Post
autor: aule » 18 sie pt, 2006 11:28 pm
Koledzy widzę, że aby rozwiać wątpliwości należy przytoczyć fachowe opracowanie problemu.
Zacięgnięte z prezentacji :"Układy zasilania silników spalinowych"
-podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wykorzystujący podciśnienie panujące w przewodzie dolotowym, służy do samoczynnego przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika, a niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego,
-działa w przy małych i średnich prędkościach obrotowych i częściowym otwarciu przepustnicy, gdy podawana mieszanka staje się uboższa i z tego powodu mniej podatna na zapłon. Zapalenie jej płomieniem wymaga dłuższego czasu, co powoduje, że chwila zapłonu musi występować wcześniej niż dla pełnego obciążenia (przy tej samej prędkości obrotowej),
- właściwy dobór wyprzedzenia zapłonu przynosi zwiększenie mocy, oszczędne zużycie paliwa i zmniejszoną toksyczność spalin;
-cięgło sztywne 5 jest umocowane z jednej strony do ruchomej płytki przerywacza 6, a z drugiej do przepony 3, zaciśniętej w obudowie regulatora 4,
- przepona 3 jest dociskana z drugiej strony przez sprężynę powrotną 2. Wewnętrzna szczelna przestrzeń między przeponą a obudową jest połączona przewodem podciśnieniowym 1 z gaźnikiem, a zewnętrzna od strony przerywacza z atmosferą,
-kiedy silnik nie pracuje lub pracuje na biegu jałowym (a), wówczas podciśnienie nad przepustnicą jest niewielkie i sprężyna pozostaje w spoczynku.
-podczas pracy silnika z częściowo uchyloną przepustnicą (b), otwór przewodu podciśnieniowego znajduje się w strefie wysokiego podciśnienia. Zwiększa się różnica ciśnień działających na przeponę, która pokonując siłę sprężyny pociąga cięgłem 5 płytkę przerywacza przeciwnie do obrotu wałka rozdzielacza 7. W wyniku tego następuje przyspieszenie zapłonu.
-wraz ze zbliżaniem się przepustnicy do całkowitego otwarcia przelotu gaźnika (c) podciśnienie w przewodzie 1 obniża się, i sprężyna powrotna 2 rozpręża się odpychając przeponę, a ta z kolei cięgłem 5 obraca podstawę przerywacza zmniejszając kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy całkowitym otwarciu przepustnicy regulator jest praktycznie nieczynny Wyprzedzenie zapłonu wywoływane przez regulator podciśnieniowy i realizowane przez regulator odśrodkowy dodają się do siebie.
pozdrawiam
-
Załączniki
-

- Zasada działania podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu:
a - praca silnika na biegu jałowym, b - praca silnika z częściowym obciążeniem. c-praca silnika z pełnym obciążeniem
1 - przewód podciśnieniowy, 2 - sprężyna powrotna przepony, 3- przep - Modol.jpg (54.52 KiB) Przejrzano 20382 razy