Strona 1 z 2

Układ Hamulcowy

: 15 paź ndz, 2006 8:10 pm
autor: Damian1p
Witam wczoraj podczas jazdy nagle noga wpadla mi razem z pedalem hamulca, szybko nacisnalem pare razy hamulec i hamulec stwardnial (cos jakby na postoju z wylaczonym silnikiem hamulec naciskac) ale po tej akcji jakby hamulec oslabl. O sprawie zapomnialem wsiadam dzisiaj do auta noga na hamulec bo na gorce stoje i noga wpadla :/ zagladam pod maske i okazuje sie ze w zbiorniczku nie ma nawet troche plynu :(
Tyle opowiadania, teraz pytania.

1.Czy przy akcji z hamowaniem uklad dopompowal sobie powietrza i dlatego mialem czym hamowac?

2.Czy pod autem przewody sa ponizej poziomu podlogi czy powyzej (czy maja jakby rynne, gdybym zaczepil o przewody to czy moglbym nie uslyszec ze o cos zachaczylem w koincu przewody sa miekkie a jak bym zachaczyl o podwozie to jednak bym uslyszal). ostatnio podjezdzalem pod bardzo wysoki kraweznik i moglem zachaczyc o przewod.

3.jesli przewod czy dam sobie sam rade z wymiana czy potrzebuje jakiegos sprzetu specjalnego.

4.ile moze kosztowac mnie plyn do ukladu zaznaczam ze mam obecnie klocki ferodo a na dniach zakladam tarcze brembo wiec lubie gesto i czesto hamowac ale nie przesadzajmy z jakoscia plynu bo to nie gti tylko look :)

5.jak sprawdzic co poszlo? wiem ze zalac uklad ale jak? moge woda?

: 15 paź ndz, 2006 10:01 pm
autor: skola
1. chyba tak :)
2. male prawdopodobne bys czyms zachaczyl bo linki od recznego sa nawet blizej ziemi niz te przewody :)
3. ja robilem to u kolesia i sami w 2 sobie poradzilismy tylko ze on mechanik ale zadna to filozofia ( aha warto robic to na podnosniku albo w ostatecznosci na kanale)
zadnych wysmyslnych kluczy nie bylo :)
4. do calego bodajze niecale 1,5 litra wlalem a ty pewnie bys chcial dot5 dobrze mowie o wyzszej temperaturze wrzenia

pozdro jak cos zle mowie poprawic

: 15 paź ndz, 2006 10:15 pm
autor: Banita
dot4 spokojnie wystarczy np TRW lub orlen

wymiana przewodow majac dobra 11 to zadna filozofia- max 3h roboty na wszystkie przewody

plynem zalej, a tam gdzie bedzie cieklo podloz jakies naczynie 8)

: 15 paź ndz, 2006 10:50 pm
autor: woocash
1,5 litra... hmm.. no to widze koledze naściemniałem :P :mrgreen:

: 15 paź ndz, 2006 11:35 pm
autor: Jaca1984
tylko nie zalewaj wodą - potem jak wlejesz płyn wchłonie on pozostałość wody(jest silnie higroskopijny :P) i spadnie drastycznie temp. wrzenia!
joł

: 15 paź ndz, 2006 11:38 pm
autor: Banita
dot4 jest hydroskopijny, pozostale nie sa :P

woda nie ma co zalewac ze wzgledu na korozje :wink:

: 16 paź pn, 2006 12:08 am
autor: woocash
dot 5 nie jest higroskopijny?? wolne żarty :)

: 16 paź pn, 2006 12:25 am
autor: Banita
zle napisalem -tylko dot 5 nie jest hydroskopijny, a reszta jest (5.1 tez jest)

: 16 paź pn, 2006 1:09 am
autor: woocash
kurde .. racja szefie :) myślałem że wszystkie są higroskopijne...

R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny

DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny

DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny

DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny

DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.

Mieszanie płynów hamulcowych
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4

(cytat za http://volvo.techno.org.pl/hamulce-przod.html)

z tego wynika.. że nie można lać jakiego sie chce płynu, bo szlag może trafić uszczelki.... czy sie myle??

: 16 paź pn, 2006 7:40 am
autor: Orfister
No to sie poczułem jak na wykładzie na Polibudzie..ech przypomniały mi sie te EPDM-y..hhiihi..
W zupełnosci sie z woocashem zgadzam...wilgoć zawarta w płynie hamulcowym podczas rozgrzewania paruje...stad częste przypadki zapowietrzania się hamulców samych z siebie...no oczywiscie im świezszy płyn tym mniejsze na to prawdopodobieństwo..
tak szybka utrata całego płynu moze być wynikiem w 99% pękniecia przewodu a nie nieszczelnosci w postaci małego wycieku..tak sadze..daj znać po naprawie co było..

: 16 paź pn, 2006 9:27 am
autor: Damian1p
wiem ze przeciek wystapil przy prawym kole tylnim, mokro jest przy samym bebnie hamulcowym wiec moze nakretka sie poluzowala dzisiaj jade na kanal zobaczyc jak to wyglada od dolu.

: 16 paź pn, 2006 10:58 am
autor: Jaca1984
stawiam na wyciek z cylinderka - miałem taki przypadek, że strzeliło trzymanie szczeki, i spadła z cylinderka- wtedy wysunął się prawie cały i wyciekł płyn. Jednak po złożeniu dalej ciekł :( - musiałem wymienić, ale teraz mam spokój
powodzenia

: 16 paź pn, 2006 8:06 pm
autor: Damian1p
przewod wymienilem ale okazalo sie ze tloczek.... naprawy ciag dalszy, ukrecilem odpowietrznik z przodu masakra....

: 16 paź pn, 2006 8:24 pm
autor: Banita
Jak ukreciles, a nei zalezy ci na wymianie calego plynu to sie nie przejmuj -zrobisz na wiosne :wink:

: 16 paź pn, 2006 11:08 pm
autor: woocash
no to pytanie nijako w temacie... zaliczyłem dzisiaj awaryjne hamowanie z ok 80 do zera... (koła oczywiście sie nie zablokowały..., no i doobrze że miałem zapięte pasy...) wszystko luz... tylko po tym hamowaniu pedał poszedł baardzo do góry...

wtf?? płyn sie zagotował?? wymieniałem prawie :roll: cały ze 3 miechy temu... dot 4