Strona 1 z 2
was ist das??
: 09 lis czw, 2006 10:08 am
autor: b182
co to jest nad zaworem powietrza dodatkowego??
: 09 lis czw, 2006 11:31 am
autor: rado83
nad zaworem powietrza doadatkowego jest zawor powietrza dodatkowego

: 09 lis czw, 2006 12:19 pm
autor: Banita
wyglada na kawalek wpiety w maly obieg w okolicach obudowy termostatu z czujnikiem temp cieczy dla kompa
: 09 lis czw, 2006 3:23 pm
autor: b182
TAkie cos jest w gti własnie nad zaworem powietrza dodatkowego. Zastanawia mnie co to?Czyzby tylko miejsce gdzie komp pobiera info o temperaturze silnika?Pytam bo wydaje sie ze kształt jest dosc skomplikowany jakby cos wiecej w srodku było a nie tylko prosty przelot dla wody
Aha gdzie jest w gtiku termostat?
: 09 lis czw, 2006 3:36 pm
autor: Banita
pod aparatem zaplonowym masz cos na ksztalt lekkiej kopuly z grubym wezem idacym do chlodnicy itd..
ksztalt tak jest prawdopodobnie po to, zeby nie nastepowaly nagle zmiany temp na czujniku
: 09 lis czw, 2006 8:39 pm
autor: samer
Jest to taki kawalek aluminium, przez ktory przeplywa plyn chlodniczy, a w niego jest wkrecony czujnik temp. silnika. Jest to bardzo wazny czujnik od komputerta.
Czemu tak skomplikowanie ? hmm, nie weim, ale domyslam sie ze to poczatki wtrysku w XU , i nie bylo miejsca w termostacie, nowsze modele, maja juz miejsce na ten czujnik wlasnie w tej czesci glowicy.
Pozdrawiam
: 09 lis czw, 2006 9:16 pm
autor: b182
a co jesli ów czujnik jest uszkodzony. Według etzolda auto powinno gorzej chodzic jak zimne bo dostaje paliwa jak na ciepłym silniku. Pytam bo niektórzy pisza ze jak jest walniety to auto wiecej pali bo dostaje za duza dawke paliwa tak jakby ciagle było niedogrzane. Jak to jest naprawde??
: 09 lis czw, 2006 9:22 pm
autor: Banita
dzizas... jus jor brejn or syrcz...
: 09 lis czw, 2006 9:28 pm
autor: b182
nierozumie o co ci chodzi?? zadałem normalne pytanie. w etzoldzie pisza co innego a forumowicze mowia co innego.
: 09 lis czw, 2006 9:42 pm
autor: Banita
a jaka jest roznica miedzy tymi zrodlami?

: 10 lis pt, 2006 9:06 am
autor: b182
ETZOLD: Zepsuty czujnik-paliwo jest podawane jak dla ciepłego silnika czyli mniejsza niż na zimnym (-stad zła praca na niedogrzanym)
FORUM: Zepsuty czujnik- Dawka paliwa jest ciągle za duża, nawet jesli silnik sie nagrzeje (i auto pali dużo wiecej)
Taka różnica
Co jest prawdą???
: 10 lis pt, 2006 11:07 am
autor: woocash
<lol> a pomyślałeś o tym jak o continuum??
za mało na zimnym ale za dużo na gorącym
sam sobie odpowiedziałeś zresztą.. tylko jeszcze o tym nie wiesz
pozdro
: 10 lis pt, 2006 12:27 pm
autor: Kaktus
Jest to czujnik typu NTC, czyli czujnik rezystorowy w ktorym opor maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Jak jest popsuty, to zazwyczaj mieszanka jest za bogata zarowno na zimnym jak i cieplym silniku, a w skrajnych przypadkach powoduje nie odpalanie samochodu.
Czujnik bardzo wazny w przypadku wtrysku Jetronic, i troche mniej wazny w Motronicu gdzie pelni funkcje czujnika korekcyjnego a nie regulacyjnego.
W Peugeocie jest jeszcze jeden czujnik NTC - znajduje sie w przyplywomierzu powietrza, i mierzy temperature powietrza.
: 10 lis pt, 2006 5:13 pm
autor: b182
ostatnio jak odpiołem ów czujniki okazało sie ze nie da rady zapalic auta na benzynie a i zaczeło strasznie paliwem smierdziec. Tak dziada przez to zalałem ze musiałem na pycha palić.
PS mierzyłem dzisiaj przepływomierz omomierzem. Opór na złączu 5 i 7 powinieny wynosic od ok.60 do 1000 omów w zaleznosci od otwarcia przepływki. Moj na zamknietym ma 200 omow a potem przy ok 1/3 zakresu 1200 omów. Potem znowu maleji do 200 i tak dalej. Sciezka jest dosc mocno wytarta. Czy da sie to jakos zregenerowac. Auto przez to pewnie strasznie duzo bedzie paliło benzynki.

: 11 lis sob, 2006 1:45 pm
autor: Banita
teoretycznie daloby sie tam zamontowac jakis liniowy potencjometr... teoretycznie