Strona 1 z 2

Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 17 maja śr, 2006 10:52 pm
autor: alexil
Dziś zdecydowałem się na wymianę krzyżaka gdyż jest na nim dość spory luz i średnio wygodnie się z tym jeździ. Pytałem w sklepie o taką część i pan pokazał mi tylko sam krzyżak-byłem pewien, że sprzedają cały komplet czyli to co idzie od pierwszego krzyżaka do samej maglownicy.
W związku z powyższym pytanie; dużo jest roboty z wymianą? Mógłby ktoś doświadczony w tych sprawach mnie oświecić jak się do tego zabrać?



Pozdrawiam

: 18 maja czw, 2006 10:05 am
autor: Dexter
Witam alexil ja wymienialem krzyzak... kosztowal mnie on okolo 40 zl (sam krzyzak) a wymiana tez nie za duzo...robilem pare pierdolek u mechanika i przy okazji krzyzak tez....

: 18 maja czw, 2006 11:28 am
autor: alexil
Miałem na myśli samodzielną wymianę. Nie chcę oddawać auta do mechanika, bo mam z tym przykre doświadczenia....


Pozdrawiam

: 04 lip wt, 2006 4:05 pm
autor: dvfilm
Dexter pisze:Witam alexil ja wymienialem krzyzak... kosztowal mnie on okolo 40 zl (sam krzyzak) a wymiana tez nie za duzo...robilem pare pierdolek u mechanika i przy okazji krzyzak tez....
możesz napisać jaki krzyżak zastosowałeś, od jakiego modelu innego auta pasuje , mam ten sam problem i na szrotach nie ma co liczyć na taką część,
w sklepach tez kapa , a serwis jest za drogi 200zł za to chce

: 04 lip wt, 2006 4:49 pm
autor: szmergiel
ja kupiłem cały przegłub <używka>, w sumie nie wiem czy to orginalnie jest rozbieralnie. w sklepie też mnie częstowali samym krzyzakiem za 20 zł <"tylko se pan rozwierci milimetr">. mnie zajęło to 30 minut <mam kanał>.

: 04 lip wt, 2006 4:54 pm
autor: samer
Polecam pojechac do jakiegos warsztatu z prasa hydrauliczna. Z samym nowym krzyzakiem i calym przeglubem.

Pozdro

: 04 lip wt, 2006 6:38 pm
autor: Banita
tylko pamietajcie, ze sa 2 rodzaje krzyzakow -symetryczne i niesymetryczne, wiec trzeba uwazac co sie kupuje (w symetrycznych 4 strony sa takie same, a w niesymetrycznym 2 inne i 2 inne)

: 05 lip śr, 2006 2:23 pm
autor: dvfilm
krzyżak pasuje od Fiata 125p i Poldzia , od układu kierowniczego , rozwiązanie podobne do tego z peugeota

problem z tym że częsci tej do poldzia nie można prawie w cale dostać, nie mają w żadnym sklepie moto

Dodano po 2 godzinach 21 minutach:

krzyżak można sobie zamówić

tel 032 472 13 09 sklep : od 9'' do 17''
Giełda Giiwice : BOX 43
35zł + wysyłka

sam zamówiłem , nareszczie problemy z prowadzeniem znikną

: 29 paź ndz, 2006 1:21 am
autor: ZyŁy
Mechanik mi powiedzial, ze tego krzyzaka samego nie wymontuje i ze musze kupic ten caly element z krzyzakiem (ponad 200 zł), sam krzyzak kosztuje 33 zł i sa dwa rodzaje.
Inny mechanik zawolal mi 120 zł za wymiane i twierdzi ze musi wyjac caly uklad kierowniczy. W ktoryms poscie wyczytalem, ze wymiana jest prosta, w innym, ze mozolna i trudna, jeszcze w innym, ze kosztuje 50 zl. Rozbieznosci sa, wiec prosze o wypowiedzenie sie osob ktore maja juz to za soba, Jaki koszt, itd. itp.

Czy krzyzak to jest to samo co przegub elastyczny ? Pytam, bo o czyms takim jest w podreczniku "AUTO" i wynika z niego ze nie trzeba wcale wyjmowac calego ukladu.
W poniedzialek spytam jeszcze innego mechanika o jego stosunek :D

: 29 paź ndz, 2006 6:41 pm
autor: samer
Mowisz o przegubie (krzyzaku) w komorze silnia, czy tym w aucie ;). W 205 kolumna kierownicza ma dwa przelamania. Przy wymianie tego przy przekladni kierowniczej (w komorze silnika) nie trzeba demontowac calej kolumny. Inaczej wyglada sprawa z krzyzakiem przy kierownicy (w kabinie auta), trzeba demontowac cala kolumne.

Z doswiadczenia moge powiedziec ze raczej zuzywaja sie te przy przekladni kierowniczej i demontarz przeglubu zajmuje okolo 20min, wymiana krzyzaka tez okolo 20 min.

Pozdrawiam

: 29 paź ndz, 2006 10:03 pm
autor: MistrzuGT
dokladnie -ok 20min
A mam cala ta czesc lacznie z kolumna kierownicza do sprzedania -czyli ten element ktory wchodzi z jednej strony do przekladni kierowniczej i do kabiny z krzyzakami w bdb stanie
Jak cos to na PW
Sorry za OT :P

: 30 paź pn, 2006 12:47 am
autor: ZyŁy
Miód dla moich oczu :D
To właśnie chciałem przeczytać. Chcą mnie orżnąć. Buraki nie mechaniki :D
Tak , chodzi o ten krzyżak w komorze silnika.

Wam zajęła 20 min. za pierwszy razem ? Nic tam sie nie wyrabia, normalnie bedzię pasować ?

: 30 paź pn, 2006 2:32 am
autor: MistrzuGT
za pierwszym razem zajelo wlasnie kolesiowi 20 min,z tym ze on swoja glowe w aucie wszedzie wcisnie... :P Normalnie bedzie pasowac pod warunkiem,ze kupisz odpowienia czesc :P
Z tego co mi wiadomo jest troche to inne w wersji ze wspomaganiem i chyba sa 2 rodzaje w wersji bez-z tego co ja doswiadczylem :P

: 30 paź pn, 2006 9:55 am
autor: Darek
ja sam wymienilem krzyzak:] faktycznie chwila roboty..
najpierz zdjalem ten element gdzie krzyzak siedzi, pozniej zeby go wyjac(nie mialem zadnego sciagacza ) uzylem metody młotkowej.. nastepnie wystarczy go zmierzyc bo tak jak ktos juz powiedzial jest kilka rozmiarów.. no i na koniec na odwrot metoda młotkowa i siedzi na miejscu;)

: 30 paź pn, 2006 10:00 am
autor: b182
U mnie jest tez zurzyty chyba bo jak wykonuje na postoju delikatne ruchy kierownica to jest luz a potem jakby na chwile czuc takie jakby cos przytrzymało i nagle puszcza i kółko sie kreci. Tak jakby juz był zatarty. Dałem wd 40 i chwile było dobrze ale juz nie jest. :(