hamulce tyl

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

hamulce tyl

Post autor: skola »

witam dzis bylem na przegladzie u znajomego i swteridzil ze praktycznie nie mam na tyl hamlucow.... reczne sa igla i panowie ktory element mogl sie popsuc?
pozdrawiam
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

witaj ja jak byłem na przeglądzie to mam to samo tył nie łapie a ręczny brzytwa , więc ja do gościa ze kupie szcęki i wymienie i będzie dobrze a on był tak mily i doradził wymienić cylinderki ,a ze mam kolege mechanika odrazu do niego i potwierdził ta teze
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

doradził wymienić cylinderki
a to dlaczego??
regulator się ... psuje?? nie puszcza ciśnienia??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

U mnie to samo..dziś byłem na przeglądzie...przód extra...tył (ręczny) też..normalnie wytrzelił z rolek jak F16 z lotniskowca...a tył nożny lipa..hamuje ale słabo..za to równo....
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Post autor: skola »

tez mam mechanika i powiedzialz ecylinderki to ostatecznocs najprawdopodobniej albo szczeki juz sie zuzyly albo ten mechanizm co reguluje polozenie szczek wzgledem bebna ....
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no dobra... a czy ktokolwiek wie, jak działa ten regulator ciśnienia w cylinerkach??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

hej!
u mnie przy szczękach jest mechanizm, który je automatycznie przysuwa do bębna w miarę zużywania, a kompensator siły hamowania o ile się nie mylę był montowany w gti bo są szersze bębny lub tarcze. W 1.6 jest pod maską wpięty w przewód idący na tył, a w 1.9 są dwa na przewodach gdzieś koło baku?
Moze przewody zapowietrzone, cylinderki są zablokowane - trzeba najpierw wszystko wyczyścić, sprawdzić ten mechanizm dosuwający- moze zapadka spadła z nakrętki :idea:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

zaraz zaraz....

"kompensator" z tego co wiem, to w cylinderkach do systemu girling jest on montowany wewnątrz...(cylinderków) nie wiem czy tak jest na 100%, bo tylko o tym czytałem.., to sie może z czasem ...zepsuć?? u mnie po odpowietrzeniu, ułożeniu szczęk po montażu (demontażu i montażu - używane) nie chciały się zablokować tylne koła nawet na kopkim piasku... tak serio ma być??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nie -tak nie ma byc 8)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Samoregulator i regulator ciśnieina w cylinderkach to dwie różne sprawy, dwa mechanizmy niezależne od siebie...
Pierwszy czuwa nad tym, by w miarę zużywania się powierzchni bebnów i szczęk..automatycznie niwelować odległosć powierzchni ciernych szczęki i bębna...niweluje ją do koło 0,5 mm, tak przynajmniej winno być w teorii..ale praktyka i życie jest inna....czasem wystarczy nagromadzony brud, zapieczenie by już przestał działać..to delikatne mechanizmy i bardzo złożone...sprężynki, kółko zękate, zapadka..ech..mały zegarek w naszym pugu..

Natomiast regulator ciśnienia ma za zadanie redukować ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcowa, by przy niedociążonym tyle samochodu nie dochodziło do blokowania kół...już tak kiedyś miałem w innym samochodzie...ten regulator był walnięty i nawet lekkie naciśniecie na pedał hamulca powodowało piszczenie kół po asfalcie... :D
W przypadku gdy np. do puga wrzucimy 500 kilo iemniaków lub posadzimy grubą teściową z tyłu...obniża sie karoseria i poprzez odpowiednia dźwignię wywiera nacisk na samoregulator, co powoduje zwiększone przepuszczanie ciśnienia i większą siłę hamowania kół...
No ..jak to w pugu dokłądnie wygląda nie przestudiowałem ,ale to co wyzej napisałem to istota tych mechaniznów... :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Orfister pisze: W przypadku gdy np. do puga wrzucimy 500 kilo iemniaków lub posadzimy grubą teściową z tyłu...obniża sie karoseria i poprzez odpowiednia dźwignię wywiera nacisk na samoregulator, co powoduje zwiększone przepuszczanie ciśnienia i większą siłę hamowania kół...
Co :?: :shock:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Z tymi kartoflami i teściowa to była przenosnia...chodziło mi o dociążenie tyłu samochodu... :roll:

Dodano po 49 sekundach:

AA. no i jak napisałem ..nie wiem dokładnie czy tak to rozwiązane jest w 205 ce..ale zasada we wszytskich aytach niemal ta sama....
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jezeli to nie mechanizm zyroskopowy -to tego nie ma 8)7
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

A co to PUg to samolot coby żyroskopu potrzebował? Jak wiesz lepiej to z checią posłucham zasady działania tego mechanizmu...bo całkiem niwykluczone ze mam złe informacje..człowiek sie całe życie uczy..bez urazy... :lol:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ten mechanizm tylko rozpiera szczeki wraz z ich zuzyciem -samochod nie hamuje mocniej pod obciazeniem
ODPOWIEDZ