wydech a moc !

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

wydech a moc !

Post autor: adidj »

mam pytanko na temat wydechu czy zalozenie samego tlumika koncowego jakiegos np REMUSA SEBRINGA lub podobnego daje jakis przyrost mocy ??? czy musze zmienic caly od poczatku silnika o wiekszej srednicy ?
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Mi sie zdaje ze cos tam mozna zyskac takim tlumikiem jesli on jest dedykowany do tego konkretnie silnika. Jak kupisz tlumik takiej firmy do swojego konkretnie silnika to przynajmniej jest mniejsza szansa ze on zadziala w druga strone (tzn. ze ci ujmie co nieco).
A swoja droga widziales ceny tlumikow koncowych remusa do 205-tek :?: :!: :cry:
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

nie nie widzialem ale nazwy firm podalem dla przykladu nie koniecznie kupie ktorys z wyzej wymienionych :( moze jakis inny tanszy
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

lukas

Post autor: lukas »

ale jak kupisz sobie taki wydech z tego linka co podales to bedzie on badziewnie wystawal, tak pod katem, mi osobiscie sie to bardzo nie podoba!!!
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

no wuasnie tez sie nad tym zastanawialem jak to bedzie po zalozeniu w razie czego bede szukal innego :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jesli chodzi o wydech to najwiecej daje inny kolektor wydechowy. Srodkowytlumik tez jest wazny , ten wlasnie zaraz za kolektorem , on jest opdpowiedzialny za cisnienie w wydechu, a ten koncowy to po to aby wyciszyc.
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

no w moim nie ma wogole srodkowego tlumika jest tylko kolektor pozniej dlugo dlugo nic i tlumik koncowy :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

A katalizator masz ?
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

no wuasnie nie ma ale podobno nie bylo orginalnie bo to rocznik 85'
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Tak jest seryjnie ?

Jesli nie , to radzilbym ci wsadzic ten srodkowy tlumik(najlepiej jakis sportowy :) , nie wiem jaki ;) ) i ewentualne z tylu wsadzic jakas przelotowke, np z fiata125 :) , albo wogule nic
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

eeee to jak ??? srodkowy tlumik jakis i co dluga rura do konca i jakas nasadka niklowana na koncu ???? prosze o wiecej szczegulow :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Srodkowa puszka z 106 rallye i pozniej rura
Archenar

Post autor: Archenar »

z tego co wiem to czysto przelotowe układy wydechowe stosuje się głównie na rajdach (najmniejsze opory spalin,więcej KM) ale za strasznie głośno !! na ulicy niebiescy zaraz by się przyczepili ... jeśli chodzi o tłumik środkowy to w starszych modelach go nie montowali..w Twoim przypadku dobrym rozwiązniem byłby kolektor 4-2-1 (drogi gadżet), strumienica, a na końcu dobry tłumik (zwracaj uwagę na opór wewnętrzny)..co do powiększania średnicy rur to trzymał bym się zasady iż nie więcej niż 20% orginalnej średnicy..jak się przesadzi to efekty są odwrotne do zamierzonych..

a teraz najmniej ciekawe podsumowanie: układ wydechowy to nie rura, ale skomplikowany układ w którym następują zjawiska falowe (spaliny nie lecą prosto ale odbijają się od ścianek wydechu) co może być przyczyną 'przytykania' a nawet powrotu spalin, gdy za robienie wydechu weźmie się amator..
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

A, teraz widze ze ty masz 1.1 , wiec nie weim jak powinien wygladac wydech w tym aucie, ja raczej pisalem o GTI ;)
ODPOWIEDZ