Pozycja palca rozdzielacza

Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 22 lut pn, 2016 8:58 pm

Witam, to nie kamasutra, mam wielką prośbę o zdjęcie, albo jasny opis, w jakiej pozycji jest palec rozdzielacza dla gmp pierwszego tłoka / od strony sprzęgła/

Help, pilne
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 23 lut wt, 2016 12:32 am

ech...

kilka godzin grzebania, kilka cennych (przynajmniej dla mnie) wniosków, odwiedziny sąsiada zwabionego "znaczną emisją spalin z garażu" ;)


chciałem naprawić UFO... tja.. temat mnie prześladuje od jakiś 10 lat z górką ;)

najpierw sprawdziłem ustawienie zapłonu lampą - OK - książkowo - +8 stopni na jałowych bez ufo /bo nieczynne/

wyjąłem aparat, rozkręciłem w połowie /3 śrubki imbus, zdajsie t25/. dźwignia ufo przymocowana jest w zewnętrznej części - wyjąłem plastikowy pierścień trzymający cewkę, odłączyłem wtyk od cewki, wyjąłem cewkę.

potem jeden seger i.. zonk. tarcza do której mocowane jest cięgno ufo nie schodzi. ot - była zatarta na amen - dopiero wd40, kręcenie i czary mary umożliwiły demontaż. w związku z powyższym przeszlifowałem oś, przeszlifowałem pierścień ślizgowy na którym się to obraca gdy UFO działa.

ufo wziąłem z innego aparatu - z XY8 - aparat jest inny, i NIE DZIAŁA dobrze w XY7.

po złożeniu do kupy..... owszem, odpala, ale... tylko na max opóźnionym zapłonie - dalej już szpilki blokują... a w okienku kreski nie widać..

prześpię się, może wpadnę na to, co spartoliłem.

przy okazji w sumie wymieniłem w aparacie wszystko co było zużyte, i jest takie samo w aparacie z XY8 - czyli np. system przyspieszania odśrodkowego - który u mnie tłukł się luźno... i raczej nie wyglądał na 18 000 km przebiegu ;)

edit__________________________

cholera, nie wiem jakim cudem, ale mój magiczny system zakładania kabli na kopułkę zawiódł... 2-1-3-4 nie spowodowało dobrą sekwencję iskry, ale przesuniętą o jeden cylinder, więc ... znaku na kole nie mogłem widzieć, gdy lampa dawała sygnał z 1 cylindra.... jutro zdejmę kable, ustawię na znak na wale, sprawdzę gdzie "patrzy" palec, i tam dam kabel z 1 świecy.....

ech...
Załączniki
takie tam klocuszki dla dużych chłopców
takie tam klocuszki dla dużych chłopców
taki rimajnder ;)
taki rimajnder ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 24 lut śr, 2016 7:01 pm

Pomóżcie proszę, może macie jakieś sugestie...

Przy kablach założonych tak jak były poprzednio gdy jest widoczny znak na kole /czyli zdaje się gmp pierwszego tłoka/ to zapłon jest na drugim cylindrze. Jak zmienię kable o jedną pozycję, czyli tak, by palec był przy styku pierwszej świecy przy widocznym znaku, silnik nie zapala... Prycha i kicha. :cry:

Kolejność zapłonu jest rozumiem 1342....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: pawel » 24 lut śr, 2016 10:02 pm

Jutro poszukam w piwnicy książki od XY
P205

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 24 lut śr, 2016 10:06 pm

Dzięki, mam takową, nic to nie daje...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: Alimantado » 25 lut czw, 2016 5:47 pm

Może palec przykręcasz o 180 stopni odwrócony, ja tak miałem i silnik prychał i kaszlał.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 25 lut czw, 2016 7:35 pm

Bez działania siłowego palca założyć odwrotnie niesposób ;) palec jest ok.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 25 lut czw, 2016 11:29 pm

dzisiaj ciąg dalszy doktoratu z aparatu ;) zapłonowego...


a wiec tak - ku potomności - wbrew plotkom, aparat z xy8 nie jest zamienny z tym z xy7 , a przynamniej pod względem elektroniki :!:

mechanicznie - trzpień jest taki sam /ośka/, mechanizm odśrodkowy - pies go wie, bo trzeba by zmierzyć siłę spręzynek.

inny jest ten taki rotor przesłaniający magnesy - w xy8 ma cieńsze "płetwy" w xy7 szersze.

ale co najważniejsze - i na to wpadłem dopiero dzisiaj... inna jest cewka indukcyjna, i to bardzo inna - na zdjęciu widać czym się różni ;) oporność jest na tyle inna, że może i aparaty są zamienne, ale raczej w komplecie z modułami zapłonowymi.

mam narazie założonego takiego frankensteina - mechanizm odśrodkowy i obudowa od silnika z xy7, cewka z xy7, magnes z xy8 /planuję zmienić na próbę na ten z xy7/ ufo z xy8, obudowa od kopułki z xy8, kopułka odkręcana.

