Skracanie amortyzatora

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Skracanie amortyzatora

Post autor: Banita »

Chodzi mi o taki myk:

Na rysunku pogladowym
1. uciac w miejscu czerwonej kreski.
2. to co zaznaczone na niebiesko stoczyc do rozmiarow ucietego gwintu
3. nagwintowac

Jakies przemyslenia? Mam eibachy -40, ale i tak jest troche za miekko i za wysoko.

Mam tez progresywne koni -40 i jeszcze gorzej niz eibachy...

To tylko taka mysl wstepna, wiec wstrzymac sie z wyzywaniem mnie od czubkow 8)
Załączniki
amorek.JPG
amorek.JPG (36.5 KiB) Przejrzano 7705 razy
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

fiu fiu ostre przerobki
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

czubek :P To ci chyba nie siadzi nizej bo bedzie nadal trzymas sprezyna.Zmienisz tylko charakterystyke amora.Bo jesli auto jest na kolach to wysokosc jest ustalana wlasnie przez sprezyne,a amortyzator jest wcisniety kika centow.Co innego jesli bylby rozciagniety na maxa wtedy by ja troszke scislo.Takie jast moje zdanie.Pewnie sie myle :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Dzieki smug :P

Musze skrocic amor, zeby skrocic sprezyne :wink:

CIEKAWOSTKA!!:

Najlepsze jest to ze po stronie kierowcy mam seryjny amor sachs'a z obnizeniem max -40 (mialem tam ucieta seryjna sprezyne) Eibach'a zalozylem bez uzycie sciskaczy do sprezyn

Po stronie pasazera jest amor koni, jakies 30mm krotszy od serii, ktory sciskal normalna seryjna sprezyne (nie cieta ) i samochod stal prosto :roll: 8)7. Eibacha musialem sporo scisnac, zeby go zalozyc :wink:
Ostatnio zmieniony 26 paź czw, 2006 10:44 pm przez Banita, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

teoretycznie zadziała ale:
-jeśli materiał nadaje się pod obróbkę skrawaniem, a mógłbyć utwardzany więc może być problem z wykonaniem gwintu
-jak skręcisz do kupy taki amor ze sprężyną to już konkretnie ją naprężysz i może być tak, że cały czas tłok w amorze będzie się opierał w środku o ogranicznik-może i nawet po postawieniu auta na koła. Jeżeli jednak jakimś cudem :P sprężyna trochę się ugnie np. na dziurzach- to wracając- tłok nieźle dobije w ten ogranicznik. :roll: nie wiem czy to dobry pomysł :)
ano i jeszcze taki szczegół amor bedzie wtedy tylko reagował w jednym kierunku bo w drugim nie ma juz przeciez gdzie ;)
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Wiec cos tam racji chyba mialem :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Powiem tak:

Boje sie tego, ze baaardzo twarda sprezyna moglaby zerwac gorna srube z amorka
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Raczej wyrwie tłoczysko z nakrętka jak już.
Generalnie będzie działać i nagwintować się da. Tylko efekt jaki uzyskasz będzie co najwyżej nadawał się na długie i równe proste. Sterowanie po naszych fajnych drogach zwłaszcza w zimie będziesz miał znacznie utrudnione.
Ale to kwestia Twoich zamiarów
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

też mam eibachy -40 i są to fajne sprężynki ale właśnie ból w tym jest taki że mogą pracować tylko z amorkiem o krótszym skoku, kiedyś też myślałem o skróceniu amorka ale też mi to wszyscy odradzali, więc załatwiłem krótkie amory eibach z niemiec. Kup po prostu jakieś krótsze a chyba najtańsze są GT Coupline -25mm za 370zł kpl z tym że to rewelacja aż taka nie jest
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ja powiem tak ... nie badz madrzejszy od inzynierow, ktorzy obliczali parametry i wg jakich taki amorek jest wykonany, jak masz takie sprezyny i siedzi ok ale jest Ci za miekki to wcisnij gumy w sprezyny usztywniajace i juz.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

chodzi o to że do krótszej sprężyny konieczny jest krótszy amorek bo inaczej to nie będzie wybierało tak jak ma wybierać i amor się zużyje bardzo szybko
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

To nie lepiej kupować sprężyny krótsze które są dedykowane pod standartowy amortyzator? Nie ma problemów i taniej wychodzi.Większość sprężyn -30/-40 taka właśnie jest, a można też nabyć sprężyne -55 pod ory amor.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

Lord Devil pisze:To nie lepiej kupować sprężyny krótsze które są dedykowane pod standartowy amortyzator? Nie ma problemów i taniej wychodzi.Większość sprężyn -30/-40 taka właśnie jest, a można też nabyć sprężyne -55 pod ory amor.
-55mm pod oryginalny amor?? to raczej nie możliwe - taka sprezyna musi być niższa, no chyba ze ekstremalnie miekka,a tego to sobie nie wyobrażam :shock:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

wydaje mi się że do zwykłego amorka to max 20 do 25mm krótsza sprężyna
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

tez tak sądze , tzn ja mam -30 i wydaje mi się, że to jest ona już troszke za krótka
ODPOWIEDZ