Pytanie o zegary do 1.8 D

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
toya
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 29 wrz pt, 2006 11:00 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 GRD 1.8D
Numer Gadu-gadu: 1498893
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Pytanie o zegary do 1.8 D

Post autor: toya »

Chciałabym zamontować w swoim samochodzie obrotomierz. Znalazłam na allegro licznik z 309, który podobno pasuje też do 205
http://allegro.pl/item130832948__peugot ... stka_.html

Czy da się go zamontować w 205 1,8 D z 1984 roku?
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

Jeśli wymienisz daszek to na pewno tak, ale podłączenie obrotomierza to już zupełnie inna para kaloszy....ale cóż , do odważnych świat należy
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

tylko ze to sa zegary do benzyny :roll:
wiec mozliwe ze obrotomierz bedzie wymagac wymiany skali
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

daruj sobie zabawe, poszukaj licznika od diesla (skala obrotki konczy sie na 6k obr/min)
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

moralez pisze:tylko ze to sa zegary do benzyny :roll:
wiec mozliwe ze obrotomierz bedzie wymagac wymiany skali
Wymiana skali to polowa problemu dopiero :)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
toya
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 29 wrz pt, 2006 11:00 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 GRD 1.8D
Numer Gadu-gadu: 1498893
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: toya »

Ok, wiec bede szukac zegarow do diesla.
Dzieki za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

a jesli podlaczyc sygnal do obrotomierza z czujnika gmp to nie bedzie robic ?
przeciez czy diesel czy benzyna to przykladowe 2000 obr/min jest takie samo 8)
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

NA bank nie bedzie to dzialac. Trzebaby znalesc w dieslu zrodli impulsow +12V zaleznych od obrotow silnika, a to nie takie proste :)

W dieslu obrotka jest "zasilana" wlasnie z czujnika GMP z tym ze przeciwnie niz benzyniak, na obrotomierz podawana jest masa, a nie +12V. Pozatym w benzynie poprostu leca impulsy +12V, a w dieslu bedize inna bajka.. GMP to cewka, wiec nie podaje impulsow, tylko zmienia sie jej indukcyjnosc zalezni od obrotów...

Zdecydowanie szukaj obrotki od diesla, sam licznik mozesz wykorzystac od benzyniaka bo poza obrotka nie ma roznic, a bebechy obrotomierza mozesz zalozyc od innego diesla, tylko najlepiej pugota czy cytryny, tam gdzie obrotka podlaczona jest pod GMP, a nie jak np. w VW pod alternator.

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Pagi: Wiesz jak wyglądają impulsy czy wogóle sygnał na tej kostce GMP i jak się on zmienia w zależności od obrotów ?
Myśle o zrobieniu obrotka na mikroprocesorku + wyświetlacz LCD ;).
Wolałbym jednak wiedzieć jak liczyć te obroty, bo w beznynce jest to proste.
Czy bieg jałowy to będzie ok 1000obr/min w dieslu 1,8 ?
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

http://www.allegro.pl/item131309111_lic ... en_bx.html

Ten bedzie idealny, jak Ci odpowiada taki design ;] Aha - to niebieskie na okolo mozna sciagnac ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

domel pisze:Pagi: Wiesz jak wyglądają impulsy czy wogóle sygnał na tej kostce GMP i jak się on zmienia w zależności od obrotów ?
Myśle o zrobieniu obrotka na mikroprocesorku + wyświetlacz LCD ;).
Wolałbym jednak wiedzieć jak liczyć te obroty, bo w beznynce jest to proste.
Czy bieg jałowy to będzie ok 1000obr/min w dieslu 1,8 ?
Wiesz, do tego to przydalby sie oscyloskop... nie zastanawialem sie nigdy jak to dziala, gdyz podlaczylem obrotke i dzialala, wiec nie wnikalem...
Wydaje mi sie, poniewaz czujnik jest cewka, ze impulsy nie sa zero-jedynkowe, tylko co obrot zmienia sie impedancja cewki... Ew biorac pod uwage ze to jednak sie kreci dosc szybko, uwzgledniajac bezwladnosc obrotomierza, to z jego punktu widzenia moze poprostu impedancja rosnie i maleje w zaleznosci od obrotów...

To takie moje teoretyzowanie...

JA na wolnych obrotach wskazowke mam nieco ponizej tysiąca, na oko tak okolo 800rpm.

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Właśnie będę załatwiał fajny oscyloskop cyfrowy :)
Myśle, że skoro jest tam cewka i indukuje się prąd jest mniej więcej przemienny (pewnie podobny do sinusa jak w generatorach). Przy wzroście obrotów napewno zmienia się częstostliwość, podejrzewam, że w pewnym zakresie też napięcie (amplituda )
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Kombinuj, jak bedziesz mial wyniki to podziel sie :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Lisu
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 07 paź sob, 2006 11:08 pm

Post autor: Lisu »

Mam pomysł. może troche głupi.

A jak by podłączyć rozdzielacz zapłonu w jakieś miejsce. (oczywiście chodzi mi o silnik diesela). tak aby liczba impulsów sie zgadzała. do tego jakąć cewke i kabelek to obrotka. :?
Peugeot 1.8 D '87
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

taaa... albo wsadzisz benzyne zamiast diesla, wtedy tez zadziala ci obrotka :P
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
ODPOWIEDZ