dalej są czary z tym, że przy gmp 1 jest zapłon na 2 cylindrze.... ale za to aparat jest tak ustawiony, że można i opóźnić zapłon, i go wyprzedzić - już nie opiera się na śrubie w pozycji max opóźniony żeby wogóle to chodziło.

mam cichą nadzieję, że silnik się nie rozpadnie po tych eksperymentach, coś tam stuka /stukało już od 1000 km lekko, jutro rano zobaczę jak będzie na zimnym silniku, jutro zmienię jeszcze świece na katalogowe...
Załączniki
taka tam.. różnica...
taka tam.. różnica...
antena lampy na kablu z 2 cylindra :D
antena lampy na kablu z 2 cylindra :D
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: Alimantado » 26 lut pt, 2016 10:43 am

woocash pisze:Bez działania siłowego palca założyć odwrotnie niesposób ;) palec jest ok.
U mnie bez problemu można go założyć w tych dwóch pozycjach. :roll:
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 26 lut pt, 2016 1:24 pm

U mnie bez problemu można go założyć w tych dwóch pozycjach. :roll:


w sumie są różne aparaty i palce... w ducellierze mało możliwe bo jest klin, ale.. polak potrafi :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 27 lut sob, 2016 11:41 pm

dobra, zamykam temat, problem rozwiązany.

paweł - miałeś po części rację - musiałem się doedukować, rozrysować sobie na kartce w kratkę pracę silnika /suwy tłoków + zapłony/ i już wszystko stało się jasne.

sprawę znacznie ułatwiło to, że obok samochodu na palecie stoi taki sam prawie silnik i dostęp do niego w celach badawczych był znacznie prostszy niż w samochodzie.

wiem, że się wygłupiłem z tą akcją, miałem też ciut pecha, ale napiszę co było..... :oops:


- jak pisałem - sprawdziłem zapłon przed "naprawą"
- zatrzymałem silnik, odłaczyłem cewkę i przekręciłem kluczem wał tak, by zobaczyć znak na kole zamachowym.....

i to był kurka błąd!

ponieważ.... :oops: /ale nie wpadło na to kilka osób które pytałem, więc lekko mi lżej.../ na kole są dwa znaki....:mrgreen: oddalone od siebie o 180 stopni. - co w zupełności wyjaśnia widoczność znaku na kole przy lampie podłączonej do 2 świecy - bo druga świeca pali 180 stopni od pierwszej........

reszta wypocin na temat aparatów jest aktualna - ot, jeśli coś się chrzani tak jak u mnie, to należy:
- ustawić wał na znak na kole przy "0"
- zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić na którym cylindrze są luźne obie krzywki - jeśli na pierwszym, to silnik jest ustawiony na zapłon na tym cylindrze, jeśli na 4-tym, to mamy na kole znak oddalony o 180 stopni, przekręcamy wałem o 180 stopni, sprawdzamy luz na zaworach, jeśli jest na 1 cylindrze, to to oznaczamy ten znak na kole białą farbą i mamy właściwy znak!

dla pewności /jakby zupełne czary mary były/ można tak jak ja wykręcić świece na 1 i 4 cylindrze, włożyć tam patyczek, i sprawdzić, czy jak mamy znak na kole, luz na obu zaworach, to tłok jest w GMP - dopiero to daje 100% pewności /książka podaje jeszcze sposób z wycięciem na przeciwwadze w które pasuje jakieś specjalne narzędzie które wprowadza się w otwór pod korkiem pod kołem pasowym - ale to za dużo zachodu jak dla mnie.../

i teraz mamy moją.. magiczną... pozycję palca rozdzielacza przy zapłonie na 1 cylindrze - z grubsza - palec skierowany jest pionowo ku górze.


a a propos stukania.... stuki były na 1 cylindrze... po odłaczeniu świecy ustawały /choć wiadomo jak silnik chodzi na 3 garach/ jedynym wytłumaczeniem tego, że stuka na 1 cylindrze jest /poza luzem na swożniu, ale raczej nie/ jest to, że nawaliło tam nagaru przez eksperymenty z zapłonem i jest za duża kompresja.

aktualnie zapłon ustawiony na 6 stopni, przyspieszacze działają, samochód jedzie, jedyny dźwięk stukopodobny jest na ssaniu /nie mam pojecia dlaczego/

pozdrawiam wiernych czytelników. człowiek się całe życie uczy i gupi umiera....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: pawel » 27 lut sob, 2016 11:56 pm

I ja to miałem wyszukać w książce? Że Ty źle na znak ustawiłeś? :) Ogólnie gratki za rozwiązanie tematu zapłonu w XY. Szukałem po książce ale ameryki nie odkryłem...
P205

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pozycja palca rozdzielacza

Post autor: woocash » 28 lut ndz, 2016 12:32 am

nie Pawle, napisałem, że byłeś blisko rozwiązania ;)

dzięki za próbe pomocy, bo masz rację - tu trzeba było jasnowidza. po prostu nikt z pytanych przeze mnie osób nie podpowiedział że znaki są dwa - ale.. nie dziwi mnie to, bo tego się na codzień nie sprawdza przecież
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

ODPOWIEDZ