższych biegach - przy 160 km/h obrotomiesz jest przy czerwonej strefie, ale tak na przykład przy 150 samochód przy przyciśnięciu jeszcze bardzo mocno przyspiesz tylko że sie skrzynia kończy. Tak sobie myśle czy by nie pasowała od 405 SRI, w sumie to ten sam silnik ( a kiedys miałem takiego ) i tam go podciagnełem do 220 km/h i kopyto aoto tez miało, mimo ze większ masa. wydaje mi się że specjalnie wkładali krótkie biegi by nie fruwać za nisko :lol: :lol: :lol:

: 16 lip śr, 2003 3:23 pm
autor: Piweł
No wszystko fajnie tylko że w tym 405 SRi to jednak prawdopodobnie nie jest ten sam silniczek, mimo że może tak samo wyglądać. Pisałem już w którymś poście tutaj że 405 SRi/205 GTi ma 120-122 km podczas gdy Twoje 1,9 CTi ma jak sądzę 102-105 konie = mniejszy V max.

Po drugie w te 220 km/h w 405 z tym silnikiem też nie bardzo wierzę. Tzn nie zarzucam Ci że to nieprawda tylko że mój samochód z trochę lepszym Cx od 405tki i duuuuużo mniejszą masą po wycięciu kata i obróbce głowicy ma naprawdę duże problemy z przekroczeniem 200 km/h.

Po trzecie: czy w tej chwili jesteś w stanie na 5tym biegu dokręcić do odcięcia? Jeżeli nie to raczej sobie odpuść wymianę skrzyni, bo szkoda tylko kasy, no chyba że poza V max chcesz też trochę kasy oszczędzić w trasie (mniejsze obroty na piątce).

: 16 lip śr, 2003 5:27 pm
autor: DZIKU
wiesz, specem nie jestem - ale 1 jak sie okazało - mocowanie skrzyni jest takie same, - drugie moc, a długość biegów to też są dwa różne tematy, na którymi można debatować, czyli silnik o większej mocy a krótkich biegach będzie leprzy przy starcie, ale już przy dystansie - odpadnie. 220 km/h to był V-max w tej 405 gdzie nie było odcięcia obrotów. Co do mojej 205 - to chyba też tego nie ma. Sri miałem z 88 roku, cti mam z 86 roku - móże w tych latach nie stosowano? Ale może tez ktoś usunoł. Miałem kiedys BMW z 81 i było odcięcie - wobec tego nie wie, jak naprawde jest. Miałem też audi 90 coupe - tak go rozbujałem do 235 (mój zyciowy V/max) i tez mi nic nie odcinało silniczka. Dlugo mozna polemizować na ten temat.

: 16 lip śr, 2003 6:39 pm
autor: Para
Wbij sie na hamownie ...


i problem sie rozwiąże.

: 17 lip czw, 2003 2:26 am
autor: WINKiel
Piweł pisze:
Winkiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 to tak na oko
No na 1. to chyba nawet troszkę szybciej :wink:
No strzelałem :)

: 17 lip czw, 2003 2:27 am
autor: WINKiel
DZIKU pisze:
WINKiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 :D to tak na oko :)
a na jakich obrotach?
Jak chcesz moge dla Ciebie zrobic specjalne pomiary dla powiedzmy 6 tys. na kazdym biegu.

: 17 lip czw, 2003 8:17 am
autor: DZIKU
Byłbym bardzo wdzieczny

: 17 lip czw, 2003 12:54 pm
autor: Piweł
Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800 :shock: :D .

Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy :wink: Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem :wink: . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym :twisted: na liczniku.

P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza :cry: