Strona 1 z 2

Pytanie odnosnie rallye i GT

: 22 lut śr, 2006 5:18 pm
autor: wojti
mam takie pytanie czy robil z was ktos cos takiego i czy da sie to zrobic a mianowicie:
chodzi mi o to ze chce kupic silnik od wersji GT (TU) i zalozyc glowice od
TU 2.4 (rallye) z dwoma gaznikami webera:) i teraz pytanie czy bez problemu to wszystko spasuje czy trzeba cos przerabiac a moze w ogole to nie podejdzie??
z gory dzieki pozdr:)

: 25 lut sob, 2006 3:27 pm
autor: lukasss
buuu cisza wojti nikt nie robi takiej giełdy jak ty. każdy jeździ tak ze silniki wytrzymują troche a nie 1 wypad i do wymiany noo jaki nerwosol zażyj to może spokojniej bedziesz jeździł a i motor dłużej wytrzyma! :wink:
bierz przykład ze mnie chociażby :wink:

: 26 lut ndz, 2006 12:44 pm
autor: wojti
wies co lukaassss i ty mnie jkeszce dolujesz wiesz co wstydzilbys sie:( mi tu chodzi o fachowa porade a ty sie nabijasz hehehehehe a jak tam twoja padlinka? to kiedy mnie pouczysz jezdzic tak aby moje motory wytrzymytwaly dlugo:)?? :)

: 26 lut ndz, 2006 12:57 pm
autor: lukasss
nono pojeździm tylko klucze kupie co żule ośiedlowi zaje..li z auta zebym "mały" remącik mugł zrobic i uruchomić padline heeh

: 27 lut pn, 2006 12:26 am
autor: Kaktus
Ogolnie silnik w Rallye to arcydzielo, i jak dasz glowice z rallye do silnika 1.4 to nie bedzie to samo. Rallye sie tak kreci bo jest naprawde starannie zrobiony. A czy glowica pasuje? nie wiem

: 27 lut pn, 2006 4:04 pm
autor: lukasss
kaktus a poza ogólnym stwierdzeniem : "Arcydzieło" wiadomo ci coś na temat tego motoru??(rallye) tylko nie pis zmi ze ma gaźniki hehe bo nie o to mi chodzi :).pozdrawiam.

: 27 lut pn, 2006 6:06 pm
autor: Kaktus
Silnik wykonany z duza precyzja, wieksza niz normalnie, wszystko super wywazone juz w fabryce, nie za duzy skok tloka, lepsze materialy niz w normalnych silnikach, to wszystko pozwolilo uzyskac tak duzo mocy z tak malego silnika.

: 27 lut pn, 2006 6:11 pm
autor: lukasss
:) to tak ogólnie a liczby?? to by mnie interesowało ? bardziej szczegółowe dane np: stopień spręząnia skok tłoka dane charakteryzyjące wałek-krzywki, fazy rozrzadu cuś takiego jak byś miał??? skrzynia-przęłozenie główne oraz pozostałe itp itd :) o gaźnikach tez by coś konkretnego sie zdało :)

: 27 lut pn, 2006 6:29 pm
autor: Kaktus
Rallye ma skok tloka 73,2mm i srednice tloka 75mm
Stopien sprezania 9.1:1 (te wartosc mozna smialo podniesc do 11:1)
Wazy 790kg

1.4 GT skok tloka ma 77mm, czyli wiekszy niz 1.6 gti, i srednice tloka 75mm
Stopien sprezania to 9.3:1
Wazy 820kg

Rallye na pewno ma lepsze walki rozrzadu, a i same materialy do wykonania np. walu korbowego czy korbowodow sa o niebo lepsze.

Innych danych nie znam.

: 27 lut pn, 2006 6:40 pm
autor: lukasss
a no własnie ze ciezko o te informacje, powiedz jeszcze jaki sposób mozna "śmiało" zwiększyć stopień spręzenia?? i jak to sie przełoży na osiagi; sprawność silnka, czy gra byłaby warta swieczki??

: 27 lut pn, 2006 6:41 pm
autor: Kaktus
planowanie glowicy - moc i moment wzrosnie w calym zakresie. Za duzy stopien = uzywanie dobrego paliwa, a czasami nawet w skrajnych przypdkach spalanie stukowe, ktore prowadzi do destrukcji silnika.

: 27 lut pn, 2006 6:46 pm
autor: lukasss
nono kaktuś wiem wiem takim laikiem do końca nie jestem, ale może ściśliej potrafiłbys okręślić ile można splanować ??? aby to jeśze jeździło o ile splanowana głowica potrzebowałaby dodatkowych oktanów aby zapobieżyć spalaniu stukowemu?? przypominam przy tym iż do rallye normalnie leje sie 98

: 27 lut pn, 2006 6:58 pm
autor: wojti
stopien sprezania hmm piszesz 9.1 : 1 mozna scislej? bo ostatnio ziomal mi mierzyl na jakims aparacie i wyszlo mi ze na cylindrach mam sprezanie cso kolo 9 i powiedzial ze to tragicznie i ze powinno byc cos kolo 12 czy my o tym samym mowimy!?? hehe:D:D

acha jsli chodzi o ten skok tloka te 3-4 milimetry robi straszna roznice tzn czy jst jakas mozliwosc ze zawory spotkaja sie z tlokami!?

hmmm a skok tloka np w 1.1?? tez sie rozni? bo ponoc rallye zrobili na bazie 1.1 a oto zrodlo : http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_205

: 27 lut pn, 2006 7:21 pm
autor: lukasss
o boże wojti padako skoktłoka to skok tłoka który odbywa sei w cylindrze he i zakładajac głowice od rallye nic i nie uderzy chyba ze wódka do głowy po robocie!!
ma wiekszys kok tłoka bo ma większą pojemnosć! poprostu a średnice tą samą.
a w cylindrać to ci zapewne ćiśnienie mierzył:)
a stopień sprężąnia z tego cow iem to stosunek komory spalania do walca cylindra no takze giełdy nie rób a zwiększajac spopień spręząnia o trzymujemy wieksze ciśnienie w cylindrach z tego co wiem jeślis ie myle to już całkiem zgłupiałem.

: 27 lut pn, 2006 9:35 pm
autor: Kaktus
Aby wiedziec ile mm splanowac musialbys to zmierzyc. Nie wiem ile max mozna taka glowice splanowac. Mysle ze 1mm to bez problemu. A 1mm to juz jest sporo.