Strona 1 z 1
LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 12:58 am
autor: PAWLACZYSKIS
Szukałem i nie znalazłem dokładnej i sensownej odpowiedzi dotyczącej tematu oleju w leżaku więc postanowiłem postawić nowy temat.
Pytania są następujące:
1) W jaki sposób spuścić stary olej z silnika (leżak).
2) Jaki olej dobrać (konkretna marka, rodzaj, gęstość itp) i dla czego taki?
3) Ile potrzeba oleju aby "zalać" silnik?
4) Czy olej wlewać na silnik rozgrzany?
Wiem, że niektóre pytania są trywialne, ale myślę, że temat trzeba rozpisać, zamknąć i podwiesić. Będzie spokój raz na zawsze...
Re: LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 1:28 am
autor: moralez
wybacz moja impertynencje, ale czy ksiazka tego tematu nie rozpisuje

Re: LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 8:43 am
autor: PAWLACZYSKIS
moralez pisze:wybacz moja impertynencje, ale czy ksiazka tego tematu nie rozpisuje

Eh... Odpowiem tak. Na część pytań znajdę odpowiedzi w książce. Mimo to na forum odpowiedniego tematu, rozwiązującego przytoczony problem, nie znalazłem, a takowy być tutaj wg mnie powinien. Tak więc proszę o odpowiedź szczególnie w kwestii doboru oleju i wyjaśnienia dla czego ten, a nie inny.
PS. Tak trudno udzielić odpowiedzi? Przecież zajęło by Ci to zaledwie 2 minuty i po sprawie. W szczególności, że temat po trochu pojawia się, to tu, to tam i nigdy się nie kończy. Więc moim zdaniem łatwiej jest odpowiedzieć raz kompleksowo i temat zakończyć niż za każdym razem pisać, że "to jest w książce", albo, że "to już
gdzieś było poruszane"...
Dziękuje

Re: LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 8:47 am
autor: Orfister
odpowiedzi na pytania 1 i 4 są identyczne jak w przypadku każdego silnika, czy to leżak, czy nie..
Co do pozostałych , na 1000% było o tym pisane.
Poza tym jest temat "dane regulacyjne", tam wszystko jest napisane.
Coraz więcej jest na tym forum poruszanych kwestii i niemal każdy problem z Pugami był już tu poruszany.
Nie jest to oczywiście powód by wciąż odsyłać do archiwum, jednak o wymianie oleju było niejednokrotnie.
Dla silnika XW 1,1
pojemność układu smarowania 4,5 l łącznie z filtrem
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 498 lub SIF VH 163
Olej w silniku i skrzynce przekładniowej / Esso Uniflo SAE 10W 40 lub Shell Super 200 10W 40, wymiana co 7500 km
Dla silnika XY 1,4
pojemność układu smarowania 5,0 l łącznie z filtrem
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 498 lub SIF VH 163
Olej w silniku i skrzynce przekładniowej / Esso Uniflo SAE 10W 40 lub Shell Super 200 10W 40, wymiana co 7500 km
Re: LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 8:51 am
autor: PAWLACZYSKIS
Poza tym jest temat "dane regulacyjne", tam wszystko jest napisane.
No jeżeli taki jest to zwracam honor i uchylam się w cień! Ale powiedzcie mi szczerze czy jak szukacie czegoś o wymianie oleju w silniku to co wpisujecie w wyszukaj? Bo ja olej, silni, leżak, wymiana itp a nie dane regulacyjne, bo to mi akurat pierwsze na myśl nie przyjdzie...
Re: LEŻAK - wymiana oleju
: 09 sty śr, 2008 8:56 am
autor: Orfister
Up.
Wyszukiwarka - czasem warto poszukać troszkę w inny sposób.."Szukologia" to nauka doświadczalna.