Strona 1 z 1

Głowica z wersji 1,9 120km lub 128 km do 1,9 102km

: 08 lis śr, 2006 12:43 am
autor: martinop
Mam takie pytanie, co dałoby wrzucenie głowicy z 1,9 120 lub wersji 1,9 128 do silnia 1,9 CTi 102 km. Gdzieś się już chyba z tym spotkałem na forum, ale
chcialbym się dowiedzieć o wszystkich plusach i minusach( chociaż minusów chyba nie ma :D ). Możecie powiedzieć, że Cti jest po to, by delektować się jazdą i nadmiar kucyków nie jest potrzebny, no ale po co jakiś baran w tigrze lub w czymś podobnym mieć satysfakcję.
Ale powróćmy do pytania, czy oprócz głowicy trzbea coś zmieniać , tzn, wtryski, komputer ( co za tym idzie wiązka),itd.
Co przyniesie zmiana głowicy?? Czy bardziej opłacalne jest wrzucenie całego silnika powiedzmy 120km na motroniku??
Z góry dzięki za odpowiedzi.

: 08 lis śr, 2006 1:11 am
autor: samer
Waszdz glowice z walkiem z wersji 130KM i bedziesz czul roznice, podniesie sie stopien sprezania, a walek lepiej napelni komory. Najlepiej dorzucic do tego Komputer i zolte wtryskiwacze, oraz przeplywke (w 105 byla chyba inna niz w 130, z podkresleniem na "chyba")

: 08 lis śr, 2006 1:31 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
inna, w 130 była -109 a w 105 jeśli sie nie myle to -058 czy jakos tak.... czy -038

Re: Głowica z wersji 1,9 120km lub 128 km do 1,9 102km

: 08 lis śr, 2006 8:35 am
autor: Marin205
martinop pisze:Mam takie pytanie, co dałoby wrzucenie głowicy z 1,9 120 lub wersji 1,9 128 do silnia 1,9 CTi 102 km. Gdzieś się już chyba z tym spotkałem na forum, ale
chcialbym się dowiedzieć o wszystkich plusach i minusach( chociaż minusów chyba nie ma :D ). Możecie powiedzieć, że Cti jest po to, by delektować się jazdą i nadmiar kucyków nie jest potrzebny, no ale po co jakiś baran w tigrze lub w czymś podobnym mieć satysfakcję.
Ale powróćmy do pytania, czy oprócz głowicy trzbea coś zmieniać , tzn, wtryski, komputer ( co za tym idzie wiązka),itd.
Co przyniesie zmiana głowicy?? Czy bardziej opłacalne jest wrzucenie całego silnika powiedzmy 120km na motroniku??
Z góry dzięki za odpowiedzi.
co do barana w Tigrze to na prostej ani Tigra 1.4 ani Tigra 1.6 Ci nie poskoczy - mi nie podskakują - no niestety na zakrętach - przynajmniej mnie leje Tigra (lepiej po prostu klei) - oficjalnie CTI ma 9,5 do setki , wiem że węższe oponki by dały bardzo dużo - ja w sumie będę miał niedługo to co Ty - zakładam motor z Gentry więc sam się będę nad tym zabiegiem zastanawiał

wydaje mi sie że Lord Devil jeśli się w tej kwestii wypowie to będziesz zadowolony : tak więc czekamy aby znalazł czas i ochotę

: 08 lis śr, 2006 10:13 am
autor: Lord Devil
W CTi mam teraz silnik 122ps (tak sądze, bo hmownia wykazała uśredniony pomiar 118-119ps). Bardzo fajnie się tym jeździ. Co do zawiasu, tigra leje, bo CTi nie ma zawiasu, jest to co w zwykłej wersji. lekarstwem jest zawias z GTi, mam przełożony z GTi + amory + sprężyny + 15" w tej chwili, no i ten tego tigra do budy. Trzeba jednak pamiętać, iż taki zawias inaczej pracuje i przenosi wiecej obciążeń na karoserie, dlatego minimum moim zdaniem do rozpórka kielichów.
A może Mi16, w Polsce jeszcze nie ma cabrio z takim sercem, sam się zastanawiam nad tym. Pewnie cabrio to lansowóz do zwiedzania bulwarów, ale po co astra/kadet GSi ma mieć satysfakcje :D . Podobnie myślimy 8)

: 08 lis śr, 2006 2:27 pm
autor: Marin205
:) a widzisz - przy wymianie musisz pamiętac jeszcze o jednej kwestii - że głowica to nie wszystko - są inne tłoki itd. FOX swój silnik (już sprzedany) wystawił za 350 zł - więc chyba cała wymiana jest lepszym pomysłem - no niestety trzeba zrobić to tak jak należy -nie wiem jak kwestia kompa itd ale wiadomo że gdy się przekłada wszystko w komplecie to problemow większych nie będzie - ja zakładam zamiast 1.4 1.9 właśnie taki jak masz - a w przyszłości - zobaczymy

