Monoblok?

Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
cerbol

Monoblok?

Post autor: cerbol »

Witam serdecznie, to mój pierwszy post więc może napisze cos o moich autach:
205 1,1 1991 Look 4 drzwi - czarny mat devil. Przód przerdzewiały do szpiku kości - pójdzie na części.
205 1,4 1988 XS dwugaźnikowy 2 drzwi grafitowo-granatowy metalic (cos w tym stylu).
Oprócz tego motocykl suzi gs 500, ale nieważne.

Tego dwugaźnikowego kupiłem niedawno z uszkodzoną skrzynią i mam problem z identyfikacją silnika. Poprzedni właściciel twierdził, że to monoblok. Jednak 'monoblok' oznacza, że silnik i skrzynia mają jedną obudowę, tak? Z moim obserwacji skrzynia jest normalnie przykręcona do bloku silnika, co jest niezgodne z deklaracjami właściciela. I tu moja prośba, czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć jaki mam silnik? Czy zwykły czy monoblok? Wygląda tak (zdjęcie zapożyczone):
Obrazek

Numer nadwozia VF320CT2201234335
Oprócz tego na skrzyni jest naklejka: PTC 150 H
Na silniku na górze: 9753069010

Oprócz tego znalazłem numery
3BS14
ABE D390/1

Jak baterie do aparatu się naładują mogę wrzucić dodatkowe fotki, jesli trzeba. Proszę o pomoc, bo z tabelek z FAQ nie potrafie dojść do żadnych sensownych wniosków. A auto stoi i marźnie :(


I jeszcze jedna sprawa. Czy włożenie silnika 1,6 GTi wiąże się z bardzo dużą ingerencją w komorę silnika? Mam okazję kupić taki silnik wraz z całym osprzętem, tylko nie wiem czy poradzę sobie z przekładką. Mam garaż z kanałem i dźwigiem i migomat. Trzeba spawać nowe mocowania?

Pozdrawiam serdecznie
Cerbi
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

tak -to monoblok

musisz przespawac mocowanie silnika, i jesli chcesz zyc, to zmienic cale przednie zawieszenie na to z gti
cerbol

Post autor: cerbol »

To teraz opiszę jak objawia się uszkodzenie, może będziesz wiedział co to.
Wciskam sprzęgło, i silnik normalnie odpala i pracuje bardzo ładnie. Jednak przy puszczaniu sprzęgła słychać pisk/zgrzyt kół zębatych. Ten efekt występuje na luzie i na każdym biegu. Biegi wchodzą gładko i płynnie, ale auto nie rusza.
Cóż to może być?

Dzięki za odpowiedź ;)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

dyer ,wałek zdawczy tak czy inaczej trzeba rozbierać :cry:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

luzik.. skrzynia trzyma się na kilkunastu śrubach, ale spokojnie się odłącza, że monoblok, to raczej świadczy to, że pracują na wspólnym oleju silnik i skrzynka.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
cerbol

Post autor: cerbol »

Już wiem że to na bank skrzynia (było podejrzenie sprzęgła). Mówisz, że bez problemu się to odkręci. A czy dam sobie radę z naprawą? Mam załatwionego całego GTi 1,6 za 400zł :twisted:
Lepiej naprawiać czy przekładać?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm.. zależy czego oczekujesz, z przekładką jest roboty dużo, bo jeszcze cała wiązka... i wogóle.. :>

a skrzynia z leżaka zejdzie bez problemu (jak masz książkę:P)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

kolega ma puga 104 z 1975 roku :twisted: może chcesz kupić do kolekcji :D
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
ODPOWIEDZ