Strona 1 z 1

Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 04 paź wt, 2016 6:04 pm
autor: simon3
To, że do leżaka trzeba lać dodatek potasowy albo ołowiowy bo dziad nie jest przystosowany do benzyny bezołowiołowej to wiadomo.
Jak to jednak wygląda w praktyce? Czy gniazda zaworowe rzeczywiście się wypalają? Jest w sumie rozwiązanie - utwardzanie tychże gniazd.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ma to sens?

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 11 paź wt, 2016 3:57 pm
autor: elvispro
możesz zlecic azotowanie stali :) zalezy z czego jest wykonana glowica. trzeba by miec próbke do badan albo znac stop. wtedy moża sie dowiedziec czy stal jest azotowalna, do azoto-siarczanu czy do bromowania :)
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp :)

Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie :)

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 11 paź wt, 2016 4:27 pm
autor: simon3
Ok, to już jakiś trop ;) Przydałaby się druga głowica do leżaka 8)7

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 11 paź wt, 2016 5:06 pm
autor: elvispro
z tego co wiem :) fani motocrossu i dwusów korzyttaja z azotowania glowicy i bloku silnika :) ale tam są stopy aluminium jakieś. Nie dam sobie ręki uciąć. Ale wplwa to na żywotność silnika na duży plus :) powloka z azotu jest odporna na wysokie ciśnienie. Sam tą metode wykorzystwałem w wytłaczarkach dwuślimakowych.

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 11 paź wt, 2016 9:32 pm
autor: grzesiek309
Myślę, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana gniazd zaworowych na przystosowane do benzyny bezołowiowej. Leżak to protoplasta TU, komory spalania wyglądają bardzo podobnie, więc istnieje szansa, że gniazda i ewentualnie zawory pasują z TU :wink:

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

: 15 paź sob, 2016 11:10 pm
autor: simon3
Hmmm... Grzesiu, jakieś doświadczenia? 8) Czy póki co teoria?