: 08 lis śr, 2006 2:39 pm
autor: Banita
tloki w 105 i 128 sa takie same

: 08 lis śr, 2006 2:43 pm
autor: Marin205
Banita pisze:tloki w 105 i 128 sa takie same
nie wiedziałem: a jakie są inne różnice bo układ wtrysku wiadomo w jednym LU a w drugim LE (jetronic)

: 08 lis śr, 2006 5:33 pm
autor: Banita
inna glowica+inna skrzynia+inny osprzet -reszta to to samo

: 08 lis śr, 2006 9:41 pm
autor: martinop
Co do zawiasu w aucie to mam sprężyny AP i tył jest obniżony na belce. Nie mam porównania ale zajebiście wchodzi w zakręty.
A może Mi16, w Polsce jeszcze nie ma cabrio z takim sercem, sam się zastanawiam nad tym. Pewnie cabrio to lansowóz do zwiedzania bulwarów, ale po co astra/kadet GSi ma mieć satysfakcje . Podobnie myślimy
Wiem że podobnie myślimy, więc Ty sobie wrzuć do CTi mi16 , a ja odkupie od Ciebie 1,9 na motroniku :D

: 08 lis śr, 2006 10:32 pm
autor: HDi
przepływka ta sama - dajesz głowe z 128 zółte wtryski komp z 128 odłaczasz sonde wywalasz kata i masz do tego skrzynie z 1.9 rallye tą krótka i w zwykłej budzie taki zestaw z głowicą od kaktua robił 4,5sek od 80-120 na 3 (no miał jeszcze kolektor inny:P) a hamownia wykazała 115KM ( kwestia wałka bo był do 1.6)

:W :W

niedługo rallye dostanie normalną :P głowice

: 09 lis czw, 2006 6:19 pm
autor: martinop
Co do silnika w moim CTi to chyba nie chodzi do końca jak powinien. między 2000- 3800 obr/min idzie niesamowicie , jednak po 4000 jakoś nie jedzie. Nie wiem czy tak jest, czy po prostu w aucie coś nie gra. Dokładnie nie wiedziałem ile CTi ma do setki, ale 9,5 to nawet nie dużo. U mnie w aucie ty jest obniżony na belce, a do przodu jakiś Niemiec wrzucił spręzyny AP, efekt- auto jest naprawde twarde i całkiem nieźle się trzyma. Rozpórka w niedalekiej przyszłości będzie. Tigra była przykładowym samochodem.
Co do silników które można było kupić niedawno za śmieszne pieniądze teraz chyba tak łatwo się nie trafią, kto miał to sprzedał i wszyscy zakładają min. Mi16.
Lord możemy się umówić że do swojego CTi włożysz Mi16 , a ja od Ciebie kupie 1,9 na motronicu :D .
Tylko szkoda,że jak na razie auto stoi już ponad miesiąc, najpierw z powodu dachu, potem chodnicy, która zaginęłą na poczcie :(

: 09 lis czw, 2006 9:20 pm
autor: b182
Prawdopodobnie nie idzi dalej bo ma juz zurzyty wałek rozrzadu, ew. zle ustawiony zapłon. NMike mówił mi ze jesli wałek jest zurzyty to auto naprawde słabiej jezdzi. Zwłaszcza w górnym zakresie obrotów.

: 10 lis pt, 2006 12:41 pm
autor: Kaktus
Siemka!

Glowice oczywiscie super jest wlozyc z 130km wraz z walkiem. Roznica jest bardzo zauwazalna pod warunkiem ze dol silnika jest w dobrym stanie.

W glowicy warto wymienic uszczelniacze zaworowe, i zrobic szlif zaworow, oraz ustawic luzy zaworowe.

1 dzien roboty.

A jak piszesz ze Ci auto nie jedzie powyzej 4000 to najlepiej jak bys podjechal do Nas, i by sie to sprawdzilo.

A co do Motronica, to jezeli chcesz pozostac przy nieco podniesionych mocach i seryjnym walku to spokojnie mozes zostac przy Jetronicu. Motronic sam w sobie nie da ci ekstra mocy, motronic obsluguje samochod tak samo jak Jetronic, tyle ze zaplon jest sterowany z mapy a nie z aparatu zaplonowego, i w przypadku wersji innej niz ML 4.1, dochodzi jeszcze sonda lambda do "korekcji" skladu mieszanki palnej.

A co do 115km w Adiegu, jestem pewien ze byloby okolo 135km gdyby pomiar zostal przeprowadzony do konca czyli do 6800obr.

U Adiego hamownia wykazala 115km przy 5840 obrotach. Jak wiadomo moc jest wprost proporcjonalna do momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnika.

Przy takim walku rozrzadu moc maksymalna powinna byc w granicach 6500-6600 obr. Wiec na pewno by urosla.

Mysle ze walek moze i moglby zostac, jednak pobawilbym sie w odpowiednie wyprzedzenie kata zaplonu OWK, dopracowanie dlugosci dolotu i dlugosci wydechu ktory takze mogl miec wplyw na wynik.