205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
szwed
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip czw, 2012 12:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: szwed » 16 kwie wt, 2013 7:16 pm

Witacie drodzy użytkownicy :D z moim silnikiem mam następujący problem, a mianowicie skaczące obroty. Najlepiej zaprezentuje to film poniżej który ostatnio nagrałem
http://youtu.be/Ub3u3fpkyZg
Kto wie jak to naprawić?

borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: borek_wpr » 17 kwie śr, 2013 4:21 pm

Przyczyną nierównej pracy silnika mogą być zbyt niskie obroty biegu jałowego. Wg. książki powinny wynosić 850-900 obr./min.
Z filmiku wygląda że są lecz może trzeba je troszkę podnieść?
Może być pobierane fałszywe powietrze-test z wacikiem nasączonym benzyną lub zły skład mieszanki.Najszybsza ocena składu to wygląd świec ( wykręcanie na zimnym silniku). Trochę opisu i podpowiedzi znajdziesz w Etzoldzie, patrz zakładka /O 205-tce./
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...

robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: robson » 17 kwie śr, 2013 5:16 pm

W książce jest opisane :Wmoże jakiś paproch się dostał z paliwem do gaznika :W

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: Manwe » 17 kwie śr, 2013 8:17 pm

jest jeszcze jedna możliwość, z racji że masz dwa gaźniki mogą być nie do końca zsynchronizowane co mogło by dać takie objawy, synchronizacja opisana jest w Haynesie(ang.) niestety potrzebny jest vacoumierz
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

szwed
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip czw, 2012 12:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: szwed » 25 kwie czw, 2013 11:55 am

regulacja nic nie dała więc biorę się za demontaż i sprawdzenie co w weberkach niedomaga

szwed
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip czw, 2012 12:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: szwed » 28 kwie ndz, 2013 1:16 pm

I tak: rozebrane, wymienione uszczelki ( zestaw naprawczy z ETER-MOT ) dysze przedmuchane, całość wyczyszczona :) pracuje równiej, ale to jeszcze nie to. Prawdopodobnie wężyki podciśnienia są źle podłączane 8)7 jeden wężyk gaźnika (ten z czerwonym silikonem na zdjęciu) nie jest podłączony do niczego 8)7 8)7 8)7
Obrazek


kolejnym problemem jest że element odpowiadający za uruchomieniu ssania zaznaczony na zdjęciu wypadł z rolki i po kilku latach pracy wyrobił się i nie spełnia swojego zadania.

Obrazek


Po wyłączeniu ssania nie otwiera do końca wlotów powietrza
Obrazek
więc szukam nowego elementu i nie używam ssania co obecnie nie jest konieczne :D

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: Manwe » 28 kwie ndz, 2013 10:07 pm

wężyk powinien być podłączony do modułów podciśnienia, ale ta pompka odpowiada według książki tylko za podtrzymanie lekko gazu przy gwałtownym odpuszczeniu wiec nie wiem czy mogla by dawać objawy, częściej zdarza się, że przez nią silnik ma mocno podwyższone obroty jałowe, myślę, że z tymi elementami do ssania będę w stanie pomoc tylko powiedz dokładnie które potrzebujesz
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

emilmc
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: emilmc » 29 maja śr, 2013 3:44 pm

Mam ten sam problem z gaźnikami. Na zimnym silniku pracuje gorzej niż miernie. Przy załączonym ssaniu obroty nie przekraczają 1000 ob/min, aczkolwiek zdarzają się sytuacje gdzie jest to ok 1800-2000. Na silniku ciepłym obroty lekko pracują w okolicach 800-900 ob/min ale jest ,mniej więcej wszystko ok. Gaźniki miałem regulowane przez specjalistę ale na ciepłym silniku, więc pewnie w tym tkwi problem. Jakieś rady???


Pzdr

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: Manwe » 29 maja śr, 2013 9:49 pm

chyba miałeś regulowane a nie regenerowane skoro temp. silnika miała znaczenie, sprawdził bym połączenia w dolocie, zapłon, u kolegi w ax'ie ta pompka podtrzymująca też podkręcała obroty non stop wyregulowaliśmy ja, ale twierdzi, że problem powrócił, skoro obroty na ssaniu nie odpowiadają wartościom książkowym to może trzeba podciągnąć ssanie
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

emilmc
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: emilmc » 03 wrz wt, 2013 10:11 am

Ten sam problem. Pojechałem do specjalisty, podregulowa gazniki na cieplym silniku wiec obroty sa w miare ok. Czesto przy gwałtownie spadających obrotach auto gaśnie. Stawiam na problem z regulacja na zimno i różnymi przewodami, ale kompletnie nie ogarniam tematu :). Jeżdze i cierpie bo pali mi 13 l/100km :)

szwed
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip czw, 2012 12:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: szwed » 04 wrz śr, 2013 7:37 am

to bardzo dużo ci pali bo mój to tylko 7-8 litrów :roll: na pewno przewody są źle podłączone, ale dobrego schematu jak nie było tak nie ma :( no i sama natura webera też wiele daje do nierównej pracy.

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie

Post autor: Alimantado » 23 cze pn, 2014 2:50 pm

Schemat podpięcia rurek podciśnienia można znaleźć w moim temacie 8) : http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 4&start=60
Opisane jest to tak, jak miałem podłączone więc nie jestem pewien na 100%, że tak ma być. Aczkolwiek silnik chodzi spoko, pomijając fakt, że muszę jeszcze gaźniki wyregulować.
Pozdro.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

ODPOWIEDZ