Strona 1 z 3
Hamulce-tył.
: 09 wrz sob, 2006 1:50 pm
autor: zbinxxx
Witam! Na wstepie podam ze jestem początkowym kierowcą i wraz z ojcem (mechanik wychowany na 126p

) posiadamy 205 1.9D.
Problem jest taki. Koła z tyłu wogóle sie nie blokują. Tzn po maxymalnym nacisnieciu pedała mozna (na lewarku) przekręcać kołem.
-Bębny sa okey. (2 grube, jednen zapasowy toczony ostatnio)
-Okładziny sa grube ale to dlatego ze hamulce nie funkcjhonuja prawie.
-Cylinderki... nie mam pojęcia ... przy nacisnieciu pracują niby ale ciła jest znikoma tak jak cisnienie płynu hamulcowego przy odpowietrzaniu
płyn hamulcowy przy ostatnich 3 dniach roboty juz chyba ze 3 razy zmieniony wiec tez okey.
- z tego wszystkiego pompa hamulcowa nowa.
2 lata temu była zmieniana belka tylnia z całym sprzetem czyli bebny itp.
Jakies sugestie...
Czekam na szybkie rady bo do 15 przeglą ;/
P.S Hamulce zawsze sie robiło przed przegladami.. fakt nie były takie zylety ale hamowały na piasku bez proiblemu a teraz taka lipa ze szok.

: 09 wrz sob, 2006 1:55 pm
autor: Banita
zapchane przewody metalowe lub cylinderki juz szlag trafil
: 09 wrz sob, 2006 2:09 pm
autor: zbinxxx
Peugeocik ma juz z 14 lat ... te przewody moga sie zapchac i jenakowo oby dwa? ;/ Hmm cylinderki ... da sie je jakos sprawdzic zrenegerowac czy cos... a po za tym cos czytałem o jakis innych systemach hamuców?
: 09 wrz sob, 2006 3:24 pm
autor: skola
cylinderki do wymiany ...sztuka 70 zl
ostatnio wymienialem przewody hamulcowe tylne gietkie i metalowe + cyliinderki

polecam wymienic bo te z tylu pewnie juz pordzewialy i to grubo

: 09 wrz sob, 2006 4:18 pm
autor: zbinxxx
Sęk w tym ze prawy jak rozebralismy z ojcem pluł płyn hamulcowy a nie zasysyał. Wymienilismy to ze srodka z tego z starej ośki i jest szczelny to raz zardzewiały na tych tłoczkach tez nie... no sam nie wiem. A te gietkie przewody co to jest dokładniej? Ile kosztuje na tył.
Skola a ty miałes słabe cisnienie przed wymiana czy jak bo nie wiem jaki efekt ci to dało.

: 09 wrz sob, 2006 4:51 pm
autor: Banita
z tylu nie ma gietkich
: 09 wrz sob, 2006 5:02 pm
autor: zbinxxx
Ale moment pordzewiały przewody czy o cylinderki kaman? Wiec jak ktos wymieniał przewody i dało to jakis efekt konkretne pytanko... ojciec juz szaleje z rozkminy ... 95 zeta pooszło na pompe niepotrzebnie...;/
: 09 wrz sob, 2006 5:14 pm
autor: Banita
Zeby zdjac cylinderki trzeba odkrecic przewody, a one potrafia tak zardzewiec, ze sie ukreca i odpadna. Prawdopodobienstwo, ze to przewody sa zapchane jest bardzo nikle -za duze swiatlo przewodu, alepotrafia sie rozpasc w rekach -szczegolnie gdy sa stalowe, a nie miedziane
: 09 wrz sob, 2006 5:22 pm
autor: zbinxxx
mi chodziło o rdzewienie od srodka czyli jak mówj ojciec twierdzi to nei przewody. 205 nie ma jakiejs wrodzonej wady ze choruje na słabe heble z tyłu? A sam sylinderek moze byc jakos sle złozony? bo tez watpie.. wiedz gdzie moze ginąc cisnienie ;/ z przodu gitara jest oczywiscie..;/
: 09 wrz sob, 2006 6:10 pm
autor: Banita
nie ginie cisnienie, tylko jest blokowane -prawdopodobnie przez regulator w cylinderku
: 09 wrz sob, 2006 6:12 pm
autor: zbinxxx
Na jakiej zasadzie działa takowy regulator, zebym przy rozebraniu wiedział czy sie nada do czegos..;/

: 09 wrz sob, 2006 8:34 pm
autor: woocash
z tymi hamulcami z tyłu, jako chorobą 205 to tez sie nasłuchałem...
no i wydaje mi się (wiem:P) że giętkie są też z tyłu... przeca łączą sztywne długie, idące z pompy, ze sztywnymi na wahaczach, inaczej... sie nie da

: 09 wrz sob, 2006 8:43 pm
autor: chainsaw
A co jesli tylnie koła ciezko sie obracaja,podniosłem tył i chcac obrocic koło trzeba dosc troche siły ??
: 09 wrz sob, 2006 8:46 pm
autor: Banita
woocash pisze:z tymi hamulcami z tyłu, jako chorobą 205 to tez sie nasłuchałem...
no i wydaje mi się (wiem:P) że giętkie są też z tyłu... przeca łączą sztywne długie, idące z pompy, ze sztywnymi na wahaczach, inaczej... sie nie da

fakt -"nad" belka, ale w przeciwienstwie do grzejacych sie przednich raczej sie nie zapychaja
: 09 wrz sob, 2006 9:40 pm
autor: woocash
A co jesli tylnie koła ciezko sie obracaja,podniosłem tył i chcac obrocic koło trzeba dosc troche siły ??
może linka ręcznego za mocno podciągnięta.. albo nawaliła samoregulacja (ale.. ja mówię o bębnach

)