Czym rózni sie xy7 od xy8?

Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
Awatar użytkownika
HERO
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Czym rózni sie xy7 od xy8?

Post autor: HERO »

z tego co wiem to różniły sie na pewno gaźnikami i mocą ale co za tym idzie czym jeszcze????? nikt nie potrafi na to odpowiedzieć ! Może ktoś z was mi pomoże?!
Peugot 205 Lacoste
Awatar użytkownika
HERO
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: HERO »

CZY NA PRAWDE NIKT NIE WIE!
Peugot 205 Lacoste
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

różniły się

mocą: XY7 - 60KM przy 5000 Obr/min
XY8 - 79KM przy 5800 Obr/min

gaźnikami: XY7 - Solex 34PBISA12
XY8 - Weber 35IBISH

i chyba w silniku niczym pozatym... to chyba wystarczy zeby po zmianie gaźnika zmienic oznaczenie silnika... konstrukcja pozostała ta sama...

pozdroo
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

hero....google Twoim przyjacielem...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
cerbol

Post autor: cerbol »

Mają różne wałki rozrządu, a co za tym idzie - inne fazy rozrządu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

wczas.... :P
...tylko 2 lata za pozno :lol:
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

Nekrooooofil!! Trupy odkopuje! ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Rosnie konkurencja dla Mi :P
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
cerbol

Post autor: cerbol »

Sorry, topic w faq niekompletny to uzupełniłem. Chyba dobrze, co? ;)
MBR

Re: Czym rózni sie xy7 od xy8?

Post autor: MBR »

Witam - niedawno stałem sie użytkownikiem 205 XY7
Sory ze odgrzewam stary temat ale poszukuje wszelkich informacji o XY7 i XY8 Łącznie ze zdjęciami kolektorów. z Haynes'a wynika ze stopień sprężania jest ten sam i wielkości zaworów też. Interesuje mnie montaż osprzętu z XY8 do7
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Czym rózni sie xy7 od xy8?

Post autor: wasia »

Do XY7 pasują przynajmniej 3 różne gaźniki (pojedynczy solex, podwójny weber i dwugardzielowy (nie pamiętam jaki)). Cały osprzęt podchodzi bez większych problemów (niedawno przełożyłem gaźnik z kolektorem z XY8 do XY7). Problem jest z
1: rurką od pompy wody do kolektora (w XY8 jest inny kolektor i ta z XY7 nie podchodzi) Obszedłem to montując w miejsce orginału długi wąż (długi żeby można go było odpowiednio wygiąć).
2: w pojedynczym solexie jest inne podłączenie linki gazu .To można obejść wciskając na siłę końcówkę linki (walec) w uchwyt linki w weberze (wydrążona kula). Po wepchaniu trzyma tak że nie trzeba więcej kombinować :) .
3: zamontowanie uchwytu linki gazu - w XY7 (solexie) ten uchwyt jest przy gaźniku, a w XY8 (weberze) nie wiem jak jest ale obszedłem to odkręcając uchwyt z soleksa i przykręcając do bloku silnika (pasuje prawie idealnie (jak chcesz to podeślę foto mojego patentu)).
4: nie wiem jak jest ze średnicą dolotu z filtra (ja wywaliłem filtr i dałem stożek) ale to też jakoś da się obejść.

Jeśli będziesz wymieniał to załatw dobry klucz łamany do odkręcenia kolektora od silnika. Jak odkręcisz kolektor to reszta jest prosta :Y . Przyda się też kilka metalowych opasek zaciskowych i z litr płynu chłodniczego.
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
ODPOWIEDZ