Rozbieralne są wszystkie

Tylko że oryginalnie we wszystkich 205 prócz niektórych GTi, są montowane przeguby trójramienne, a nie kulowe takie jak tu na foto..
To zdjęcie i rysunek pewnie są tylko poglądowe/uniwersalne, bo takich przegubów w dieselach nie było.
Przeguby trójramienne nie odłączają się tak od wałka na wieloklinie jak kulowe.
W tójramiennym sama wałek jest zakończony na stałe takim trójramieniem i tworzy istotny i zużywający się element całego przegubu.
Wymiana samej "czaszy" raczej mało pomoże.
Można rozpiąć je w tym miejscu ale tak naprawdę nie ma po co i nie trzeba tego robić nigdy!!
Przegub wewnętrzny natomiast to tylko kielich w który jest luźno wsadzona druga strona tego wałka - gdzie na jego końcu na wieloklinie założony jest taki "trójnik" .
Zdejmując tylko ten trójnik mamy fizycznie rozdzieloną półoś na:
1.przegub wewnętrzny (kielich i trójnik)
2.przegub zewnętrzny zespolony z wałkiem (czasza razem z wałkiem)
I w przypadku p205 wymiana przegubu zewnętrznego oznacza wymianę czaszy z wałkiem.
W handlu niestety bardzo rzadko trafiają się oddzielne przeguby tego typu, widziałem tylko raz i to do reno19.
90% rynku to kompletne regenerowane półosie z dwoma "nowymi" przegubami, gumami, i ceny nie są zaporowe bo już od ok 200pln
Taniej chyba nic nie wykombinujesz.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne