!!!!!!!!!!!!!! KAŻDA OPINIA JEST ISTOTNA!!!!!!!!!!!!!!!!
JAKIEGO KUPIĆ 1.6CZY1,9GTI
- 
				wozek
 - Nowicjusz
 - Posty: 21
 - Rejestracja: 12 lut czw, 2004 9:51 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
JAKIEGO KUPIĆ 1.6CZY1,9GTI
CHCĘ KUPIĆ GTI A NIEWIEM NA JAKIEGO SIE ZDECYDOWAĆ CZY 1,9 CZY 1,6. Objaśnie skąd moje niezdecydowanie, mianowicie nigdy zadnym nie miałem okazji jexdzić ani nikt ze znjomych nie posiadał takiego więc nie bardzo mam porównanie a moc tych silników chyba niewiele się różni (z tego co sie zorientowałem). WAŻNE JEST TO KTÓRY Z NICH JEST BARDZIEJ WYTRZYMAŁY I PODATNY NA MODYFIKACJE WSZELKIEGO TYPU (KRÓTKO MÓWIĄC Z KTÓREGO DA SIĘ WIĘCEJ WYCIĄGNĄĆ KM)  
  (TYLKO BEZ TURBIN, PODTLENKÓW I TAKICH TAM). POWIEDZMY ŻE PATRZĄC POD KĄTEM JAZDY W PPZMOT. 
!!!!!!!!!!!!!! KAŻDA OPINIA JEST ISTOTNA!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 !!!!!PRZY OKAZJI TO SZUKAM ŁADNEGO EGZEMPLARZA (CYWIL) W ROZSĄDNEJ CENIE-wozek@xl.wp.pl!!!!!!!!! 
			
			
									
						
										
						!!!!!!!!!!!!!! KAŻDA OPINIA JEST ISTOTNA!!!!!!!!!!!!!!!!
- 
				Archenar
 
ja mam co prawda XS-a i tylko 85 KM, ale jeśli szukasz najmocniejszego to tylko 1.9GTi..najwięcej koni i najsolidniejsze podzespoły (zawieszenie,hamulce itp)..chociaż często spotyka się na rajdach tą słabszą wersję (1.6), ale dlaczego to nie wiem..najlepiej spytać kaktusa on się taką ściga..natomiast kupno takiego puga w dobrym stanie graniczy z cudem (najmłodsze egzęplarze mają 8-9 lat)  
  ..no chyba że ktoś z Naszego klubu chce się pozbyć swojego wypieszczonego cacka  
 ..w miarę dobrego puga można ściągnąć za Odry,ale a to problem z zarejestrowaniem  
			
			
									
						
										
						- samer
 - Uzalezniony
 - Posty: 741
 - Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Dlaczego w rajdach widuje sie wiecej 1.6 niz 1.9? Proste
1.6 ma 115KM
1.9 ma 130KM
Klasy dzielimy tak:
N1 / A5 do 1400ccm
N2 / A6 od 1400ccm do 1600ccm
N3 / A7 od 1600ccm do 2000ccm
N4 / A8 pow 2000ccm
Dla wyjasnienie , N grupa to takie auta ktore sa niemalze seryjne, maja tylko wstawiona klatke bezpieczenstwa , fotele kubelkowe itp a reszta pozostaje taka jaka byla ,nie do konca , sa rozne podzespoly ktore mozna wymienic, jest to zapisane w specialnej ksiazce homologacyjnej dla danego modelu (np dal 205 1.6 GTI)
Gruopa A to juz te mocniejsze auta gdzie jest dozwolone duzo wiecej przerubek , jak planowanie glowicy , szlif i polerka kanalow dolotowych, wyczynowe walki rozrzadu , inne skrzynie biegow, wieksze hamulce itd.
Temu 1.9 brakuje 0.1
 A w rajdach nie mozna powiekszac pojemnosci , tak wiec nie opaca sie jezdzic z troche mniejszym silnikiem niz jest to mozliwe w  N3 czy A7
Jesli chodzi o N grupwe auta z silnikami od 1.6 do 2.0 to 130 KM to jaest strasznie malo. Zato w przedziale silnikow 1.4 do 1.6 115KM to juz jest cos
W grupe A wyglada juz to inaczej , gdyz silniki sa juz robione , zwieksza sie stopien sprezania , w 1.6 nie da sie juz go tyle powiekszyc , fdyz seryjnie maja juz dosc duzy. GTI 1.9 z fabryk wychodza z malym stopniem sprezania , wiec gdy je powiekszymy do maksymalnego to moc znacznie wzrosnie.
*stopien sprezania powieksza sie poprzez planowanie glowicy
Tak wiec 1.6 jest bardziej konkurencyjny w swojej klasie niz 1.9 w grupie N, Natomiast w A grupie sa juz bardziej porownywalnie konkurencyjne w swoich klasach, ale malo kogo stac aby az tak modyfikowac swojae auta.
Wozek, 1.6 nie ma z tylu tarczy hamulcowych , nie posiada wspomagania kierownicy.
Ta takie roznice miedzy 1.6 i 1.9
 i chyba tak samo sa nieawaryjne  
			
