was ist das??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

was ist das??

Post autor: b182 »

co to jest nad zaworem powietrza dodatkowego??
Załączniki
miniechap0327aw.jpg
miniechap0327aw.jpg (45.73 KiB) Przejrzano 7107 razy
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

nad zaworem powietrza doadatkowego jest zawor powietrza dodatkowego 8)7 :mrgreen:
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wyglada na kawalek wpiety w maly obieg w okolicach obudowy termostatu z czujnikiem temp cieczy dla kompa
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

TAkie cos jest w gti własnie nad zaworem powietrza dodatkowego. Zastanawia mnie co to?Czyzby tylko miejsce gdzie komp pobiera info o temperaturze silnika?Pytam bo wydaje sie ze kształt jest dosc skomplikowany jakby cos wiecej w srodku było a nie tylko prosty przelot dla wody :roll:
Aha gdzie jest w gtiku termostat?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

pod aparatem zaplonowym masz cos na ksztalt lekkiej kopuly z grubym wezem idacym do chlodnicy itd..

ksztalt tak jest prawdopodobnie po to, zeby nie nastepowaly nagle zmiany temp na czujniku
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jest to taki kawalek aluminium, przez ktory przeplywa plyn chlodniczy, a w niego jest wkrecony czujnik temp. silnika. Jest to bardzo wazny czujnik od komputerta.

Czemu tak skomplikowanie ? hmm, nie weim, ale domyslam sie ze to poczatki wtrysku w XU , i nie bylo miejsca w termostacie, nowsze modele, maja juz miejsce na ten czujnik wlasnie w tej czesci glowicy.

Pozdrawiam
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

a co jesli ów czujnik jest uszkodzony. Według etzolda auto powinno gorzej chodzic jak zimne bo dostaje paliwa jak na ciepłym silniku. Pytam bo niektórzy pisza ze jak jest walniety to auto wiecej pali bo dostaje za duza dawke paliwa tak jakby ciagle było niedogrzane. Jak to jest naprawde??
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

dzizas... jus jor brejn or syrcz...
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

nierozumie o co ci chodzi?? zadałem normalne pytanie. w etzoldzie pisza co innego a forumowicze mowia co innego.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

a jaka jest roznica miedzy tymi zrodlami? :?
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

ETZOLD: Zepsuty czujnik-paliwo jest podawane jak dla ciepłego silnika czyli mniejsza niż na zimnym (-stad zła praca na niedogrzanym)
FORUM: Zepsuty czujnik- Dawka paliwa jest ciągle za duża, nawet jesli silnik sie nagrzeje (i auto pali dużo wiecej)

Taka różnica
Co jest prawdą???
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

<lol> a pomyślałeś o tym jak o continuum?? :wink:

za mało na zimnym ale za dużo na gorącym :)

sam sobie odpowiedziałeś zresztą.. tylko jeszcze o tym nie wiesz :wink:
pozdro
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jest to czujnik typu NTC, czyli czujnik rezystorowy w ktorym opor maleje wraz ze wzrostem temperatury.

Jak jest popsuty, to zazwyczaj mieszanka jest za bogata zarowno na zimnym jak i cieplym silniku, a w skrajnych przypadkach powoduje nie odpalanie samochodu.

Czujnik bardzo wazny w przypadku wtrysku Jetronic, i troche mniej wazny w Motronicu gdzie pelni funkcje czujnika korekcyjnego a nie regulacyjnego.

W Peugeocie jest jeszcze jeden czujnik NTC - znajduje sie w przyplywomierzu powietrza, i mierzy temperature powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

ostatnio jak odpiołem ów czujniki okazało sie ze nie da rady zapalic auta na benzynie a i zaczeło strasznie paliwem smierdziec. Tak dziada przez to zalałem ze musiałem na pycha palić.

PS mierzyłem dzisiaj przepływomierz omomierzem. Opór na złączu 5 i 7 powinieny wynosic od ok.60 do 1000 omów w zaleznosci od otwarcia przepływki. Moj na zamknietym ma 200 omow a potem przy ok 1/3 zakresu 1200 omów. Potem znowu maleji do 200 i tak dalej. Sciezka jest dosc mocno wytarta. Czy da sie to jakos zregenerowac. Auto przez to pewnie strasznie duzo bedzie paliło benzynki.:-(
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

teoretycznie daloby sie tam zamontowac jakis liniowy potencjometr... teoretycznie
ODPOWIEDZ