Strona 1 z 4

Remont silnika - duży czy tylko mały problem

: 07 paź sob, 2006 9:13 am
autor: aule
Witam

Mam zamiar zając się moim silnikiem. W pierwszej wersji będzie do wymiany uszczelka pod głowicą, rozrząd i naprawiona pompa wody bo się strasznie leje jak jest silnik zimny i się dopiero rozgrzewa. Głowica oczywiście będzie szła do zakładu, który ją splanuje dotrze zawory i wymieni uszczelniacze.
Przy okazji ponownie zdejmą skrzynię bo się uszczelnienie przy wałku napędowym rozeszło i mi olej ucieka.

Z tym myślę dam sobie radę. Mam do dyspozycji nie ogrzewany garaż bez światła i kilka bloczków do podniesienia auta.

Ale zastanawiam sie czy jak już nie będzie to ruszone to czy nie zabrać się za wymieną wszystkich panewek pierścieni i uszczelnień wału korbowego. Strasznie coś stuka na wolnych obrotach. Ostatnio się mnie koleś na parkingu spytał czy to diesel a przecież to benzyna jest wec coś tam jest walnięte i nie wiem co.

Zastanawiam się nad takimi sprawami:
1. ile dodatkowo czasu może to zając.
2. czy muszę wyrównywać (przeszlifować w zakładzie) tuleje czu jak wsadzę nowe pierścienie to się dotrze samo.
3. czy bedzie konieczne wyjmowanie tulei i wymiana ich uszczelnień
4. no i ile takie zabawy moga kosztować (koszt panewek, uszczelnień i czego tam jeszcze potrzeba bo nie wiem)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

: 07 paź sob, 2006 10:23 am
autor: b182
Jesli tuleje nie sa zjechane to wymiana pierscieni wystarczy, na poczatku moze lekko olejem dymic ale sie ułoża i bedzie dobrze. Panewki to koszt (u mnie w gorlicach)
-korbowodowe 77 zł
- główne 100 zł
Ja tez bede robił pewnie wymiane panewek ale chyba tylko korbowodowych.
wiesz wszystko zalezy czy wał jest mocno zrysowany. Jesli tak trzeba szlifowac jesli nie to nominalne panewki chyba wsytarcza. Tez mi wstyd jak panewki klepia na goracym silniku i faktycznie brzmi to jak diesel :D.

: 07 paź sob, 2006 10:35 am
autor: smug
U mnie jest to samo.I mysle ze zanlazlo by sie jeszcze kilkanascie innych osob,ktore nic sobie z tego nie beda robic :P Zreszta ja sam nie jestem do konca przekonany czy to panewki.
A wyciagac skrzynie bez kanalu to troszke dupiato.Bez switla i w zimnie....
Chociaz narazie pogoda dopicuje(odpukac).
Jesli chodzi o glowice to mozesz sobie sam bez wiekszych problemow wymienic uszczelniacze i dotrzec zaworki jesli gniazda sa ok.
Mi gosciu w krakowie powiedzial cos okolo 350 zl za zrobienie glowicy.Niestety nie moglem znalesc do niego nr.
Pozdro i powodzenia.
Znalazlem ten nr do goscia.Jak bedziesz chcial to dam Ci na zlocie

: 07 paź sob, 2006 3:37 pm
autor: b182
No ja wiem ze u mnie to panewki bo jak jest silnik zimny (olej zimny )to ma dobre cisnienie ale po rozgrzaniu cisnienie znika i panewki klepia. Poza tym jak rozebrałem miske oleju to ruszałem korbowodami i był malutki luz wał-panewka. Zaryzykuje i kupie nominały i wrzuce. I tak mu nie zaszkodze bardziej a moze obejdzie sie bez szlifu.
Jak bedzie zrobione to dam znac jak jest:D

: 08 paź ndz, 2006 10:47 am
autor: moralez
nie ryzykuj tylko jak juz bedziesz to robic wez suwmiarke i pomierz....

