Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Darek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 mar ndz, 2005 6:14 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darek » 30 paź pn, 2006 11:02 am

u mnie tez wd40 na poczatku pomagalo:] ale nie ma co sie bawic.. cos ok 30 zł + chwila zabawy i problem z glowy na długo
Najszybszy junior w miescie!

ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy » 01 lis śr, 2006 8:23 pm

Bylem u innego mechanika w sprawie krzyzaka i powiedzialem mu, ze chodzi o ten w komorze silnika bez potrzeby wyjmowania calej kolumny. Powiedzial mi, ze to czy trzeba wyjac kolumne czy nie zalezy od tego jaki jest ten krzyzak, jak jest "zaklepany" czy cos w tym stylu (za wolno sluchalem i nie pamietam) to trzeba wyjac - 150 zł

Dopoki poruszam sie tylko w teorii ciezko mi sie polapac kto ma racje.
Napewno mamy takie same układy kierownicze ? (`91, 1.1 Look)

Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. » 01 lis śr, 2006 8:56 pm

wystarczy zdjac zabezpieczenie i odkrecic srubke przy maglownicy i wewnatrz bolidu odkrecic druga srubke na kolumne, nastepnie wyjac od komory silnika sobie ta 'pałke' z krzyzakiem i na stole porobic co trzeba...taka filozofia

ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy » 01 lis śr, 2006 9:30 pm

Ok MILO. bedzie na ciebie :P

A czy ktos mi moze powiedziec jaki to krzyzak, z tego co pamietam to gosc w sklepie napomnial 18 i 19 cokolwiek to znaczy :/

Ewentualnie kupie obydwa i niepotrzebny oddam po wymianie.

Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. » 02 lis czw, 2006 2:17 pm

w pugach 205 sa dwa rodzaje symetryczne (wszystkie 4 'koncowki' o identycznej srednicy - takie mailem u siebie w 1.9d) oraz asymetryczne (2 inne od drugich). Koszt 35zl. Ja kupowalem obydwa i ten asymatryczny gdzies mi lezy, jak bedzie Ci pasowal to oddam w przyzwoitej cenie ;-)

borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

WYMIANA KRZYRZAKA

Post autor: borek_wpr » 04 lis sob, 2006 9:36 am

Wtam Was.
Wymieniałem krzyżak w swoim JUNIORZE i jest ok.
Można to zrobić metodą młotkową, lecz wygodniej w imadle.
Potrzebne materiały:
1 Imadło warsztatowe
2 Nakrętka M20
3 Śruba M8x20
4 Mini przecinak (ze starego gwintownika M4)
Dla wygody zdemontowałem półkę od str. kierowcy bo łatwiej odkręcić
śrubę drugiego przegubu.A teraz po koleji.
Odkręcić śrubę z maglownicy i w kokpicie z drugiego krzyżaka.
Młotkiem zbić jarzmo krzyżaka z maglownicy i wysunąć wałek NADELA w
w str. silnika. Mój JUNIOR nie ma wspomagania więc jest luz w kom. silnika.
Między szczęki imadła włożyć - nakrętkę (otw. do łożyska), krzyżak i śrubę.
Zgniatać - a właściwie wyciskać miskę łożyska ok 3mm. Wyjąć wałek i usunąć wystającą miskę. Obrócić wałek o 180 st. i powtórzyć czynność. Podobnie postępujemy z pozostałymi dwoma miskami.
Jeśli mamy suwmiarkę to mierzymy średnice otworów obudowy.
Nazwijmy to osiami X i Y. U mnie był to krzyżak równoramienny.
Oś X fi 16mm i oś Y fi 16mm .Mogą być różnoramienne np. X 15 Y16. itp.
Jak nie mamy suwmiarki to zmierzą nam w sklepie. Cena krzyżaka
ok 30 zł a nowy wałek NADELA ponad 200zł,
Montaż:
Zdjąć miski z nowego przegubu .(Nie wysypać wałków)
Włożyć 1 miskę w obudowę ,włożyć krzyżak , włożyć 2 miskę.Delikatnie zaciskać w imadle i kontrolować osiowość łożysk i przegubu.Jeśli jest ok.
to prasujemy do oporu.Podobnie postępujemy z drugą stroną. Teraz należy wcisnąć łożyska głębiej ok. 1 mm(w imadle i łbem śruby do łożyska).Jeśli uważnie się przyjrzymy to widać dwa ślady zakucia łożyska.
Takie nacięcia dł.4mm szer. 0.8mm. Mini przecinakiem zrobić nacięcia tak aby odchylić nieco krawędz otworów(zabezpecza przed wypadnięciem łożyska) i po zabawie . Założyć ,skręcić i jazda próbna. Miłej pracy!!!
Grzesiek
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Post autor: szpadliszi » 28 wrz śr, 2016 1:47 pm

Panowie,
odkopie starucha - wymieniał ktoś krzyżak (lub kolumnę) od strony kierownicy?
U mnie ten przy maglownicy wygląda ok, a stuki i luz mam pod obudową kierownicy :(

Awatar użytkownika
kojot662
Junior
Posty: 279
Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
Posiadany PUG: 205 xs
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gorlice

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Post autor: kojot662 » 28 wrz śr, 2016 2:21 pm

Próbowałem to sam zrobić ale popsułem :-( . W zakładzie U mechanika wymiana Krzyżaka od kolumny kierowniczej kosztuje 50 zł . Nowe łożyska Krzyżaka , nasmarowane i całość pomalowana ne czarno.. wygląda i chodzi jak Nowe więc nie próbowałem się dalej bawić sam..

tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Post autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 11:06 am

miał ktoś doświadczenie z kolumn i maglem z 309 ?
wg netu magiel pasuje zamiennie 205 <-> 309, a jak z kolumną ?

kupiliśmy wczoraj kolejnego pyzia i w nim układ kierowniczy jest wzorowy

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Post autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 11:53 am

Magiel jest taki sam ale drążki kierownicze w 309 są około 1cm dłuższe. Kolumna kierownicza jest identyczna.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

Post autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 3:16 pm

drążki w 205 mam ok - czyli generalni P&P , pysznie :)
dzięki za info

ODPOWIEDZ