Remont silnika - duży czy tylko mały problem
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Remont silnika - duży czy tylko mały problem
Witam
Mam zamiar zając się moim silnikiem. W pierwszej wersji będzie do wymiany uszczelka pod głowicą, rozrząd i naprawiona pompa wody bo się strasznie leje jak jest silnik zimny i się dopiero rozgrzewa. Głowica oczywiście będzie szła do zakładu, który ją splanuje dotrze zawory i wymieni uszczelniacze.
Przy okazji ponownie zdejmą skrzynię bo się uszczelnienie przy wałku napędowym rozeszło i mi olej ucieka.
Z tym myślę dam sobie radę. Mam do dyspozycji nie ogrzewany garaż bez światła i kilka bloczków do podniesienia auta.
Ale zastanawiam sie czy jak już nie będzie to ruszone to czy nie zabrać się za wymieną wszystkich panewek pierścieni i uszczelnień wału korbowego. Strasznie coś stuka na wolnych obrotach. Ostatnio się mnie koleś na parkingu spytał czy to diesel a przecież to benzyna jest wec coś tam jest walnięte i nie wiem co.
Zastanawiam się nad takimi sprawami:
1. ile dodatkowo czasu może to zając.
2. czy muszę wyrównywać (przeszlifować w zakładzie) tuleje czu jak wsadzę nowe pierścienie to się dotrze samo.
3. czy bedzie konieczne wyjmowanie tulei i wymiana ich uszczelnień
4. no i ile takie zabawy moga kosztować (koszt panewek, uszczelnień i czego tam jeszcze potrzeba bo nie wiem)
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Mam zamiar zając się moim silnikiem. W pierwszej wersji będzie do wymiany uszczelka pod głowicą, rozrząd i naprawiona pompa wody bo się strasznie leje jak jest silnik zimny i się dopiero rozgrzewa. Głowica oczywiście będzie szła do zakładu, który ją splanuje dotrze zawory i wymieni uszczelniacze.
Przy okazji ponownie zdejmą skrzynię bo się uszczelnienie przy wałku napędowym rozeszło i mi olej ucieka.
Z tym myślę dam sobie radę. Mam do dyspozycji nie ogrzewany garaż bez światła i kilka bloczków do podniesienia auta.
Ale zastanawiam sie czy jak już nie będzie to ruszone to czy nie zabrać się za wymieną wszystkich panewek pierścieni i uszczelnień wału korbowego. Strasznie coś stuka na wolnych obrotach. Ostatnio się mnie koleś na parkingu spytał czy to diesel a przecież to benzyna jest wec coś tam jest walnięte i nie wiem co.
Zastanawiam się nad takimi sprawami:
1. ile dodatkowo czasu może to zając.
2. czy muszę wyrównywać (przeszlifować w zakładzie) tuleje czu jak wsadzę nowe pierścienie to się dotrze samo.
3. czy bedzie konieczne wyjmowanie tulei i wymiana ich uszczelnień
4. no i ile takie zabawy moga kosztować (koszt panewek, uszczelnień i czego tam jeszcze potrzeba bo nie wiem)
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
Jesli tuleje nie sa zjechane to wymiana pierscieni wystarczy, na poczatku moze lekko olejem dymic ale sie ułoża i bedzie dobrze. Panewki to koszt (u mnie w gorlicach)
-korbowodowe 77 zł
- główne 100 zł
Ja tez bede robił pewnie wymiane panewek ale chyba tylko korbowodowych.
wiesz wszystko zalezy czy wał jest mocno zrysowany. Jesli tak trzeba szlifowac jesli nie to nominalne panewki chyba wsytarcza. Tez mi wstyd jak panewki klepia na goracym silniku i faktycznie brzmi to jak diesel
.
-korbowodowe 77 zł
- główne 100 zł
Ja tez bede robił pewnie wymiane panewek ale chyba tylko korbowodowych.
wiesz wszystko zalezy czy wał jest mocno zrysowany. Jesli tak trzeba szlifowac jesli nie to nominalne panewki chyba wsytarcza. Tez mi wstyd jak panewki klepia na goracym silniku i faktycznie brzmi to jak diesel

Pug sprzedany
- smug
- Uzalezniony
- Posty: 551
- Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice
U mnie jest to samo.I mysle ze zanlazlo by sie jeszcze kilkanascie innych osob,ktore nic sobie z tego nie beda robic
Zreszta ja sam nie jestem do konca przekonany czy to panewki.
A wyciagac skrzynie bez kanalu to troszke dupiato.Bez switla i w zimnie....
Chociaz narazie pogoda dopicuje(odpukac).
Jesli chodzi o glowice to mozesz sobie sam bez wiekszych problemow wymienic uszczelniacze i dotrzec zaworki jesli gniazda sa ok.
Mi gosciu w krakowie powiedzial cos okolo 350 zl za zrobienie glowicy.Niestety nie moglem znalesc do niego nr.
Pozdro i powodzenia.
Znalazlem ten nr do goscia.Jak bedziesz chcial to dam Ci na zlocie

A wyciagac skrzynie bez kanalu to troszke dupiato.Bez switla i w zimnie....
Chociaz narazie pogoda dopicuje(odpukac).