: 08 paź ndz, 2006 12:51 pm
autor: 205MI16
Przede wszystkim to musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak chcesz ten silnik zreanimować: na chwilę czy na dłuższy czas.
Jak na dłużej to dałbym go komuś z doświadczeniem żeby wszystko sprawdził i porządnie poskładał. Wyjdzie drożej ale bedziesz miał pewność że wszystko jest ok.
A nie zastanawiałeś się nad wymianą silnika? 1,1 w dobrym stanie kupisz za około 500zł.

: 08 paź ndz, 2006 2:12 pm
autor: b182
Ja mam 1.6 gti więc raczej 1.1 nie wchodzi w rachube :D Kupie panewki i rozkrece korbowody posprawdzam czy wał równiutki nie porysowany i ew. założe panewki. Jak porysowany to chyba jednak kupie inny silnik tyle ze 1.9.

: 08 paź ndz, 2006 6:30 pm
autor: Banita
b182 pisze:Ja mam 1.6 gti więc raczej 1.1 nie wchodzi w rachube :D Kupie panewki i rozkrece korbowody posprawdzam czy wał równiutki nie porysowany i ew. założe panewki. Jak porysowany to chyba jednak kupie inny silnik tyle ze 1.9.
ty zakladales temat? :roll:

: 08 paź ndz, 2006 6:32 pm
autor: b182
ja pierd..... 8)7 :|

: 08 paź ndz, 2006 6:36 pm
autor: aule
@ 205Mi16 co oznacza w robrym stanie? Jak masz pewniaka to możę bym się skusił ale tu dochodzi jeszcze czy to gaźnk czy wtrysk bo jak wtrysk to odpada bo mam gaz założony pod gaźnik.

Ale jeżeli byłby to silnik ze zrobionym tym co chcę sam porobić:
rozrząd pompa wody cała głowica uszczelka pod nią.....

Mam jeszcze chwile bo do końca miesiąca musze podjąc decyzje.

: 08 paź ndz, 2006 7:04 pm
autor: 205MI16
Nie mam nic na oku ale jakieś 3 miesiące temu znalazłem 1,1 i to w Krakowie za 600 ze skrzynią w stanie bdb po 120tkm. Jak poszukasz to znajdziesz. Co do gaźnika/ wtrysku to najwyżej przełożysz sobie kolektor.
Pewniaka 100% to musisz sam sobie zrobić - może nie dosłownie bo głowicę polecam oddać do warsztatu.
Remont 1,1 u mojego kumpla zamknął się w okoo 1000pln. Było robione: pierścienie, panewki i szlif wału, głowica i sprzęgło. Rozrząd, uszczelka pod głową, olej i filtry to sprawa oczywista.

: 08 paź ndz, 2006 7:52 pm
autor: aule
1000pln to za same części czy z roboczną?? Bo jak z robocizną to gdzie takie remonty robią i ile to trwa? Bo tyle bym miał na remont.

Ja ma sprzęgło zrobione, tylko uszczelnienie przy wałku napędowym przy skrzyni nie trzyma. no i trzeba pompę wody wymienić.
A w głowicy uszczelniacze zaworów jeszcze no chyba że pisząc "głowica" masz na myśli docieranie zaworów uszczelniacze planowanie i korekta gniazd zaworowych.

: 08 paź ndz, 2006 8:07 pm
autor: 205MI16
Głowica oznacza: uszczelniacze, gniazda i zawory szlifnięte jak trzeba i dotarte, planowanie.
1000pln części i robocizna. U Ciebie wyjdzie pewnie podobnie bo pompa częściowo zastąpi sprzęgło.
Trwa to około 3 dni - na forum w dziale warsztaty dałem namiar na warsztat na ul Krzywdy. Generalnie gość jest zarobiony ale jak się umówisz z tygodniowym wyprzedzeniem to termin znajdzie.

: 08 paź ndz, 2006 8:15 pm
autor: aule
O to podjadę pogadam i zobaczymy. bo samemu za wszystko bym się ne zabierał. Dzieki za info może się uda to tak załatwić i będę miał zrobione auto jak trzeba i mam nadzieje fachowo.

: 08 paź ndz, 2006 9:32 pm
autor: Banita
205MI16 pisze: U Ciebie wyjdzie pewnie podobnie bo pompa częściowo zastąpi sprzęgło.
Tak, ale tak czy siak trzeba sprzeglo zdjac, a roboty przy tym sporo...