Strona 1 z 2
Składanie silnika z 2 takich samych
: 07 paź sob, 2006 6:23 pm
autor: NMike
Musze złożyć jeden silnik z 2. tuleje w jednym zjechane, w drugim ok, to samo do tłoków i wału. Jak montuje sie tuleje- jaki środek dać na związanie tulei z blokiem?
Do tej opperacji jestem niestety zmuszony. Zrobiłem wymiary i wszystko sie zgada. Stary silnik rozkręciłem, zastepczy tez bo mi sie co s niepodobalo( na szczescie bo nadaje sie w zasadzie tylko blok).
Wygląda to tak, oba silniki gołe, Przekłądam do bloku drugiego silnika wszystko z bloku pierwszego silnika
troche to zakręcone, ale jak mus to mus.
W jednym tuleje siedziały dość mocno na wcisk- 2 uderzenia wybijakiem, a w drugim tuleje ręką wyjąłem.
Co o tym sądzicie

Będę musiał pobawić sie w magika żeby tego dokonać. Żywotność silnika i tak oceniamm na jakieś 2-3 lata. Dobrze by było gdyby tyle wytrzymał na tych częściach.
Re: Składanie silnika z 2 takich samych
: 08 paź ndz, 2006 10:37 am
autor: Banita
NMike pisze:Musze złożyć jeden silnik z 2. tuleje w jednym zjechane, w drugim ok, to samo do tłoków i wału. Jak montuje sie tuleje- jaki środek dać na związanie tulei z blokiem?
zaden srodek -tylko oryginalne oringi grafitowe
W jednym tuleje siedziały dość mocno na wcisk- 2 uderzenia wybijakiem, a w drugim tuleje ręką wyjąłem.
Co o tym sądzicie
zalezy jak mocno wybijakiem tluklem

: 08 paź ndz, 2006 10:57 am
autor: moralez
koszt jednego orignu w aso to ok 15 nasuwasz go na tuleje(zeby ulatwic zadanie to najlepiej idzie jesli posmaruje sie tuleje ludwikiem

, trzeba zwrocic uwage na to zeby oring dobrze lezal(nie byl skrecony) wkladasz ja na miejsce i to wszystko, po zamontowaniu nie mozna ruszac tuleja. Jesli ruszysz to mozliwe jest uszkodzenie oringow przeciek wody do oleju, a zatem tworzenie sie 'nagaru' na tlokach i wkoncu porysowanie tulei

: 08 paź ndz, 2006 12:41 pm
autor: NMike
Nie chce mi sie już inwestowac w ten silnik. Ma troche pojeździć i tyle

Zamiast oringu(nie zaobserwowałem takowego po wyjeciu tulei) walne jakiś środek.
Albo najlepiej to chyba kupie kompletny blok. Najlepiej, najtrwalej, najbezpieczniej. A te części (dobre), które mi zostały będą na przyszłość lub jak komuś będzie potzreba

: 08 paź ndz, 2006 12:45 pm
autor: Banita
jak uwazasz

: 08 paź ndz, 2006 12:57 pm
autor: NMike
Co do pasowania tulei to wymierze na ile ma wejść i jak gruba moze byc uszczelka.
: 09 paź pn, 2006 1:37 am
autor: samer
hehe
Nie polecam stosowania polsrodkow przy skladaniu silnika... chyba ze ktos lubi czesto wyjmowac i rozkrecac silnik...
Tuleja bez progu nie oznacza ze jest dobra... moze byc jeszcze jajowata...
Dodano po 2 minutach:
A jak oringi pod tulejami pekna, to woda dostaje sie do oleju...
: 09 paź pn, 2006 8:12 am
autor: Marin205
najwyżej się olej trochę rozwodni - szkoda 60 zł na oringi - woda tańsza a o oleju nie wspomnę bo po co go wogólę wymieniać skoro robi się i tak dolewki - sklej na gumie balonowej
: 09 paź pn, 2006 1:17 pm
autor: NMike
Jajowate

Moga być, ale moje nie są.
Nie chce mi sie rozkręcać silnika za jakieś 100km, dlatego szukam kompletnego bloku. Jeśli nie znajde to zastanowię się nad składaniem czegoś z niczego.
Ile kosztują uszczelnienia?
: 09 paź pn, 2006 1:24 pm
autor: Banita
moralez pisze:koszt jednego orignu w aso to ok 15
: 09 paź pn, 2006 1:29 pm
autor: NMike
OK, zakręciłem sie. To zobacze ile chcą w intercarsie.
: 09 paź pn, 2006 3:57 pm
autor: Banita
no i tlumacz 10 razy... mowie, ze jak oringi, to tylko oryginaly w ASO -inny material
: 09 paź pn, 2006 4:02 pm
autor: NMike
Zobaczy sie
: 09 paź pn, 2006 7:03 pm
autor: moralez
NMike pisze:Jajowate

Moga być, ale moje nie są.
Nie chce mi sie rozkręcać silnika za jakieś 100km, dlatego szukam kompletnego bloku. Jeśli nie znajde to zastanowię się nad składaniem czegoś z niczego.
tylko ze skad masz pewnosc ze tuleje z kompletnego bloku nie byly ruszone

? niestety maja to do siebie ze wiele im nie trzeba

: 09 paź pn, 2006 8:07 pm
autor: NMike
Jeśli głowica jest założona i widać, że uszczelka swoje spędziła pod nią...
Różnych ludzi się spotyka, różnie może być...