Jesli chodzi o glowice to mozesz sobie sam bez wiekszych problemow wymienic uszczelniacze i dotrzec zaworki jesli gniazda sa ok.
Mi gosciu w krakowie powiedzial cos okolo 350 zl za zrobienie glowicy.Niestety nie moglem znalesc do niego nr.
Pozdro i powodzenia.
Znalazlem ten nr do goscia.Jak bedziesz chcial to dam Ci na zlocie
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
No ja wiem ze u mnie to panewki bo jak jest silnik zimny (olej zimny )to ma dobre cisnienie ale po rozgrzaniu cisnienie znika i panewki klepia. Poza tym jak rozebrałem miske oleju to ruszałem korbowodami i był malutki luz wał-panewka. Zaryzykuje i kupie nominały i wrzuce. I tak mu nie zaszkodze bardziej a moze obejdzie sie bez szlifu.
Jak bedzie zrobione to dam znac jak jest:D
Jak bedzie zrobione to dam znac jak jest:D
Pug sprzedany
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Przede wszystkim to musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak chcesz ten silnik zreanimować: na chwilę czy na dłuższy czas.
Jak na dłużej to dałbym go komuś z doświadczeniem żeby wszystko sprawdził i porządnie poskładał. Wyjdzie drożej ale bedziesz miał pewność że wszystko jest ok.
A nie zastanawiałeś się nad wymianą silnika? 1,1 w dobrym stanie kupisz za około 500zł.
Jak na dłużej to dałbym go komuś z doświadczeniem żeby wszystko sprawdził i porządnie poskładał. Wyjdzie drożej ale bedziesz miał pewność że wszystko jest ok.
A nie zastanawiałeś się nad wymianą silnika? 1,1 w dobrym stanie kupisz za około 500zł.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
@ 205Mi16 co oznacza w robrym stanie? Jak masz pewniaka to możę bym się skusił ale tu dochodzi jeszcze czy to gaźnk czy wtrysk bo jak wtrysk to odpada bo mam gaz założony pod gaźnik.
Ale jeżeli byłby to silnik ze zrobionym tym co chcę sam porobić:
rozrząd pompa wody cała głowica uszczelka pod nią.....
Mam jeszcze chwile bo do końca miesiąca musze podjąc decyzje.
Ale jeżeli byłby to silnik ze zrobionym tym co chcę sam porobić:
rozrząd pompa wody cała głowica uszczelka pod nią.....
Mam jeszcze chwile bo do końca miesiąca musze podjąc decyzje.
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Nie mam nic na oku ale jakieś 3 miesiące temu znalazłem 1,1 i to w Krakowie za 600 ze skrzynią w stanie bdb po 120tkm. Jak poszukasz to znajdziesz. Co do gaźnika/ wtrysku to najwyżej przełożysz sobie kolektor.
Pewniaka 100% to musisz sam sobie zrobić - może nie dosłownie bo głowicę polecam oddać do warsztatu.
Remont 1,1 u mojego kumpla zamknął się w okoo 1000pln. Było robione: pierścienie, panewki i szlif wału, głowica i sprzęgło. Rozrząd, uszczelka pod głową, olej i filtry to sprawa oczywista.
Pewniaka 100% to musisz sam sobie zrobić - może nie dosłownie bo głowicę polecam oddać do warsztatu.
Remont 1,1 u mojego kumpla zamknął się w okoo 1000pln. Było robione: pierścienie, panewki i szlif wału, głowica i sprzęgło. Rozrząd, uszczelka pod głową, olej i filtry to sprawa oczywista.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1000pln to za same części czy z roboczną?? Bo jak z robocizną to gdzie takie remonty robią i ile to trwa? Bo tyle bym miał na remont.
Ja ma sprzęgło zrobione, tylko uszczelnienie przy wałku napędowym przy skrzyni nie trzyma. no i trzeba pompę wody wymienić.
A w głowicy uszczelniacze zaworów jeszcze no chyba że pisząc "głowica" masz na myśli docieranie zaworów uszczelniacze planowanie i korekta gniazd zaworowych.
Ja ma sprzęgło zrobione, tylko uszczelnienie przy wałku napędowym przy skrzyni nie trzyma. no i trzeba pompę wody wymienić.
A w głowicy uszczelniacze zaworów jeszcze no chyba że pisząc "głowica" masz na myśli docieranie zaworów uszczelniacze planowanie i korekta gniazd zaworowych.
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Głowica oznacza: uszczelniacze, gniazda i zawory szlifnięte jak trzeba i dotarte, planowanie.
1000pln części i robocizna. U Ciebie wyjdzie pewnie podobnie bo pompa częściowo zastąpi sprzęgło.
Trwa to około 3 dni - na forum w dziale warsztaty dałem namiar na warsztat na ul Krzywdy. Generalnie gość jest zarobiony ale jak się umówisz z tygodniowym wyprzedzeniem to termin znajdzie.
1000pln części i robocizna. U Ciebie wyjdzie pewnie podobnie bo pompa częściowo zastąpi sprzęgło.
Trwa to około 3 dni - na forum w dziale warsztaty dałem namiar na warsztat na ul Krzywdy. Generalnie gość jest zarobiony ale jak się umówisz z tygodniowym wyprzedzeniem to termin znajdzie.