			
									
						
										
						1.6 ma 115KM
1.9 ma 130KM
Klasy dzielimy tak:
N1 / A5 do 1400ccm
N2 / A6 od 1400ccm do 1600ccm
N3 / A7 od 1600ccm do 2000ccm
N4 / A8 pow 2000ccm
Dla wyjasnienie , N grupa to takie auta ktore sa niemalze seryjne, maja tylko wstawiona klatke bezpieczenstwa , fotele kubelkowe itp a reszta pozostaje taka jaka byla ,nie do konca , sa rozne podzespoly ktore mozna wymienic, jest to zapisane w specialnej ksiazce homologacyjnej dla danego modelu (np dal 205 1.6 GTI)
Gruopa A to juz te mocniejsze auta gdzie jest dozwolone duzo wiecej przerubek , jak planowanie glowicy , szlif i polerka kanalow dolotowych, wyczynowe walki rozrzadu , inne skrzynie biegow, wieksze hamulce itd.
Temu 1.9 brakuje 0.1
Jesli chodzi o N grupwe auta z silnikami od 1.6 do 2.0 to 130 KM to jaest strasznie malo. Zato w przedziale silnikow 1.4 do 1.6 115KM to juz jest cos
W grupe A wyglada juz to inaczej , gdyz silniki sa juz robione , zwieksza sie stopien sprezania , w 1.6 nie da sie juz go tyle powiekszyc , fdyz seryjnie maja juz dosc duzy. GTI 1.9 z fabryk wychodza z malym stopniem sprezania , wiec gdy je powiekszymy do maksymalnego to moc znacznie wzrosnie.
*stopien sprezania powieksza sie poprzez planowanie glowicy
Tak wiec 1.6 jest bardziej konkurencyjny w swojej klasie niz 1.9 w grupie N, Natomiast w A grupie sa juz bardziej porownywalnie konkurencyjne w swoich klasach, ale malo kogo stac aby az tak modyfikowac swojae auta.
Wozek, 1.6 nie ma z tylu tarczy hamulcowych , nie posiada wspomagania kierownicy.
Ta takie roznice miedzy 1.6 i 1.9
- 
				Archenar
 
