Strona 1 z 3
a co ze skrzynią....
: 14 lip pn, 2003 9:06 am
autor: DZIKU
Zauważyłem , że chyba w GTI sa różne skrzynie biegów - uważam że u mnie biegi sa zdecydowanie za krótkie, i tak zastanawiam się nad zmianą skrzyni, tylko zastanawiam się od jakiego modelu. A jak jest u was? I jakie macie spostrzeżenia w tej sprawie?
: 14 lip pn, 2003 6:12 pm
autor: Para
: 14 lip pn, 2003 10:41 pm
autor: maciaveli
mój XS też ma strasznie krótkie przełożenia . Na 2 biegu maksymalnie rozpędze się do 70 km/h (6300 obrotów)
: 14 lip pn, 2003 11:30 pm
autor: WINKiel
U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200

to tak na oko

: 15 lip wt, 2003 2:17 pm
autor: DZIKU
WINKiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200

to tak na oko

a na jakich obrotach?
: 15 lip wt, 2003 4:20 pm
autor: Para
U mnie gdzieś też tak jak u Winkla ale nie sprawdzałem dokładnie. Prawie za każdym razem wam wyjdą inne pomiary.
: 15 lip wt, 2003 10:23 pm
autor: Piweł
Winkiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 to tak na oko
No na 1. to chyba nawet troszkę szybciej
Dziku co chcesz osiągnąć przez wymianę skrzyni?
: 15 lip wt, 2003 10:38 pm
autor: DZIKU
: 16 lip śr, 2003 3:23 pm
autor: Piweł
No wszystko fajnie tylko że w tym 405 SRi to jednak prawdopodobnie nie jest ten sam silniczek, mimo że może tak samo wyglądać. Pisałem już w którymś poście tutaj że 405 SRi/205 GTi ma 120-122 km podczas gdy Twoje 1,9 CTi ma jak sądzę 102-105 konie = mniejszy V max.
Po drugie w te 220 km/h w 405 z tym silnikiem też nie bardzo wierzę. Tzn nie zarzucam Ci że to nieprawda tylko że mój samochód z trochę lepszym Cx od 405tki i duuuuużo mniejszą masą po wycięciu kata i obróbce głowicy ma naprawdę duże problemy z przekroczeniem 200 km/h.
Po trzecie: czy w tej chwili jesteś w stanie na 5tym biegu dokręcić do odcięcia? Jeżeli nie to raczej sobie odpuść wymianę skrzyni, bo szkoda tylko kasy, no chyba że poza V max chcesz też trochę kasy oszczędzić w trasie (mniejsze obroty na piątce).
: 16 lip śr, 2003 5:27 pm
autor: DZIKU
wiesz, specem nie jestem - ale 1 jak sie okazało - mocowanie skrzyni jest takie same, - drugie moc, a długość biegów to też są dwa różne tematy, na którymi można debatować, czyli silnik o większej mocy a krótkich biegach będzie leprzy przy starcie, ale już przy dystansie - odpadnie. 220 km/h to był V-max w tej 405 gdzie nie było odcięcia obrotów. Co do mojej 205 - to chyba też tego nie ma. Sri miałem z 88 roku, cti mam z 86 roku - móże w tych latach nie stosowano? Ale może tez ktoś usunoł. Miałem kiedys BMW z 81 i było odcięcie - wobec tego nie wie, jak naprawde jest. Miałem też audi 90 coupe - tak go rozbujałem do 235 (mój zyciowy V/max) i tez mi nic nie odcinało silniczka. Dlugo mozna polemizować na ten temat.
: 16 lip śr, 2003 6:39 pm
autor: Para
Wbij sie na hamownie ...
i problem sie rozwiąże.
: 17 lip czw, 2003 2:26 am
autor: WINKiel
Piweł pisze:Winkiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200 to tak na oko
No na 1. to chyba nawet troszkę szybciej
No strzelałem

: 17 lip czw, 2003 2:27 am
autor: WINKiel
DZIKU pisze:WINKiel pisze:U mnie na 1. - cos kolo 50 , na 2. do 100, na 3 do 140 na 4 do 170 na 5 do 200

to tak na oko

a na jakich obrotach?
Jak chcesz moge dla Ciebie zrobic specjalne pomiary dla powiedzmy 6 tys. na kazdym biegu.
: 17 lip czw, 2003 8:17 am
autor: DZIKU
Byłbym bardzo wdzieczny
: 17 lip czw, 2003 12:54 pm
autor: Piweł
Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800

.
Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy

Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem

. Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym

na liczniku.
P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza
