Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
-
r_adrian90
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 sty sob, 2011 7:48 pm
- Posiadany PUG: pug 205 składak xD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: r_adrian90 » 10 mar czw, 2011 8:18 pm
Siemka, mam pytanie czy przy tym silniku warto coś grzebać żeby podnieść moc?
Hmm... albo może niekoniecznie podnieść tylko przywrócić taką moc jak była fabrycznie, odświerzyć silnik. Jak myślicie czy planowanie głowicy coś by dało? nie mowie o jakimś ekstremalnym planowanio ale tak z 0,2 mm? Prosze o wasze opinie i rady
pozdrawiam

-
Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Manwe » 10 mar czw, 2011 8:53 pm
te silniki trzeba kochać, ale większość nienawidzi, najprościej jest podnieść moc montując górę od XY8 czyli dwa pojedyncze gaźniki i ostrzejszy wałek
licz się z małą dostępnością części itd.
a tu masz coś hardcorowego:
http://homepages.ipact.nl/~fermal/Talbo ... ng1360.htm


szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
Wojtek
- Uzalezniony
- Posty: 642
- Rejestracja: 21 sty pn, 2008 11:57 am
- Posiadany PUG: 206. 1.4 XT
- Numer Gadu-gadu: 2478139
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Wojtek » 10 mar czw, 2011 8:56 pm
Ja tam lubiłem leżaka, mimo, że to problematyczny silnik

Gdyby nie korozja nadwozia i usterka skrzyni, to na pewno bym coś przy nim dłubał.
-
PANDEIVEK
- Nowicjusz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
- Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
- Numer Gadu-gadu: 8397047
- Login tlen: 3173277
- Lokalizacja: sosnowiec
Post
autor: PANDEIVEK » 10 mar czw, 2011 9:00 pm
Mój nie robił fochów
W razie gdyby co to moge poszukać podwójnych gazników,a jak chcesz bardziej extreme to mam gazniki z hondy civic dual carb .
Autotransporter nie laweta......
-
r_adrian90
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 sty sob, 2011 7:48 pm
- Posiadany PUG: pug 205 składak xD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: r_adrian90 » 10 mar czw, 2011 9:02 pm
ja myślałem o "uturbieniu" tego silnika ale to była taka myśś chwilowa, koszty pewnie by mnie zjadły o ile było by coś takiego możliwe. A jeszcze chciałem sie was zapytać jakie świece założyć? czytałem teraz o japońskich DENSO i jestem ciekawy czy ktoś je ma i czy poleca

-
Wojtek
- Uzalezniony
- Posty: 642
- Rejestracja: 21 sty pn, 2008 11:57 am
- Posiadany PUG: 206. 1.4 XT
- Numer Gadu-gadu: 2478139
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Wojtek » 10 mar czw, 2011 9:05 pm
ja miałem Eyquem i NGK V Line i nie narzekałem

-
r_adrian90
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 sty sob, 2011 7:48 pm
- Posiadany PUG: pug 205 składak xD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: r_adrian90 » 12 mar sob, 2011 3:11 pm
dzieki za wasze podpowiedzi, może coś pokombinuje w przyszłosci

-
Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Manwe » 12 mar sob, 2011 4:35 pm
jest tego coraz mniej, wiec warto o nie dbać powodzenia przy twoim jak coś będziesz robił to pisz może będę mógł jeszcze pomoc


szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
vynalazek
- Junior
- Posty: 289
- Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
- Posiadany PUG: ex:106, 205-ki, 505-ki, AX, tera Xantia 1.8 XU7JP automat +Nitro
- Numer Gadu-gadu: 72175
- Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...
Post
autor: vynalazek » 12 mar sob, 2011 10:21 pm
r_adrian90 pisze:Jak myślicie czy planowanie głowicy coś by dało? nie mowie o jakimś ekstremalnym planowanio ale tak z 0,2 mm?
to już jest extremum pewne...;]
no, chyba, że to miało być 0,02
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
-
Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Post
autor: Kamkiler » 12 mar sob, 2011 10:37 pm
0,2 mm to pikuś . tuning tego silnika jest nie opłacalny . Można tańszym kosztem pobawić się z gaźnikiem da to max 5-10 KM i sporo zje paliwa .Lub przespawać górne mocowanie łapy do silnika w budzie i włożyć wszystko z rodziny TU lub XU. P.S. nie da się wyjąć z tego silnika samej głowicy bez wyjęcia silnika A dostanie się do panewek może zająć pół dnia . Więc i tak nie obędzie się bez większej pracy .
-
r_adrian90
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 sty sob, 2011 7:48 pm
- Posiadany PUG: pug 205 składak xD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: r_adrian90 » 13 mar ndz, 2011 10:14 am
o boze... to widze ze problematyczny ten silnik jest xD to pewnie lepszym rozwiązaniem byłby swap ale na to narazie nie mam kasy ;p
-
simon3
- Maniak
- Posty: 1083
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: simon3 » 09 lut pn, 2015 9:07 am
Manwe pisze:i ostrzejszy wałek
Trochę odgrzeje kotleta… Ostrzejszy wałek? Z jakiego silnika? Tak tylko z ciekawości pytam

Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Manwe » 10 lut wt, 2015 1:45 pm
najłatwiej dostępny będzie z XY8, czyli mocniejszej wersji dwugażnikowej, są jeszcze ostrzejsze seryjne wałki z usportowionych wersji puga 104 i jego rodzeństwa, ale to tylko we Francji chyba szukać, ewentualnie można jeszcze kupić catcamsa i parę innych walków tuningowych lub robić wałek na podst. homologacji rajdowej


szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
simon3
- Maniak
- Posty: 1083
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: simon3 » 10 lut wt, 2015 2:59 pm
Jak pikole… no to już robi się niezła rzeźba

Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Manwe » 11 lut śr, 2015 2:13 pm
nie ma łatwo


szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1