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Nawet nie chodzi o te brakujace 100ccm...samer pisze: Temu 1.9 brakuje 0.1A w rajdach nie mozna powiekszac pojemnosci , tak wiec nie opaca sie jezdzic z troche mniejszym silnikiem niz jest to mozliwe w N3 czy A7
raczej o fakt ze grupa N3 jest mocno obstawiona przez mocne 16V, czyli glownie astry, a to juz 150km (a niekiedy 160KM ze starszych silnikow opla) czyli roznica 30 koni nawet, a to juz nie w kij dmuchal....
natomiast klasa nizej do 1600 juz taka nie jest, tam jest spokojniej i pug 1.6 jest ostrym palnikiem, moga sie zdazyc hondy (nonVtec, albo vtec) ale to taka zadkosc (szczegolnie vtec) ze pugowi po prostu latwiej nie dostac po d...pie
Nie ktorzy uciekaja specjalnie do agrupy
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				wozek
 - Nowicjusz
 - Posty: 21
 - Rejestracja: 12 lut czw, 2004 9:51 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
poniekąd masz rację ale jesli sie zdarzy VTEC (nawet z przeciętnym kierowcą) to na suchym niema o czym marzyć (pugiem 1,6) a takich rajdów jest przewaga w polsce 
 
 
Nadal nie jestem zdecydowany ale narazie przewage ma 1,9 (ze względu na wieksze możliwości ingerencji w silnik i hamulce) z tych info które narazie mam.
Dzieki za dotychczasowe info. Czekam na dalsze opinie.
			
			
									
						
										
						Nadal nie jestem zdecydowany ale narazie przewage ma 1,9 (ze względu na wieksze możliwości ingerencji w silnik i hamulce) z tych info które narazie mam.
Dzieki za dotychczasowe info. Czekam na dalsze opinie.
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Wiesz, Agrupa jest lepsza 
 Mozna sobie podniesc moc autka duzo bardziej niz w Nce, i mozna wiecej sie nauczyc!
Co do konkurencji, to bym nie byl taki pewien! W A6 masz przeciez autka bardzo mocne jak np. Skoda Felicja KitCar czy wszystkie pucharowe 206 XS ktore w PPZM jezdza!
W Nce takze nie jest latwo, bo to co sie dzieje w Nce to przechdzi wszystko! Pugi 106 16S jezdza na proflexie (do 205 GTI kosztuje ten zawias 12tys zl), maja dlubane komputery, wymieniane walki rozrzadu, krotkie skrzynie ze szpera!! I to ma byc Nka!?!
To co sie dzieje to jest szok! Dlatego wedlug mnie lepiej jezdzic w Agrupie... bo tam za mniejsze pieniadze mozna zrobic sobie fajne autko, ale uwazam czy w Nce czy Agrupie Pug205 jest tak samo konkurencyjny .. czyli i tu i tu bedziemy krecic mniej wiecej takie same miejsca.
Warto jednak wspomniec ze Pugiem 205 GTI 1.6 Wiesiek Bak byl 2 w PPZM w klasie w 2003 roku! Nie dal rady jedynie Skodzie Felicji KitCar, ale za to pokonal np. dwa peugeoty 206 XS oraz inne wynalazki typu wlasnie Honda, czy jakies Lanosy (ktore swietnie sie prowadza)!
			
			
									
