Strona 1 z 1

Nieszczelny wydech....chyba ;]

: 01 cze pt, 2007 4:32 pm
autor: ghostface
Jakie koszta wchodza w gre jesli chodzi o wymiane zdaje sie ze poczatkowej czesci wydechu (nie wiem jak to sie nazywa bo sie nie znam :oops: ale chyba od kolektora wychodzi taka rura i jest takie laczenie) bo na mocowaniu tym wlasnie jest sporo rdzy i wyglada na to ze trzyma sie to byle jak. Nie zauwazylem tego wczesniej tylko teraz dopiero bo od wczoraj PUG chodzi jak traktor :lol: :roll: tak przy odpalaniu jak i podczas jazdy dosc glosno "pierdzi" i na dodatek czuc spaliny w kabinie po odpaleniu wiec mysle ze to o to chodzi chyba ze sie myle :?

: 01 cze pt, 2007 4:48 pm
autor: spricik
Jak sie to fachowo nazywa to nie wiem..w sklepie (na placu inwalidów) nazywają to dwururką
Idzie od kolektora wydechowego pod silnikiem.. przykręcona uchwytem do silnika i zakończona takim giętkim przegubem (dwie śrubki z sprężynami).
Najlepiej na kanał wjehać odpalić i obadać gdzie masz przedmuchy.
Bo moze jeszcze rure masz całą a tylko to połączenie z przegubem przedmuchuje. Tam jest taki pierścien upleciony z drutu koszt ok 20-25zł.
Metalowa podkładka jest na połączeniu z kolektorem koszt ok 5zł.

Sama dwururka to albo spawać..(o ile jest jeszcze co)...albo dorwać uzywke..Ja taka kupiłem za 30zł na allegro i od grudnia narazie jest OK.

: 01 cze pt, 2007 5:06 pm
autor: wilczak
to ja sie podczepię pod temat z pytankiem
jak to się ma do dizla, mam 1.8D i tez mi cholernie dmucha
czy to wygląda tak samo jak napisał kolega spricik czy się czymś różni?

: 02 cze sob, 2007 10:59 am
autor: ghostface
To polaczenie z przegubem to jest wlasnie to co widac "od gory" jak sie nawet pod maske zajrzy ?

: 02 cze sob, 2007 4:07 pm
autor: spricik
No tak...nieopodal maglownicy takie dwie śrubki po bokach rury ze sprężynkami. U mnie były 2 dziurki na rurze...i dodatkowo to połączenie dmuchało. Po dluższej jezdzie to zaczynała głowa boleć od spalin no i dudnił jak traktor.
Nalezy uwazać zeby nie urwać szpilek przy kolektorze..polecam jakis dobry odrdzewiacz (wd40 albo jakiś środek penetrujący).
Jakbyś pytał w sklepie o tą rure to z ciekawości podaj cene ;).

: 03 cze ndz, 2007 7:16 am
autor: borek_wpr
Witam .
W książce SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD PEUGEOT 205 jest rozdział zatytułowany -UKŁAD WYLOTOWY. Zachęcam do lektury.
Co do cen poszczególnych elementów układu wydechowego to można je znaleźć np. w tłumiki -ASMET

Dodano po 47 minutach:

Jeżeli nie macie wersji papierowej ,to książka jest dostępna w PORADNIKU zamieszczonym na str. głównej.

: 03 cze ndz, 2007 8:09 am
autor: aule
Witam

Ja kupiłem nie oruginalną (brak tzw dwudrurki tylko jedna w całej długośći) do 1,1 za jakieć 120 - 130zł. Jak szukałem do 1,4 to za oryginał chciali 170zł

@wilczak
W dieslu masz inny kształt wydechu bo w silniuk masz przecież wszysko z tyłu a u nas jest wydech z przodu i musi przejść pod silnikiem i dopiero pod auto. Łączenia na przygubie też bywają inne.

: 04 cze pn, 2007 2:08 pm
autor: ghostface
pojechalem do mechaniola i sie okazalo ze rura strzelila na samym poczatku to jest z przodu jak tylko wychodzi od silnika. Poradzil mi koles zeby to zespawac porzadnie bo wymiana jest o tyle przerabana w moim wypadku ze dalej rura byla juz spawana i musialbym wymieniac to razem z katalizatorem :cry: ... a to raczej duze koszta. Co o tym myslicie spawac czy moze nie wiem wywalic katalizator :D ..walnac strumienice czy jak ...

PS gdzie najlepiej by to zespawac w krakowie ?? .... koles mowil ze na bieńczyckiej w hucie albo na malborskiej cos jest ,,,znacie ich ?