						
							Co do konkurencji, to bym nie byl taki pewien! W A6 masz przeciez autka bardzo mocne jak np. Skoda Felicja KitCar czy wszystkie pucharowe 206 XS ktore w PPZM jezdza!
W Nce takze nie jest latwo, bo to co sie dzieje w Nce to przechdzi wszystko! Pugi 106 16S jezdza na proflexie (do 205 GTI kosztuje ten zawias 12tys zl), maja dlubane komputery, wymieniane walki rozrzadu, krotkie skrzynie ze szpera!! I to ma byc Nka!?!
To co sie dzieje to jest szok! Dlatego wedlug mnie lepiej jezdzic w Agrupie... bo tam za mniejsze pieniadze mozna zrobic sobie fajne autko, ale uwazam czy w Nce czy Agrupie Pug205 jest tak samo konkurencyjny .. czyli i tu i tu bedziemy krecic mniej wiecej takie same miejsca.
Warto jednak wspomniec ze Pugiem 205 GTI 1.6 Wiesiek Bak byl 2 w PPZM w klasie w 2003 roku! Nie dal rady jedynie Skodzie Felicji KitCar, ale za to pokonal np. dwa peugeoty 206 XS oraz inne wynalazki typu wlasnie Honda, czy jakies Lanosy (ktore swietnie sie prowadza)!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Lani sie podobno rewelacyjnie na szutrze prowadzi, i to wlasnie Nka...Kaktus pisze: Warto jednak wspomniec ze Pugiem 205 GTI 1.6 Wiesiek Bak byl 2 w PPZM w klasie w 2003 roku! Nie dal rady jedynie Skodzie Felicji KitCar, ale za to pokonal np. dwa peugeoty 206 XS oraz inne wynalazki typu wlasnie Honda, czy jakies Lanosy (ktore swietnie sie prowadza)!
Co do tej 205tki to duma sledze jej losy, chlopaki sa twardzi i zadko odpuszczaja!
Co do A grupy spojrz jaka jest roznica pomiedzy iloscia w N3 a w A7... nieraz Nka dolozyla A grupie np. w generalce...
wiele raz y w A grupie szly 2 lub 3 auta (mowie caly czas o A7) i mimo z nieraz nie roboily klasy, byly mocna szansa zeby wygrac generalke...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Przeciez pisalem ze moze zdazyc sie honda...wozek pisze:poniekąd masz rację ale jesli sie zdarzy VTEC (nawet z przeciętnym kierowcą) to na suchym niema o czym marzyć (pugiem 1,6) a takich rajdów jest przewaga w polsce![]()
Nadal nie jestem zdecydowany ale narazie przewage ma 1,9 (ze względu na wieksze możliwości ingerencji w silnik i hamulce) z tych info które narazie mam.
Dzieki za dotychczasowe info. Czekam na dalsze opinie.
z tym przecietnym kierowca to bym tak nie liczyl....w tych rajdach liczy sie glownie kierowca i opanowanie sprzeta(no moze poza warszawskim gdzie bylo "prosta 600 lewy 1 prosta 300 prawy 2....")
Nie wierze w jaka kolwiek ingerencje w silnik...szczegolnie, ze to praktycznie identyczne silniki roznia sie tylko skokiem i minimalnie sprezaniem...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Para
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 10182
 - Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
 - Posiadany PUG: najlepszy
 - Numer Gadu-gadu: 1559591
 - Lokalizacja: Baile Átha Cliath
 - Kontakt:
 
Kolega sie pyta o różnice i naszą opinie bo chce jeździć po ulicach a nie na rajdach więc Samer i Mav  
   wyluzujcie hehee
osobiście nie miałem okazji jeździć 1.6 GTI więc nie moge porównać tych 2 modeli. natomiast moge powiedzieć tyle że GTI 1.9 produkowali później niż 1.6 więc samo przez sie sie rozumie że napewno nie popsuli tego modelu tylko go w pewien sposób ulepszyli. tak jak pisał Samer 1.9 ma tarcze przód tył, 1.6 tylko przód. Do tego dochodzi pare koników na plusie. Myśle że z silnika 1.9 "lżejj" jest pociągnąć te 130KM niż z 1.6 te 105 więc silnik 1.9 nie jest aż tak obciążony i jest mu łatwiej. Do tego 1.9 ma kozackie felgi 15 calowe
  i jest w niektórych wersjach lepiej wyposażony. Duuzy szyberdach itp. Do tego limitowane wersje były tylko w modelach 1.9 np Griffe. POzdro. może troche pomogłem.
PS. Do rajdów bym wybrał 1.6
			
			
									
						
										
						osobiście nie miałem okazji jeździć 1.6 GTI więc nie moge porównać tych 2 modeli. natomiast moge powiedzieć tyle że GTI 1.9 produkowali później niż 1.6 więc samo przez sie sie rozumie że napewno nie popsuli tego modelu tylko go w pewien sposób ulepszyli. tak jak pisał Samer 1.9 ma tarcze przód tył, 1.6 tylko przód. Do tego dochodzi pare koników na plusie. Myśle że z silnika 1.9 "lżejj" jest pociągnąć te 130KM niż z 1.6 te 105 więc silnik 1.9 nie jest aż tak obciążony i jest mu łatwiej. Do tego 1.9 ma kozackie felgi 15 calowe
PS. Do rajdów bym wybrał 1.6
- samer
 - Uzalezniony
 - Posty: 741
 - Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
A to napisal wozek w swoim pierwszym poscie w tym temaciePara... pisze:Kolega sie pyta o różnice i naszą opinie bo chce jeździć po ulicach a nie na rajdach więc Samer i Mavwyluzujcie hehee
"TYLKO BEZ TURBIN, PODTLENKÓW I TAKICH TAM). POWIEDZMY ŻE PATRZĄC POD KĄTEM JAZDY W PPZMOT."
PPZM -> Puchar Poloskiego Zwiazku Motorowego , zwany rownierz druga liga rajdowa!
- 
				wozek
 - Nowicjusz
 - Posty: 21
 - Rejestracja: 12 lut czw, 2004 9:51 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
[quote="Para..."]Kolega sie pyta o różnice i naszą opinie bo chce jeździć po ulicach a nie na rajdach więc Samer i Mav  
   wyluzujcie hehee
 
  
 
Niewiem szczerze mówiąc czy bede tym autem jeździł w PPZM narazie docelowo to bedą KJS-y [najpierw licencja
 ]a jesli sie znajdą pieniądze to zmienie auto (na coś bliższego do aut jeżdzących w klasie (myślę że N3;A7)) ale gdyby sytuacja finansowa nie pozwoliła to uszę się liczyć z tym ze bede zmuszony jeździć pugiem. Chce kupić 205 bo to dobre auto za nieduże pieniądze (stosunkowo, bo za taką kase tylko można mieć Kadeta a nie mam najlepszych wspomnien)
Dzięki za pomoc
			
			
									
						
										
						Niewiem szczerze mówiąc czy bede tym autem jeździł w PPZM narazie docelowo to bedą KJS-y [najpierw licencja
Dzięki za pomoc
- 
				wozek
 - Nowicjusz
 - Posty: 21
 - Rejestracja: 12 lut czw, 2004 9:51 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
Dzięki !!!!!!!
dzięki z wszystkie opinie (nieukrywam pomogły) raczej się zdecydowałem 1,9 GTI (najwiekszy wpływ miały hamulce i możliwości silnika) co tam 20KM da sie nadrobić 
  (do astry czy kadeta)  
  
 
  
  
 
Przy okazji fajna rzecz ten fanklub dużo się można dowiedzieć o Pugach
 
  
  
 
Jak kupię to pewnie będę częstszym gościem
  
  
Jak ktoś ma do sprzedania lub namiar na dobry egzemplarz to będę wdzięczny za namiary
			
			
									
						
										
						Przy okazji fajna rzecz ten fanklub dużo się można dowiedzieć o Pugach
Jak kupię to pewnie będę częstszym gościem
Jak ktoś ma do sprzedania lub namiar na dobry egzemplarz to będę wdzięczny za namiary
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Re: Dzięki !!!!!!!
wozek pisze:dzięki z wszystkie opinie (nieukrywam pomogły) raczej się zdecydowałem 1,9 GTI (najwiekszy wpływ miały hamulce i możliwości silnika) co tam 20KM da sie nadrobić(do astry czy kadeta)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Przy okazji fajna rzecz ten fanklub dużo się można dowiedzieć o Pugach
![]()
![]()
![]()
Jak kupię to pewnie będę częstszym gościem![]()
![]()
Jak ktoś ma do sprzedania lub namiar na dobry egzemplarz to będę wdzięczny za namiary
mam do opchniecia w dobrym stanie 1.9 GTI za 8 tys...zapieprza jak dikie, nic nie grzebany grzeczny egzemplarz
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
